Kerst diner tips;

Discussie in 'De lounge' gestart door 86Elise, 19 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Hoi,

Wij krijgen eerste en tweede kerstdag familie te eten.

Ik wil op de dag zelf niet alles te hoeven maken,ik ben dus opzoek naar een aantal gerechten/hapjes die ik al op 24 december kan maken.
    Eerste kerstdag doen wij kerstdiner,en tweede kerstdag hapjes.

Ik dacht om 24 dec zelf alvast een soep te maken (voorgerecht)voor eerste kerstdag.

En een quiche met spinazie en brie voor tweede kerstdag.

Maar wat kan ik evt nog meer eerder maken wat je dus ook twee dagen later nog kan eten...
    Het vlees voor eerste kerstdag wordt iets wat in de oven kan en ik ga zelf op de dag zelf ossehaaspuntjes maken.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie het doen,en nog leuke tips/recepten hebben.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ‘verzamel’ vanaf deze weken ongeveer. Aankomende week is er een bavette rollade bij de Lidl te krijgen en een rosbief. Die gaan de vriezer in. Carpaccio kan je ‘‘s morgens opmaken en met vershoudfolie afdekken in de koelkast. Ik haal of maak ook altijd sushi en sashimi, makkelijk en populair hier. Garnalen/zalm/paling-bordje kan al klaargezet worden met folie. Ik maak meestal verschillende kleine voorgerechten en zet alles in het midden van de tafel. Nooit een kom soep bijvoorbeeld, maar wel een klein (mooi) kommetje met truffelcappuccino. Daarnaast ga ik voor één dag naar een keurslager in de buurt die overheerlijke biefstukbootjes maakt die je zo in de oven zetten niet kunnen mislukken en altijd perfect zijn. Mijn gezin wil graag pommes duches of rostirondjes, ook makkelijk.
    Desserts maak ik ook van tevoren, ik hou van ‘de snelle tiramisou’, lekker en idd makkelijk.

https://www.laurasbakery.nl/snelle-tiramisu/

Als hapjes maak ik meestal een mooie plank, waar veel verschillende dingen opzitten, mijn inspiratie komt dan van het internet en dat maak ik na.

IMG_0360.png

klinkt bij mij misschien veel werk, maar bijna alles in eerder te maken.

86Elise vindt dit leuk.
  3. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Thanx!Die tiramisu ga ik vd week vast een keer uitproberen!Ideaal simpel recept!!

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik begin komende week al :roflmao: Runderlappen zijn dan in de aanbieding en ik wil een Indische rijstafel maken met onder andere rendang. Dus die maak ik komende week en gaat dan de vriezer in. En zo doe ik dat met nog een aantal gerechten. Zodat ik nog maar een paar dingen vers hoef te maken.

En het dessert begin ik ook binnenkort mee. Het wordt ook iets wat ik kan invriezen. Zoals een panna cotta, een mousse of bavarois oid. Dat vries ik in in siliconen vormen. En aanvullende onderdelen, zoals bv een crumble of een gel kan ik goed vooraf maken.

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina