Kerst boodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marti, 21 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Oooo.... die sneeuwpopijsje brengen memories boven. Iets met een veel te harde kop en een kind met afgebroken tand haha...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier gok ik ongeveer 250 euro. 100 euro meer dan de week boodschappen. Maar daar zit ook al veel voor de jaarwisseling bij. Drankjes et cetera.

Kerst brunchen we altijd erg uitgebreid. Dat is een beetje ons ding.
    Diner doen we bij ons en we maken per gezin een deel. Mijn broertje doet bijvoorbeeld het vlees, ik desert en bijgerechten en mijn moeder de drankjes en salades.

O die schattige ijsjes sneeuwpoppen heb ik ook voor de kinderen.

Marti vindt dit leuk.
  3. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Ach, de jongste moet toch de dag na kerst naar de tandarts :roflmao::roflmao:

Marti en sidmick vinden dit leuk.
  4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Voor 3 dagen ongeveer €100. 1 dag met familie en dan verzorgen wij het nagerecht.
    We zijn met zijn 2 volwassene en 1 peuter maar die eet waarschijnlijk toch niks :D

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zit nu op zo'n 160 euro incl. de weekboodschappen en ook wat voorraad. Kerstavond, 1e en 2e kerstdag lekker thuis. 2e komt schoonvader mee eten. Ik moet alleen nog wat groenten er bij hebben. Kerstavond lekker wat borrelhapjes op tafel en een chocolade fondue toe (met marshmallows, lange vingers en fruit), 1e kerstdag gourmetten met ijs toe, 2e kerstdag carpaccio, witlof ham/kaas uit de oven, krieltjes uit de oven, een filetrollade met appel er in en als dessert een etagiere gevuld met allerlei lekkers :)

NiVa0230 en Marti vinden dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik heb geen idee. Ik winkel bij 2 verschillende winkels. Het grootste deel is in huis en moet alleen nog groente halen.

We eten wel wat luxer maar niet al te gek. Kerstavond van bakt mijn man stokbrood en hebben we wat gerookte zalm, Italiaanse vleeswaren (Aldi), groente en andere kleine dingen.

Met de kerstdagen 1 dag familie en 1 dag rollade, gebakken aardappeltjes, boontjes.

Bij familie zorgen wij voor het toetje, hangop, stoofperen ( schoonmoeder mag geen suiker) en tiramisu.

Marti vindt dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Poe ik was nu voor mijn zoon en mij deze week ook 150 euro kwijt. Maar daar zat ook de aanvulling schoonmaakmiddelen van HG bij. Dat tikt ook flink aan.
    Maar ben deze hele week het kerstassortiment van de appie aan het proberen met zoon. :)

Echt met kerst zijn wij niet thuis.

Marti vindt dit leuk.
  8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind het ook allemaal duur!
    Alleen nog maar voor eerste kerstdag gehaald, niks bijzonders en was al 85euro kwijt.. en dan moet ik nog drinken halen..
    kerstavond wilde ik toastjes en hapjes doen.. kost ook genoeg..
    en dan tweede kerstdag nog.. maar dan bestellen we, gewoon thuisbezorgd met vrienden..

Marti vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Heb je hier al vaker besteld? Wij zaten hier vorige week ook naar te kijken, maar was nog aan het twijfelen, vond de Japanse wagyu wel duur om te bestellen bij een voor ons onbekende winkel.
    Inmiddels bij een goede keurslager ossehaas gehaald, maar wilde misschien wel een keer gaan bestellen daar.

Marti vindt dit leuk.
  10. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Alles is niet normaal duur....en druk!!!!
    Net even een half tasje boodschappen gehaald, een stokbrood, pitabroodjes, mozarella, sla, turks brood, knoflooksaus, 2 preien, zak appels, doosje kipnuggets, doosje eieren, niet echt speciaal, was 19 euro kwijt!
    Was zo druk dat ik 3 kwartier nodig had voor dat tasje boodschappen.... motgen alleen nog 14 halfjes brood halen bij de bakker, en mij zien ze nergens meer de komende dagen...

Marti vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.670
    113
    Vrouw
    Rond 130 voor de boodschappen. 1e kerstdag maak ik kleine hapjes. Minimuffins, soep, gevuld ei, worstenbroodjes, geitenkaas met serranoham, fruitsalade, broodjes met luxe beleg, kaasplankje, minipasteitjes.
    Tweede kerstdag restjes :roflmao:

En kerstavond hebben we gourmet besteld bij de Griek . Voor 70 euro (we ronden hem ruim af naar boven) aan vlees, vis, groentes, salades, sausjes en een dessertbox (met oa baklava :D:p)

Nog een paar flesjes wijn erbij en ik schat het totaal op 230

Marti vindt dit leuk.
  12. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik krijg hier trek van:roflmao::roflmao::roflmao:

Mamafiets en Marti vinden dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ja zeker vaker, gemiddeld 5 x per jaar. Vorig jaar ook daar besteld ook voor de Japanse wagyu. En altijd gourmetten set daar, die is zo lekker wij willen niks anders meer.

Ik heb nog een kortingscode voor 10% op de wagyu als je gaat bestellen.

Marti en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O ja, als die kortingscode niet klantgebonden is, zou ik hem graag krijgen.

Marti vindt dit leuk.
  15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Dankje voor de tips! Nooit aan gedacht, haha. Frikadellen vinden ze gelukkig wel lekker.

owly en Marti vinden dit leuk.
  16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Heb net de boodschappen bij de Jumbo besteld en schrok wel van het eindbedrag. Normaal ben ik voor de weekboodschappen tussen de 100 - 120 euro kwijt, nu ben ik zo'n 260 euro kwijt. Zitten overigens wel de weekboodschappen bij.

Marti vindt dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Nee hoor, staat gewoon online op Facebook. Komt bij mij als reclame naar boven. Tot wanneer geldig weet ik niet. Screenshot_2021-12-19-13-21-35-644_com.facebook.katana.jpg Screenshot_2021-12-19-13-21-35-644_com.facebook.katana.jpg

owly en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  18. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Als ik deze bedragen lees dan valt het nog wel mee bij ons :roflmao:

Ik heb 2 dozen Indonesisch afhaal besteld en 10 loempia's erbij en dat kost 90 euro. Loempia's voor in de vriezer en van die 2 dozen eten we met 4 volwassenen en 3 kinderen van. Wil nog extra erbij wat kippetjes braden voor de kinderen en wat kroepoek extra. Voor de rest eten we niet thuis met kerst dus wil alleen nog wat voor het ontbijt halen. Spullen om tulband te bakken heb ik al in huis, kerstchocola ook al. Ik denk dat we dan op 100 euro al met al zitten.

Gewone boodschappen vind ik ook duur. Dan maar wat meer betalen voor een keer afhaal eten. Als ik het zelf maak ben ik ook veek kwijt voor de ingrediënten.

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Kan je bij de bakker niet gewoon bestellen en klaar laten leggen?

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Eh serieus....400 gram vlees en dan €111,-???:eek::eek::eek: in geen 400 jaar:oops:
    Jemig wat een prijs, dat moet wel héééél bijzonder zijn.

Wat we eerste kerstdag gaan eten weet ik nog niet hoor. Iets simpele, lekker makkelijk klaar te maken graag.:D
    Tweede kerstdag gaan we gourmetten met het gezin. Dus vlees en groente ed voor 10 man. Maar dat haal ik gewoon bij de plus en de Lidl, dus niet heel erg duur. En als toetje ijs ofzo.
    Ik ben dus wel wat meer geld dan normaal kwijt, maar niet heel bijzonder veel.

owly, Saartje33 en Knuffelmonster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina