Kerst en allergie voor honden schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Knuffie87, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL

Idd dit. Zo zou ik het doen .. Heb jij je best gedaan .. en voor volgende jaren direct duidelijk zijn!

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, dan kunnen ze toch naar hun zoon komen als het zo belangrijk is? Maar kennelijk is het toch noet belangrijk genoeg dat ze zich ervoor aanpassen...

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ben op pagina 7 afgehaakt met lezen. Ik vind het manipulatief pesten. Anders zou het net zo goed in een restaurant of iets dergelijks kunnen. Stom dat je toegezegd had. Ik weet niet of er al veel touwtrekken vooraf ging daaraan (dat gevoel kreeg ik bij het lezen). Als ik in die situatie had gezeten had mijn vent onder protest mogen gaan maar de kinderen zouden thuis blijven. Ik ga toch zeker niet alleen zitten met kerst.

4. Even opgezocht; ik verwar je inderdaad met Hilly1980 :)

En in mijn ogen doet TS júíst ongelooflijk haar best om de relatie goed te houden. Daarom heeft ze, tegen beter weten in, toegezegd dat ze zou proberen te komen, ook al wist ze dat dat een slecht plan is en dat ze daar heel ziek van wordt. Omdat ze bang is voor ruzie en dat absoluut niet wil, dus om de relatie goed te houden. Pas later bedacht ze zich dat het eigenlijk best gek is om jezelf ziek en ellendig te gaan zitten voelen, omdat je schoonmoeder te beroerd is om hen thuis langs te komen en daar gezellig, zonder problemen en zonder mensen die ziek worden, kerst te vieren.. En dat ís toch ook zo?

Ik snap overigens ook niet dat hier zo in twijfel wordt getrokken of het bij TS wel 'echt zo erg is'. Zoals Fuddey zegt; bij sommige mensen ís het nu eenmaal zo dat extra medicatie, heel veel schoonmaken, de honden in een andere kamer doen of welke maatregelen dan ook niets helpen. Als TS zegt dat dat bij haar ook zo is, waarom zouden een paar ZP-ers (of haar schoonmoeder) dat dan zo betwijfelen?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dit best lomp van hem.
    Het is toch geen kwestie van WILLEN?
    Uhhh, wat denk je van elke keer daar binnen te gaan zitten, tot ze er lichamelijk niet meer tegen kan vanwege de allergie en noodgedwongen naar huis moet en zich vervolgens de rest van de avond en minstens ook de volgende dag zwaar ellendig te voelen? Volgens mij heb jij geen idee van hoe erg een allergie kan zijn.
    Dan heb je niet goed gelezen. Medicijnen heeft ze al geprobeerd, maar de allergische reactie is té heftig. TS begrijpt heel goed dat vriend en moeder samen willen zijn met kerst, dus hebben ze het al jaren bij hen thuis gedaan.
    Schoonmaken en luchten helpt niet tegen een allergie, die zo heftig is.
    Dit is geen kwestie van hoe het beter uitkomt, maar het heeft met haar gezondheid te maken. Heb jij ooit zo'n erge allergische reactie gehad, dat je het gevoel hebt dat je keel wordt dichtgeknepen? Dat je gaat piepen bij het ademhalen? Dat je niks meer kunt zien door de brandende, tranende ogen? Dat je jeuk krijgt op je hele lichaam? En dat nog maar na een kwartier. Wat moet TS dan van jou? De hele avond blijven zitten? Dat is een marteling! En nee, ik overdrijf niet. Ik zie het bij mijn man, die allergisch is voor katten. Gisteren was hij een paar uurtjes op visite bij vrienden. Hij was daar voor 18.00 uur weer weg. Maar toen wij om 23.30 uur in bed lagen, had hij het echt zwaar. Ik maakte me gewoon zorgen om hem.
    Je bedoelt de schoonmoeder. Volgens de schoonmoeder is het: Bij ons of niet. Dan maar zonder schoondochter, of met een hele zieke schoondochter. Dat maakt niet uit. Als het maar bij ons is.
    Precies!
    Ik wel. Werkt niet. Daarnaast mag je niet zomaar je dosis verhogen.
    TS heeft al aangegeven dat zij het wel langer vol wil houden, maar dat het niet langer dan 30 minuten lukt en dat haar vriend daar wil blijven met de kinderen op het moment dat zij te ziek wordt.
    Als je er zo ziek van wordt als TS aangeeft, dan valt het niet onder 'een beetje moeite voor doen'.
    Mee eens. Veel te makkelijk gedacht.
    En dat gaat niet voor iedereen op. Zie het verhaal van mijn man hierboven. Die had óók van tevoren medicijnen ingenomen. Heel zware zelfs. Daar mag je de dosis niet van verhogen. Het verschilt ook per kat/kattensoort. Bij het ene huishouden houdt hij het langer vol dan bij het andere. Bij het ene huishouden heeft hij er minder heftig en minder lang last van dan bij het andere. Dat van gisterenavond was wel het ergste wat ik in de laatste paar jaar heb meegemaakt. Mét medicatie dus.
    Dat.

6. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Precies dit zou ik doen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En waar heeft ze die ja op gezegd? OP EEN KWARTIERTJE om vervolgens weer weg te moeten. En dáár komt ze van terug. Dus wat nou boodschappen?

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    TS: Dit is een strijd, die je denk ik niet kunt winnen... Ik zou proberen om voor jezelf een nieuw plan te maken voor 2e kerstdag. Doe lekker kerstavond iets met je vriend en kinderen, 1e kerstdag bij jouw ouders en wens je vriend en de kinderen veel plezier bij je schoonouders. Haal wat lekkers voor je in huis, kies wat leuke films uit, en maak er een lekker mama-avondje van. Misschien een badvol laten lopen met kaarsjes erbij of zo... Wat jij fijn vindt.

En om de eer aan jezelf te houden, geef je aan aan je schoonouders, dat je het heel jammer vindt dat zij ervoor kiezen om niet bij jullie thuis te komen en dat het voor jou niet mogelijk is om mee te komen, en wens ze een fijne kerst. ;)

En dan: Zennnnnn... :D

9. Knuffie87

Knuffie87 Lid

27 okt 2016
    57
    20
    8
    Dankjewel! Ga ik zeker doen!

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat hebben ze de afgelopen jaren toch ook gedaan? Mijn ouders hebben de laatste jaren kerst bij een van ons gevierd vanwege praktische redenen, maar dit jaar gaan we weer allemaal naar hun toe. Omdat ze dat fijn vinden, bij hun thuis. Dat is een gevoel denk ik.

Ik vind gewoon dat het gevoel van de so's gebagatelliseerd wordt. Ik zeg niet dat TO zich maar moet vermannen en zich niet zo aan moet stellen. Absoluut niet. Maar andersom wordt dat wel van de so's verwacht. Maar er moet toch iets van een compromis te vinden zijn zonder direct de so's af te schieten. Dit is blijkbaar belangrijk voor hun ook. Daar moet je ook wat mee.

maar ik was even vergeten hoeveel schoondochters direct de schoonouders afvallen. Zo makkelijk om direct op oorlogspad te gaan. Ik ben 1) blij dat ik een dochter heb en 2) hoop ik echt niet dat ze ooit zo over haar so zal denken ooi (uitzonderingen daargelaten).

TO moet niets doen wat haar gezondheid schaadt, laat ik dat nog even voorop stellen

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Eens!! Mijn moeder geloofd ook niet dat ik en mijn zoon mega allergisch zijn voor katten...echt zó irritant!
    Ik kan ook extra medicatie nemen etc maar soms helpt zelfs dit niet.
    Ik zou er nooit voor kiezen om mezelf rot te voelen omdat n ander niet begrijpt hoe t is om allergisch te zijn.
    In t ergste geval krijg ik een astmatische allergische reactie en moet ik asap naar t zh!

Van mijn h.a en allergoloog heb ik te horen gekregen dat extra stofzuigen etc geen moer zin heeft. Huidschilfers waar het vaak om gaat bij zulk soort allergieën blijven nl nog 3-6 mnd in huis hangen. Dus succes met je stofdoek en stofzuiger;)

Is t slim van TS om toe te zeggen, nee niet echt maar ze wil wel moeite doen om haar beste kant te laten zien.
    TS ik zou zeggen tegen je man als jij wil gamaar, ik ga niet. Mijn man zou trouwens allang gezegd hebben tegen zn moeder dat het een no-go is maar goed hij heeft me 2x naar het zh moeten brengen door mn allergie dus hij snapt de ernst en daardoor zou mij altijd beschermen.
    Ik hoop dat jouw man dat ook doet TS, succes!!

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Niet iedereen reageert hetzelfde he bij een allergie. Wat bij de 1 wel helpt (dus extra meds) werkt bij de ander niet.
    Als ik extra meds neem word ik suf en val uiteindelijk in slaap:D dat is ook niet echt gezellig.
    Dan nog niet te spreken van mijn eczeem wat erger wordt en alle andere ongemakken.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar ze kunnen toch SAMEN naar ts en man of SAMEN met ts en man naar een restaurant oid....

Dat is toch niet hetzelfde als in principe tegen je vriendin zeggen daagggg ik ga weg fijne kerstdag in je uppie

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja dat kan ... ik zit liever niet met deze dagen in een overvol restaurant, maar dat is persoonlijk denk ik. Mijn ouders hebben daar overigens het geld niet voor, maar dat is een ander verhaal.

Maar SAMEN is idd de key. Wij horen ook maar 1 kant van het verhaal he ... Ik heb verder geen idee hoe de relatie verder is, dus ik ga er geen mening over vormen wat betreft de schoonouders. Laat staan dat man van TO heeft gezegd daaaahhh, ik ga weg, fijne kerstdag in je uppie. Ik denk dat daar nog een heel verhaal omheen zit, en dat de soep zo heet niet wordt gegeten. Dit is wat de gros heeft gelezen en de aanname heeft gemaakt, want daar zijn we heel goed in hier ;)

Maar het is gewoon zo dat schoonouders van vrouwen over het algemeen aan het kortste eind trekken vaak. Ik lees het zo vaak hier, direct moet de relatie worden beëindigd, de zoon moet per direct partij kiezen voor zijn vrouw ongeacht de reden, en zijn ouders die hem minimaal 18 tot 20 jaar hebben opgevoed zijn volledig ondergeschikt geworden. In sommige gevallen (en hier zijn grote uitzonderingen hoor, ik weet ook dat er echter schoonloeders bestaan) vind ik dat er wel wat meer respect voor schoonouders mag komen. Zij hebben tenslotte de man opgevoed waar je verliefd op bent geworden. Ze hebben duidelijk wel iets goed gedaan ;)

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dat vind ik wel heel hard naar haar man toe hoor :( Het lijkt me voor hem ook hartstikke rot om zo tussen twee vuren in te zitten.

16. Knuffie87

Knuffie87 Lid

27 okt 2016
    57
    20
    8
    Mijn vriend heeft met zijn ouders gesproken, ze zijn heel erg teleurgesteld dat ik toch niet kom maar begrijpen het nu wel. Veel gehuil en gedoe geweest...maar het is opgelost. Nu gaan de kinderen er 2e kerstdag vanaf drie uur heen en blijven daar een nachtje slapen omdat ze voor hun al dingen hadden gehaald. Hoop gedoe, we hebben er allemaal weer van geleerd. Ik heb iniedergeval geleerd dat ik voortaan gelijk moet zeggen wat ik wil en waar ik zelf achter sta en daar niet onzeker over moet zijn. Bedankt voor alle reacties en tips, heel lief dat jullie zo hebben meegedacht!

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Dat vind ik dus een moeilijke. Zoveel topics hier zijn schoondochtier versus schoonmoeder. Maar hoezo zit de man er tussenin? En waar is hij in het verhaal met zijn eigen vrouw en eigen ouders. Niemand die beide partijen beter kent en doorziet.

Hij heeft toch een eigen mening en wens? Ik mag hopen dat een volwassen vent niet doet wat de de meest eisende of hardst huilende wil, maar wat hij zelf juist vindt.

En hier zie ik toch echt 'ik wil/eis mijn huis' vs 'mijn gezondheid belet het'.
    TS was onhandig in eerst toezeggen (ik zou daarom deze keer wèl gaan voor die 15 min., en daarna zolang de allergie zo erg is niet meer), maar de noodzaak van TS lijkt me verre van 'verwend' of 'zo'n schoondochter die alles wil bepalen'. Ze wordt gewoon erg ziek.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Maar wat is dan nog een oplossing? Als mijn ouders bv een paar cavia's zouden hebben, en per se zouden willen dat wij daar kwamen... dat is dan gewoon geen optie; mijn man is zoooo allergisch voor cavia's, dat los je niet op met medicatie en vervolgens krijgt hij ook eczeem etc. Dus prima dat ze dat willen, maar dan moeten ze het wel zonder ons vieren, want het gáát gewoon niet.
    Als TS ook zo allergisch is, kán ze gewoon geen Kerst gaan vieren bij haar schoonouders, ook al zou ze het willen.

Dat heeft niks met 'oorlogspad' te maken, maar met onredelijke verwachtingen; TS kán niet, schoonmoeder kán dit niet van haar verwachten.

19. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ps. zelf manipuleren met onechte tranen vind ik niet ok.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Overiens als mijn ouders van mijn man zouden veraachten dat hij tussen hun cavia's gaat zitten - hebben ze niet he, maar stel ;) - dan zou ik als hun dochter en zijn vrouw voor hem opkomen. Ik weet hoe erg zijn allergie is en het zijn mijn ouders, dat laat ik hem niet 'uitvechten'...

Deel Deze Pagina