Ik gok een kleine 100,- voor de kerstboodschappen. Ik ga ze zo halen dus dan weet ik het zeker. 1e en 2e kerstdag eten we bij familie en dat kost ons 40,- voor de sushi op 1e kerstdag en kado’tjes maar die heb ik al in huis. Ik hoef alleen ontbijt, lunch, tapashapjes en drinken te halen. De hapjes eten we met kerstavond en wat over is eten we de rest van het weekend lekker bij de borrel in de middag/avond.
Wij bestellen weleens een vleespakket bij grutto (eerder was dat koopeenkoe) en daar hebben ze ook afentoe wagyu van een Nederlandse boer. Die wilde ik wel een keer bestellen, de laatste keer was echter net voor onze verhuizing, dus wilde ik niet een vriezerlade met vlees. (De vriezer werd mee verhuisd, dus moest leeg ) Ook weleens een hertpakket besteld daar en ook waterbuffel. Hert is wel voor herhaling vatbaar, de waterbuffel vond ik niet super, is ook wat vetter (waterbuffel schijnt heel gezond te zijn trouwens), Maar ik denk dat ik nu toch eerst een keer een wagyu bij de butchery bestel, voordat ik een hele vriezerlade doe, want ik zou misschien dus wel dezelfde ervaring hebben als @Huismuisie omdat ik ook niet zo van vetter vlees houd. Ze hebben sowieso veel verschillende vleesrassen bij de butchery zag ik, dus is niet heel moeilijk om boven het gratis verzending bedrag uit te komen, haha.
Lekker dat jullie ook vlees bestellen online, voor veel mensen toch nog spannend. Bij de butchery zijn ze ook super meedenkend, ik moest een keer een gourmetset hebben buiten de feestdagen om en dat gingen ze voor mij maken. Wij bestellen altijd de gehaktballetjes daar, en de slavinken zijn ook goddelijk. Wel duurder maar ik vind goed vlees zo belangrijk. De soepen zijn ook zo lekker daar, ossenstaart soep is mijn favoriete die is altijd zo uitverkocht daar. En snert, ik ga er zelf niet voor koken zo lekker daar.
Nee een verrassing is het niet. Heb keurig een lijstje gemaild . Kosten € 130,-, maar daar zaten ook gewone boodschappen bij en het vlees voor zondag lag al in de vriezer. Valt me enorm mee. En dank je wel, je bent een lieverd.
Voor kerstavond 2 shared dining boxen besteld bij lokaal restaurant; €80,- Speciale bestelling met Portugese lekkernijen voor 2 dagen (en voor de rest van de familie) €150,- Eerst kerstdag verdelen we de gerechten, dus denk dat wij voor zo'n €50,- hebben gehaald. Tweede kerstdag gourmetten €80 ofzo.. Qua drank geen idee
Ik ben de 20e ook nog jarig geweest dus dat reken ik mee. Ik denk 100 euro in Duitsland en dan deze weken 200 - 250 euro in totaal bij de supermarkt. Dat is dan van 20 dec tot 4 januari.
Ik geloof dat het behoorlijk in het budget scheelt dat we zo goed als vegetarisch eten en geen wijn drinken
Ik krijg vandaag de weekboodschappen bezorgd á 88 euro. Morgen is zoonlief jarig en ik denk dat ik daar nog 10 euro aan extra kosten van heb. Voor de kerst zelf denk ik dat ik aan budget max. 25 euro extra kwijt ben. Meer is het niet. Maar houdbare dingen had ik al verzameld in eerdere weken.
Hier een makkelijke kerst ivm quarantaine, gaan op verzoek van dochter kerstavond Chinees bestellen en zoon (en wijzelf ) eten graag sushi hierbij... 1 middag uitgebreid hapjes en pannenkoekengourmet in de avond (vriend besteld dan spare ribs) en een avond pizzarette. Nu exclusief bestellen €180 kwijt.
Hier valt de schade mee haha. Kerstavond gaan we gourmetten met schoonzusje, zwager & neefje. We splitten de rekening en komen dan op 40 euro per gezin.. 1e kerstdag met mijn ouders, zusje en zwager bij ons thuis lekker uitgebreid & iedereen neemt wat mee. Wij zijn ongeveer 35 euro kwijt voor het hoofdgerecht. 2e kerstdag zelf gourmetten met ons eigen gezin en daar waren we ongeveer 40 euro ook voor kwijt.
-Kerstavond schotel voor ons gezin besteld bij de Griek (50,-) -1e kerstdag koken met familie, (ongeveer 30,-) -2e kerstdag gourmetten met andere familie (ongeveer 40,-) 120,- voor 4 personen in 3 dagen vind ik prima!
Ik was bij AH €265 kwijt (maar dat is niet allemaal voor kerst zaten ook normale boodschappen bij) gisteren op de markt was ik ruim €80 kwijt dat was wel alleen voor kerst. Morgen moet ik bij de banketbakker nog taart en zoetigheid halen dat is rond de €60 en nog naar de slager (we gaan winterbbq’en 1e kerstdag met zijn 4en) dat pakket was €70 incl sausjes en salades. Kerstavond en 2e kerstdag eten we niet thuis. Dus eigenlijk te veel maar we krijgen in ieder geval geen honger
Ik was gister bij de slager en supermarkt samen 105 euro kwijt en vanavond komt de jumbo bezorgen en dat kost 120 euro. 1e kerstdag moet ik nog even naar de winkel voor vers stokbrood. Dat vind ik ingevroren geweest niet lekker. En ik heb nog roseval aardappels nodig. Die zijn uit m'n bestelling gegooid en hier ook nergens meer te krijgen Iedereen eet ze met kerst vrees ik
180 euro voor het kerstdiner(4 gangen) en gourmetbox van Hellofresh voor 6 personen. Ik vind het heel fijn dat het thuis bezorgd is.
Ik had nog nooit van die slager/webshop gehoord. Ik heb even gekeken en ziet er goed uit en spreekt me wel aan. Als je een pakket laat bezorgen, kan dat dan gewoon (weer) in de vriezer?
Je krijgt het diepgevroren geleverd via een koerier en in de doos zit speciaal ijs. Dus als je het wil eten moet je het wel eerst ontdooien.
Visboer was € 80,- Slager € 45,- Bezorgde boodschappen € 130,- Gisteren aten we hapjes. Vandaag tussen de middag borrelplank van de Visboer, stokbrood en verse salades. Vanavond pizzarette. Morgenavond Voorgerecht met zalm, garnalen en tonijn. Hoofdgerecht gerookte ham van de bbq met zelfgemaakte pommes duchesse en maïskolven van de bbq. Toetje is eton mess met rood fruit.
Jemig wat een bedrag!!! Moet je het ook nog goed klaar moeten maken anders zit je te huilen boven je pannetje.