Kerst 2022

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 30 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Dat klinkt goed! Dankjewel :)
    Ga ik op mijn lijstje zetten!
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Dit jaar zal de kerst wel wat anders zijn hier, omdat ik dan echt hoogzwanger ben.
    Sinds we kinderen hebben, heb ik meer met Sinterklaas dan met Kerst, daarvoor was het juist andersom.
    Oudste kijkt nu al uit naar Sinterklaas en Kerst en dan met name het schoen zetten en het kerstontbijt.
    Eerste kerstdag gourmetten we met mijn familie, tweede kerstdag weet ik het niet. 2021 en 2020 corona en 2019 was het de kraamweek van de jongste en hebben we niet veel bijzonders gedaan. Maar daarvoor aten we altijd met mijn schoonfamilie tweede kerstdag, maar het zou best kunnen dat ze dat dit jaar niet meer doen. Mijn schoonmoeder ziet niet meer zo heel veel zitten en ik vind een dagje thuis ook wel prima eigenlijk.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Heerlijk was het! Ik geniet daar zo van. Ennnnn heb een nieuwe Kerstboom :D:D
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Alsjeblieft niet.
    De decembermaand is al genoeg afzien zonder die witte zooi er ook nog eens bij...
     
  5. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    Vorig jaar is mijn liefste oma met kerst overleden dus zag er heel erg tegenop dit jaar.
    Hebben dus besloten lekker met het gezin kerst en oud en nieuw in het buitenland te vieren dit jaar.
    Dus ook geen cadeautjes, die gaan we niet meenemen.
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Zo, jullie zijn er vroeg bij :$

    upload_2022-10-2_15-34-19.png
     
    PeChAn, Fruity90, Nougat en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Ik ben 'm vandaag aan het opzetten. Gisteren een nieuwe gekocht. Veel mensen zullen me voor gek verklaren maar i don't care :D Vorig jaar had ik 'm 10 Oktober staan. Ik ben er zò aan toe, zeker na de ellende vorig jaar.
     
    Glitterhartje en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    De enige plannen die we tot nu toe voor kerst hebben gemaakt is dat ik 1 van de 2 dagen een 8 gangen diner ga koken. Maar welke dag weten we nog niet, dat komt later.
    Kerstavond vieren we wel met ons eigen gezin. Nu meestal gourmetten omdat onze zoon dat zo leuk vind. We doen wat spelletjes en wat cadeautjes.

    Qua cadeau's doen we ieder jaar wat anders. Voor de kinderen vind ik het lastig. Voor dochter kan ik veel te veel bedenken maar ik wil het binnen de perken houden want vorig jaar hebben we zo vreselijk veel gekocht voor zoon en hij heeft met het meeste weinig gespeeld dat ik het echt minder wil doen dit jaar. En voor zoon weet ik het niet omdat ik niet weer dingen wil kopen waar hij 2x mee speelt.

    Voor de familie wissel ik het altijd af. Vaak maak ik een pakketje met rommelcadeautjes of doen we een spelletje. Ik denk dat ik dit jaar zelf adventzakjes ga maken per koppel. Dat is bij ons dan voor mijn ouders, mijn broer en vriendin en mijn zus en partner. Maar wat exact moet ook nog worden ingevuld.
     
  9. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Vandaag toevallig de kerstboom uitgezocht in het bos, ik kan me er ook op verheugen.
    Wij hebben eigenlijk elk jaar de dagen standaard ingedeeld, kerstavond gaan we met de vriendengroep BBQ'en. 1e kerstdag luxe ontbijten met het gezin en 's avonds uit eten met mijn familie. 2e kerstdag brunchen met schoonfamilie en de avond voor onszelf, met of zonder kids.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Oh heeeerlijk! Gelijk heb je :D
    Deel je een foto?

    Ik kan ook echt niet wachten tot het huis weer hysterisch kersterig wordt :D
     
    Mim89 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Kerst kan mij gestolen worden.
    Doe mij maar Sinterklaas. Daarvoor trek ik alles uit de kast. Versieringen en cadeautjes. Het kan niet gek genoeg.:D
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Helemaal mee eens:)
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  13. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Ik weet echt nog niet wat we met kerst gaan doen. We zijn niet van de verplichte familiebezoekjes dus elk jaar is het weer anders met kerst. Vaak zorgen we ervoor dat we bij mijn schoonouders brunchen en dat we met avondeten gewoon met ons gezin zijn. Ik houd niet van verplichte diners met kerst. Mijn moeder woont ver weg maar vaak gaan we daar een andere dag in de kerstvakantie naar toe.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kan daar dus ook van genieten. Maar met een kleuter, peuter, dreumes en baby wordt het qua tierelantijnen wel even iets minder hier. Ik heb al genoeg zooi om op te ruimen :p Nee zonder gekheid. We gaan uiteraard voor een mooie boom, doen lekker muziek aan, gezellige lichtjes en ik hang ook leuke versiersels op. Maar dat hele hysterische zit er eventjes niet in hier.. te veel kleine onderdeeltjes waar ik op moet letten.
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Jaaaa LOVE IT!! :D:D

    PhotoGrid_1664737472107.jpg PhotoGrid_1664737513052.jpg PhotoGrid_1664737579116.jpg
    IMG20221002210219.jpg IMG20221002210231.jpg
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Mim89 vindt dit leuk.
  17. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Jaa ik geniet er echt zo van! Wou al een paar jaar een nieuwe boom en gisteren dus eindelijk gekocht. Dus zit nu heerlijk in mijn snuddie op de bank ervan te genieten ❤️❤️
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    I love kerst ❤️

    We hebben vandaag tijdens het avondeten besloten dat er geen kerstboom komt.
    Naast dat we er amper ruimte voor hebben, hebben we een dreumes die echt gerust de hele kerstboom om zal trekken of er in gaat klimmen :o:
    Dit jaar dus geen kerstboom.
    We willen wel iets van een quirlande ophangen aan het plafond en daar dan de kerstballen enz in hangen.

    eerste kerstdag vieren we bij mijn moeder.
    2e kerstdag doen we meestal lekker thuis en dan mag iedereen zelf kiezen wat ze willen eten.
    Vinden ze altijd heel gezellig en leuk :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Leuk die verschillen :)
    Ik sla sinterklaas liever over hahaha heb er helemaal niks mee. Vooral surprises maken en gedichten schrijven had ik een hekel aan..
    Maar voor de kinderen vind ik het wel leuk om wat te doen, schoen zetten, sinterklaasjournaal kijken en mee gaan in het verhaal. Maar eerlijk? Ik verspreek me ook wel eens en bij vragen als 'maar hoe komt sinterklaas dan in ons huis' weet ik geen antwoord en wil ook niet dat ze onnodig bang worden ofzo :o: mijn zoontje denkt overal 10x over na en wil precies weten hoe iets zit. Denk ook niet dat hij lang in het sinterklaas verhaal zal geloven.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Oooh, ik heb enorm veel zin in de decembermaand. Echt mijn favoriete deel van het jaar. Ben altijd vroeg met ideeën en voorbereiding, fijn om te lezen dat ik niet de enige in mijn soort ben :roflmao::thumup:

    Eerste moment is toch wel intocht van Sinterklaas kijken met gezin en mijn broer, dan pakjes avond met gedichten waarbij je nog even kan spuien over het afgelopen jaar. Heerlijk.

    Eind november zet ik de kerstboom op. We hebben een nieuwe nodig, dus die ben ik druk aan het uitzoeken. Mocht iemand tips hebben over een écht mooie nepperd hoor ik het graag.

    Gisteren met mijn man afgesproken wat we zelf willen. Eerste kerstdag vieren we vaak met single vrienden, met iets van kaasfondue of gourmet. 2e kerstdag doen we brunch voor vrienden en familie, zodat iedereen lekker ontspannen is en s avonds nog wat anders kan doen. Niks te intensief, vooral mensen die het gezellig vinden zonder dat we van alles moeten.

    Oud jaar blijven we lekker thuis met het gezin. Vorig jaar was dat veel te intensief met vrienden met kinderen, dus daar hebben we van geleerd. Kindje naar bed en dan samen lekker met oliebollen voor de buis een conference kijken.

    Ben al een tijdje bezig om cadeautjes te sprokkelen voor de advent kalenders van dochter en man. Dus ben al helemaal in de stemming :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina