Mijn moeder heeft een nieuwe knie gekregen en is na 2 weken zorghotel EINDELIJK weer thuis vandaag. Zondag ga ik bij m’n moeder eten en ze stelde al voor om sushi te halen op haar kosten maar ik heb gezegd dat ik geen sushi meer kan zien na een X aantal keer bestellen (gelogen) en ik graag wil koken voor haar, mijn gezin en mijn zusje haar gezin. Maar wat??? Geen saté oid want dat hebben we laatst al gehad. Zo’n saté buffet en vind ik niet meer zo origineel. Geen Mexicaans want deze week al gegeten. Geen pasta want dat eten we al elke week. liefst in een pan, want ik ‘ken’ haar nieuwe oven nog niet zo goed en gebruik liefst haar gasfornuis. Jullie ideeën?
Een goede rollade van de slager Haricort verts omwikkeld in spek Vers gemaakte appelmoes met kaneel Verse aardappelpuree goulash of stoofvlees met verse friet en een lekkere salade Goede snitzel van de slager met cranberry compote of verse rode kool en een aardappel gerecht erbij
Indiaas, en dan lekker uitgebreid. Van papadoms tot curry tot palak paneer. En uiteraard een lekkere raita. Zelfgemaakte naan erbij en smullen maar. Volgens mij kook je wel vaker Indiaas, dus zou het moeten lukken.
Zo niet; dan zou ik ook inderdaad een mooie rollade of stuk vlees laten sudderen / grillen en daaromheen werken. Of je maakt een paar mooie verschillende borrelplanken met 2 verschillende soepen, bijvoorbeeld een tom ka kai soepje en een bloemkoolsoep?
Ik zou lekker haar lievelingseten eten samen. Dus dat ook maken/afhalen voor haar. Voor de kinderen eventueel een alternatief.
Hier dacht ik ook aan. Vind ik zelf altijd erg gezellig eten. Misschien nog wat koude hapjes die je erbij kunt doen
Tapas. En dan niet perse allerlei Spaanse gerechtjes maat gewoon allerlei hapjes. Heerlijk, lekker kiezen wat je zelf wil en gezellig. Soep. Luxe minibroodjes/stokbrood Tapenades Knakworsten in bladerdeeg Kleine worstenbroodjes Fuetworstjes Allerlei soorten kaas Koude wraps met allerlei vulling Salades Of je maakt een high tea. Met allerlei cakes, scones, bagels, mini sandwiches etc. Ook leuk.
Gezien het seizoen zou ik voor een dessert met pepernoten gaan, genoeg voorbeelden op internet te vinden. Ook wordt het de komende dagen erg regenachtig en guur, dus een lekkere winterse maaltijd. Rollade/ stoofvlees, stoofpeertjes, aardappelpuree en verschillende soorten groenten. Of een goed gevulde erwtensoep met broodjes worst.
Had ik gedaan als ze bij mij kwamen eten. Doe ik trouwens ook vaak als m’n moeder oppast en mee eet op dinsdag. Of ik maak wat @Cin85 zegt maar dan heb ik, net als met de rijsttafel echt m’n eigen keuken nodig. (En m’n eigen ingrediënten. En het belangrijkste is: ik maak het een avond ervoor. En dat kan nu niet want ik zit nu met Ies in een hotel ❤️