Wij hebben alleen 2e kerstdag, denk iets van 350 euro. Maar dat is dan wel voor totaal 9 man incl kinderen. Alles voor de winterbbq, drinken en een enorme borrelplank van 2 meter voor de middag. Normaal vieren we het altijd bij m'n ouders dus dit keer mocht het wel uitgebreid vonden we.
Nou dat zal wel meevallen want eerste kerstdag gaan we gourmetten met het gezin alleen en de kinderen eten toch alleen maar brood en plakjes komkommer (ik zorg wel voor wat extra's voor hun hoor maar ze zijn zo lastig met vlees en groente) en tweede kerstdag komt mijn vader en dan bestellen we wat op zijn kosten.
Ik weet het nog niet. Ik moet de boodschappen nog doen . Het zal hier overigens gaan om hapjes op kerstavond en 1e kerstdag. Ontbijt 1e en 2e kerstdag. En ons avondeten voor 1e kerstdag. Avondeten 2e kerstdag zijn we bij mijn ouders.
Hoeveel wij kwijt zijn ik niet. Zal niet veel zijn, ik haal altijd al dingen van te voren met de weekboodschappen mee. Wij zijn alle dagen thuis en het eten is niet uitgebreid een high tea en een 4 gangendiner.
Ik was €27 bij de slager kwijt. ( spareribs en speciaal gedraaid rundergehakt ), heb nog een procureur in de vriezer liggen. Allerlei kruiden gehaald en ander spul bij de supermarkt € 44 Kaaswinkel € 15 ( schatting) We gaan winter barbecueën met recepten uit smooky goodness. muv voorgerecht alles van de bbq. ( ik zal de accessoires die mijn man op weber besteld heeft maar even achterwege laten. Kostte een kapitaal maar is natuurlijk niet alleen voor kerst )
Ik denk zo'n 100-150 euro. 1e kerstdag bij mijn moeder 2e kerstdag pizzaretten. Hier haal ik vrij veel voor op om zo ongeveer elke pizza te kunnen maken die je wilt. en lekkere kerst koekjes/chocola/hapjes en natuurlijk ijs.
De week boodschappen waren €154,- inclusief kerst en wat producten in de aanbieding voor de voorraadkast. Van de week nog wat fruit bijhalen maar verder zullen we niet veel meer uitgeven.
Niets meer dan anders.... Eten gewoon waar we zin in hebben vanuit de voorraad die altijd zeer ruim en veelzijdig is. Heb alleen voor de kinderen 2 sneeuwpopijsjes gekocht en een zak stoofpeertjes (voor hele winter, gaan in porties de vriezer in). Was wel wat meer kwijt aan de boodschappen maar dat komt omdat ik zo inkoop dat ik pas na de jaarwisseling weer die hel in hoef. Ook brood haal ik morgen een voorraad voor 2 weken. Volgende week naar Duitsland voor broodnodige schoenen en de halfjaarlijkse voorraad drogisterij en supermarkt, dan vullen we de versproducten bij. En ik haal volgende week een zak oliebollen. Zou niet weten waarom we met kerst opeens anders moeten eten dan normaal...
Ik was nu afgelopen maandag 90 euro kwijt aan de boodschappen. Dat was voor deze week en vrijdag. Wij eten vrijdag thuis met zijn 4e en gaan gourmetten want dat vind onze zoon zo geweldig. Vlees moet ik nog halen. Je merkt wel dat alles een stuk duurder is geworden zeg maargoed, na de feestdagen gaat de broekriem wel weer strak.
Wij hebben wat gerechtjes besteld voor kerstavond en een ontbijt voor kerstdag. Zal iets rond de 120 euro zijn voor ons met twee. Al goed dat we dat niet elke week doen
Gisteren voor 135 euro boodschappen besteld (houdbare dingen) en morgen komt er ook een bestelling van ong hetzelfde bedrag voor de verse dingen. We zijn deze week ook nog een keer gegaan voor babyvoeding, vers fruit etc. Denk dat we wel aan de 350€ komen deze week...
Maar serieus boodschappen zijn zo duur. 2 euro voor een pakje rooibosthee en bijna 3 euro voor een pakje kipfilet voor op brood wat in 2 dagen op is... tsja.. dat tikt lekker aan allemaal.
Wij zijn 280 euro kwijt aan 2 bestellingen. Vandaag komt er een bestelling met verse (en soort half kant en klare maar wat luxere producten via Crisp) en morgen een bestelling met veelal houdbare producten via de AH. Het is wel even een groot bedrag maar het is wel zo uitgekiend dat we er 2 weken van kunnen eten. Zal misschien nog wel wat brood en verse groente/fruit bij moeten halen voor max 20 euro. Oh en de Indonesische afhaal rijsttafel is ook niet inbegrepen. Al met al vrij prijzig maar je moet wat in deze lockdown en eten is mijn hobby.
Geen idee vind boodschappen überhaupt steeds duurder worden ook Aldi En dan zijn we met 4. Maar jongste drinkt Nutrilon. Oudste is 2 maar eet bijna niks. Ik schat toch wel een 80 tot 100 euro. Maar sommige dingen misschien eten we daar 4 dagen van bijv beleg enz
Haha wij hebben de heerlijke crisp buit al binnen ♥️ die was ik alweer vergeten toen ik het totaal probeerde op te tellen in m'n hoofd.
Gisteren 20 euro, er komt nog wat bij voor de versproducten.. ik denk nog 2 tientjes ongeveer. Dan de Chinees 60 euro schat ik. 100 euro dus. Niet meer dan normaal haha. Wij pakken nooit extreem uit.