Ik krijg 1 van de dagen mn ouders, zusje en zwager te eten. Ik wil dan als hoofdgerecht iets van vlees maken. De afgelopen 2 jaar heb ik een kip in de oven gegaard, heerlijk, maar ik wil nu wel wat anders. Eerder heb ik ook al eens d keuze gegeven tussen zalm en biefstuk, maar ik heb eigenlijk geen zin om allemaal aparte stukjes vlees te bakken. Ik wil dus eigenlijk 1 groot stuk vlees waar je met meerdere van kan eten. (2 mag ook, ik had toen ook 2 braadkippen) Het moet een niet al te culinair hoogstandje zijn, ik ben niet zo'n keukenprinses en niet al te specifiek van smaak, zodat veel mensen het lusten. Onze dochter van 2 eet ook mee.
dan idd rolade die kun je ook mooi vullen of laten doen als je dan twee doet heb je twee verschillende smaken. bijv een met ham kaas en ananas en de ander met broccoli of kool oid. een stuk beenham is ook altijd wel lekker. en als je dan ook weer twee doet kun je ze beide appart marineren en dan een met honig en de ander met provinciale kruiden. hier doen we allemaal een regenboogforel ook erg lekker en simpel gevult met kruidenboter.
bedankt voor de reacties al dames, is een beenham of rollade moeilijk te maken. Ik maak dat nooit eigenlijk.
Hey tulip, ben zelf ook geen keukenprinses, maar heb 2 jaar geleden varkenshaasje gemaakt, gevuld met zongedroogde tomaatjes & mozarella en basilicum (allemaal in de blender) en was héérlijk! Samen met kroketjes en klassieke groentjes zoals jonge worteltjes, gecarameliseerd witloof en boontjes in een spekjasje... Was een succes over de ganse lijn!
rollade idd. nee makkelijk. eerst rondom aanbraden en dan uurtje of 2 3 afhankelijk van de grootte zactjes laten sudderen. af en toe wat water erbij doen. evt gesnipperd uitje door de jus. hmmm lekker
ooww heerrrrrlijk beenham!!! ik maak dit jaar beef wellington. eentje medium voor de liefhebbers en eentje goed gaar voor de zwangeren en de mensen die niet van dat rauwe houden. verder hebben we ook gewoon kip uit de oven enz enz.
beenham vind vriendlief ook erg lekker. Weet iemand hoelang dat in de oven moet??? En hoe vul je dan zo'n rollade???