ik ben nog niet helemaal hoogzwanger en ik heb juist wel zin in kerst Persoonlijk vind ik het juist wel lekker om er even uit te zijn en niet alleen maar bezig te zijn met babies en bevallen. Ik heb met mn famille afgesproken dat we bijtijds komen eten en dat we weer naar huis gaan als ik te moe wordt. Zelf vind ik dat fijner dan wanneer iedereen bij mij over de vloer zou komen hoor. Bij mijn vorige zwangerschap moest er de dag voor ik ingeleid werd nog een verjaardag gevierd worden bij ons thuis en dat vond ik veel lastiger, om die mensen dan weer de deur uit te jagen en je huis weer aan kant te krijgen veel meer werk heb je daaraan.
Hier ook hoogzwanger met kerst als de beeb niet komt. K ben nu 40.1. K heb gezegd geen "taken" op me te nemen. We koken altijd allemaal een gang, maar eventueel wel assisteer. En 2e kerstdag gaan we misschien nog maar m'n oma, is wel 45 kilometer rijden. Maar ik hoop zo dat ik dan bevallen ben.
Ik was twee jaar geleden ook hoogzwanger met kerst. Ben met kerst wel gewoon de families afgegaan, maar ik had daar ook zin in en nog puf voor. Nieuwjaar hebben we toen wel lekker samen thuis doorgebracht. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!!
Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Lekker je kleintje en jezelf op nummer 1 nu. Geniet van de feestdagen!
Hier gewoon Kerst als altijd (naar schoonouders, ouders, etc) maar alles onder voorbehoud. Als ik me niet goed genoeg voel blijf ik thuis heb ik gezegd. Het lijkt er wel op dat iedereen dat begrijpt. Als jij liever thuis wilt blijven vind ik dat je dat gewoon moet zeggen en ook gewoon moet doen. Ongeacht wat anderen daar van vinden.
Tja hier wilde ik t juist niet thuis, als de we een beginnen wil ik geen hok vol mensen. Kerst avond naar mn schoonouders is 15 min rijden En eerste kerstdag naar mn ouders das 10 min fietsen. En als ik geen puf heb kom ik niet, dat begrijpen ze maar. Ik zou nu niet meer echt ver willen rijden, al kindje kan pas tegen half januari komen. Laat je nergens toe dwingen, je vl draagt die buik niet.
als jij het niet ziet zitten moet je het zeker niet meer doen! Ik voel me nog prima, en zit liever bij m'n ouders of schoonouders op de bank (1ste en 2de kerstdag) dan dat ik visite thuis zou krijgen en dan toch dingen ga doen... Daar kan ik gewoon met m'n beentjes op de bank gaan zitten.... Bij m'n schoonouders gaan we brunchen dus zit ik wel weer lekker thuis savonds.....
Mijn schoonouders wonen een half uur auto rijden van ons vandaan Heb al gezegd dat ik dat niet meer kan. Een half uur rijden is gewoon teveel nu. Ik heb aardig wat complicaties gehad de afgelopen maanden. Lopen gaat amper en fietsen een paar minuten. En dat met mijn mini buikje Heb vandaag aangegeven dat ik niet kan langskomen. Voetjes omhoog op de bank en heerlijk mijn ding doen. Even de buitenwereld laten voor wat het is
Jammer. Ze kunnen toch wel een beetje rekening met je houden lijkt me. Ik zou lekker thuis blijven als je dat liever wilt Dit jaar blijf ik ook niet heel de dag bij me moeder. Normaal wel en eten we daar eerste kerstdag maar dit jaar niet. Alleen even een bakkie doen en kado's uitpakken en dan weer lekker naar huis me eigen stekkie.
Ouders en schoonouders wonen op een uur rijden en laat autorijden nou iets zijn wat ik al weken niet echt fijn meer vind om te doen. Dus doe ik dat ook niet meer. Had er ook geen zin in om allemaal visite hier in huis te krijgen, is alleen maar extra werk en zie ze er niet voor aan dat er ook maar iets uit handen genomen wordt. Dus dit jaar lekker gezellig thuis, geen verplichtingen, heerlijk!!
Gewoon doen wat je zelf wilt doen! Eerste kerstdag komen mijn ouders bij ons, zij wonen op een uur rijden van ons vandaan en ik ga dus niet meer zo lang in de auto zitten. Vorige week nog gedaan en dat was echt niet fijn, laat staan als je weeën hebt. We gaan gourmetten en heb mn moeder gevraagd het vlees mee te nemen en mijn man en moeder zullen de meeste dingen doen en ik help wel wat mee. 2e kerstdag gaan we even naar mijn schoonouders, die wonen hier 10 min vandaan dus wel lekker dichtbij en relaxt. Vooral lekker dat het beide keren alleen met (schoon)ouders is en verder alleen ons gezin, zo kan ik toch wel aardig relaxen.
Schoonouders zijn niet blij met mij. Maar ik dacht ik ga aan mijzelf denken en de baby. Ze hebben aangegeven dat het makkelijk kan en dat ik toch gewoon bij hen op de bank kan zitten. Heb geen zin om 15 man om mij heen te hebben. vooral niet als je af en toe pijn hebt. Moet ik mij ook feestelijk aankleden. Met een bolle buik is feestelijk kleding ook niet echt leuk. Dus voor mij is het op de bank en slechte kerstfilms kijken , heerlijk
Zeer herkenbaar Wij blijven met kerstavond en oudjaar gezellig ons drietjes thuis, dit hebben we op voorhand afgesproken, hebben we met ons eerste kindje trouwens ook gedaan en is uiteindelijk geboren op 31 december 2010 We hebben dit ook afgesproken om discussies te vermijden, niet bij mijn ouders en dus ook niet naar mijn schoonouders, maar ook vooral omdat ik liefst van al met mijn joggingpak gezellig in mijn eigen zetel zit! Niets doen waar je u niet lekker bij voelt, aan jezelf denken! Als jij thuis wilt blijven is dat zo, dat zal snel vergeten worden als je kindje er eenmaal is!
Ik vond het juist wel lekker om weg te gaan, ik liep overtijd (23 december uitgerekend) en had geen zin om thuis op de baby te gaan zitten wachten. De familie had een huisje van Centerparcs gehuurd hier 3 kwartier vandaan en daar zijn we 1,5 dag geweest. Het bed was vreselijk maar de afleiding was heerlijk! Hier is het geen kerstkindje geworden, maar het maakt volgens mij niet veel uit, met kerst of een paar dagen eerder of later, het blijft een drukke periode en je kindje is altijd in de vakantie jarig. Ik vind het niet leuk, het is teveel in 1,5 week (2 kerstdagen, oud en nieuw, verjaardag van Eva vieren, haar daadwerkelijke verjaardag, trakteren op de bso, feestje voor schoolvriendjes, trakteren op school. Pffff ). Maar ben dolblij met Eva en ivm ons zwanger worden verleden, liever een 'rond de kerst' kindje dan geen kindje! Succes met jullie laatste loodjes! Het is wel een bijzondere tijd om hoogzwanger in te zijn vind ik!
Hier een goed voorbeeld Vorig jaar was ik de 27ste uitgerekend en onze kleine meid is op 26 december geboren Ik persoonlijk vond het heerlijk om even weg te zijn dus 1e kerstdag zijn we met m'n schoonfamilie gaan lunchen en toen riep ik nog nou ze komt pas in januari hoor De volgende dag heb ik samen met ml alle kerstspulletjes opgeruimd en weggezet en daarna me gaan douchen en opgetut in hoeverre dat nog ging hahaha Voordat we zouden gaan gourmetten met mijn familie braken s middags mijn vliezen om 10 over 2 en heb ik gebeld dat wij niet kwamen hahaha Daarna ging het heel erg vlot, ik had me ingesteld op 17 uur gemiddeld want het was onze eerste maar ze was er al binnen 6 uurtjes en het ging allemaal erg vlot en om 19:58u is ons echte kerstengeltje geboren Toen m'n moeder die avond naar het zh kwam hebben we hartelijk moeten lachen om het feit dat niemand meer echt heeft kunnen eten omdat ze allemaal zaten te wachten hahaha Dit jaar maken we het goed We vieren haar 1e verjaardag heel klein met alleen naaste familie en 4 januari krijgt ze een echt groot eigen feest Maar gewoon doen wat goed voelt en er van genieten, ik zelf vond het heerlijk om er even uit te zijn en bij ieder bezoek ging wel de vluchttas mee in de auto Je niet laten pushen en geen zin is geen zin, jij voelt het beste aan hoe je je voelt op die dag... Geniet van de feestdagen en lekker zelf je keuzes maken
You GO girl! Goed dat je je eigen plan trekt. Lekker je rust pakken nu dat nog kan. Snap ook niet dat je schoonouders het niet (willen) begrijpen na je uitleg. Dan een keertje niet toch? Snap dat de feestdagen belangrijk zijn voor veel mensen maar aan de andere kant: volgend jaar is het weer Kerst toch?
Met kerstavond komen mijn ouders bij ons Maar meer omdat ik dan ons dochtertje op tijd in haar eigen bedje kan leggen.. Op tweede kerstdag gaan we met mijn schoonouders bij mijn vriend zijn opa en oma eten! Die wonen in Lommel, Belgie. Het is vanuit ons nog 40 minuutjes rijden.. Vind het stiekem toch best spannend om erheen te gaan, want ik wil NIET in Belgie bevallen.. verder niks mis mee hoor.. haha! Tweede kerstdag hebben we nog niet veel gepland.. Misschien even naar nog wat opa's en oma's als ik mezelf goed voel..
Verdomme, hebben de schoonouders zo lang gezeurd dat mijn vriend heeft gezegd nou ok een paar uurtjes dan. Ik wil niet gaan, heb last van harde buiken en mijn rugspieren trekken aan alle kanten. Heb geen leuke kleding om aan te trekken en de baby is superdruk Ja , ze hebben cadeau's gekocht, nou en. Ik krijg er nu echt wat van Zit hier lekker op de bank , radio aan, computer op kussen op mijn schoot. Heerlijk rustig. Komt er ooknog bij dat mijn schoonouders in de auto belachelijk hard rijden en over verkeersdrempels racen. Nou nee , ik ga niet. Mijn ouders heb ik al gezegd dat ik misschien niet kom tweede kerstdag maar ja die vieren het ook niet echt. Ik heb weer last van pijn bij de schaamstreek. Baby zit goed ingedaald maar beweegt nog als een gek wat dus pijn oplevert. Ik heb nu gewoon pijn aan rus , schaamstreek Oh ja en dan het feit dat ik mijn schoonouders wel kan schieten. Ik wil beval in het ziekenhuis zegt mijn schoonmoeder , nou ik ben thuis bevallen en ik ben er niet slechter van geworden hoor. Constant steken onder water. Ik heb nu de neiging om dat mens een klap voor haar hoofd te geven En ze had een kleindochter ook leuker gevonden. Toen het een jongen bleek te zijn was de interesse compleet weg. ze zei letterlijk oh een jongen daar had ik niet op gerekend, nou ja het is niet anders. Zo mijn hormonen gaan even tekeer, moest er even uit