Ik werk zelf in de zorg, best een zwaar beroep. En nu moeten we ook nog door tot we 67 zijn, dat is niet te doen. En mijn wederhelft werkt in de wegenbouw, die zie ik niet tot zijn 67 op zijn knietjes zitten werken Ik vindt dit echt belachelijk Wat is jullie mening hierover?
Ik weet 't eigenlijk niet zo goed. Ik ben nu 23, dus ik heb geen idee hoe ik me voel/hoe ik ben als ik tegen de 60 ben. Misschien ben ik dan nog wel zo vitaal dat ik wel door wil werken tot m'n 70e, maar voor 'tzelfde geld kan je dan al bijna niet meer .
Ik heb er eigenlijk niet echt een mening over Ik zelf ben begonnen toen ik 16 was in de zorg doe ik nu nog steeds en dan is tot je 67 best lang. Maar tegenwoordig studeert iedereen totdat ze 25 zijn soms nog ouder dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze lang door moeten werken.
ik denk dat het inderdaad afhankelijk moet zijn van wat je doet, iemand op kantoor kan veel langer doorwerken als bv een grondwerker e.d. Mijn vader is nu 51 en werkt zijn hele leven al in de sportwereld die is nu zijn vervanger (mijn man) al aan het inleren om de zaak over te nemen want na je 60e werk je echt niet meer van 4 uur 's ochtends tot 19-22 uur 's avonds met een schop in je handen dus moet je sneller zelf de touwtjes in handen nemen, hij heeft dit samen met mij gedaan om een eigen zaak op te bouwen, ik ben nu lekker huismama en als straks de kids weer op school zitten ga ik me weer met de zaak bemoeien Mijn vader en mijn man denken dus verder vooruit als meeste mensen en zijn op een hele andere manier bezig met hun pensioen (en dus ook mijn pensioen) ik vind 67 vrij oud maar goed op kantoor vind ik het wel gaan (als je nog een beetje mee kan met alle ontwikkelingen)
Het is nou eenmaal niet anders.. Tuurlijk is het balen. Iedereen wil wel op tijd stoppen, maar het is wat het is. Als je tegen die tijd fysiek niet meer kan werken zijn er vast weer regelingen.
Ja, dan gaan ze bijv. alle mensen met een zwaar beroep(bijv. timmerlieden, wegenbouwers) op kantoor zetten. Waar halen ze dan werk vandaan voor al die mensen met een zwaar beroep die dan ineens ook op kanoor (moeten)gaan werken?? Dat snap ik dan weer niet
Ik heb een zwaar beroep(kok) en ik zie mezelf echt niet tot de 67 doorwerken. Tenminste niet als kok. Ik werk ook al vanaf me 16de(al eerder krantenwijken enz) ik vind dat ze gewoon moeten zeggen als je bv 45 jaar hebt gewerkt dat je dan mag stoppen
Maar dat van een bepaald aantal jaar moeten werken, slaat dan ook weer nergens op. Studeren is ook zwaar, dus waarom zouden mensen die willen studeren dan tot op latere leeftijd moeten werken? Niet echt een goede stimulans om mensen te laten studeren.
Ik sta voor de klas en weet niet of ik op mijn 67e dat nog wel zo aantrekkelijk vind...laat staan dat de kids mij nog graag zien komen haha! Hoop dat ik dan nog een beetje met de tijd mee kan
Weet je..tegen de tijd dat wij die leeftijd bereikt hebben is er toch weer een nieuwe regeling ingevoerd, dus ik word er niet warm of koud van op het moment.
Studeren is lichamelijk niet zwaar lijkt mij? Werken als stratenmaker in de zorg enz is lichamelijk erg zwaar.
jep vind ik ook nog wel een heel verschil, je lichaam is gewoon LETTERLIJK eerder versleten als iemand die lang heeft gestudeerd en/of op kantoor werkt, dat is geen discussie dat is gewoon een feit..
Ja het ligt echt aan het beroep. Als alles gaat zoals we het gepland hebben gaat mijn man nu eerst aan de slag en ga ik rond mijn 35e a 36e werken. Dan kan mijn man rustiger aan doen. En dan hoef ik nog maar 31 jaar,
Vergeet niet dat er na de tweede wereldoorlog ineens een babyboom was, met heel grote gezinnen, en dat er tegenwoordig veel kleine gezinnen zijn. Als al die mensen niet meer werken, is er ineens heel veel werk. Wie moet dan de AOW gaan betalen? Of de belastingen gaan omhoog, of ze zorgen ervoor dat er meer belastingafdragers zijn. Ik heb liever dat ik dan twee jaar extra doorwerk
Nee er staat ons nog wat te wachten. werk zat maar veel te weinig mensen. Ik denk dat er weer veel mensen uit andere landen moeten komen. Over een paar jaar ( 2012 ongeveer) staan werkgevers je bijna te smeken om te komen werken, 8)
voor jou en je man begrijp ik heel goed dat je het niet ziet zitten om tot je 67ste te werken, jullie hebben lichamelijk zwaar werk. voor mij en mijn man is dat anders, we hebben allebei lichamelijk geen zwaar werk, alleen, ik ben afgekeurd, wel gedeeltelijk, maar mijn klachten gaan in de loop der jaren wel erger worden, dus voor mij is het weer iets anders. ik denk dat als dit erdoor komt dat er zeker ook gekeken moet worden naar ieders persoonlijke situatie, is je werk lichamelijk zwaar? ben je nog helemaal gezond op je 67ste? dat speelt allemaal mee.
Bovendien, als je niet tot je 67e wilt doorwerken, kun je nu vast beginnen met een spaarpotje op te bouwen zodat je eerder kunt stoppen met werken. Je HOEFT namelijk niet door te werken tot je 67e. Alleen gaat dan pas de AOW in, das wat anders
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben dus helemaal voor. Ik werk liever 2 jaar langer door, dan dat ik weer allerlei belastingen extra moet gaan betalen. En helaas is het nu eenmaal zo dat er over een aantal jaar een heleboel mensen met pensioen gaan en er dan niet genoeg 'jeugd'is om dat op te vangen. Ook is onze levensverwachting de afgelopen decennia veel hoger geworden, we worden nu ouder dan toen de 65 jaar regel ingevoerd werd. En ook het werk is de laatste jaren door allerlei arbo regels al veel makkelijker geworden. En tot slot vind ik ook eigenlijk nog dat we hier in nederland eens op moeten houden met zeuren. We hebben het allemaal al zoveel beter geregeld met sociale voorzieningen dan in heel veel andere landen. Maar dit is dus mijn persoonlijke mening he
als je 1 dag per week blijft werken na je 65ste en dan doorwerkt tot je 67ste, lijkt me wel te doen. volgens mij moeten we het niet al te zwart-wit zien. de lichamelijk zwaardere beroepen vind ik echter dat ze wel met 60 mogen stoppen als ze dat willen. groetjes