wat sparen jullie per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

we vriend en ik hebben gister zitten rekenen. en nu is het zo dat we vanaf januari 100 per maand op de spaarrekening kunnen storten. en we hebben dan 50 euro per maand om extra te besteden.

nou ben ik benieuwd hoeveel jullie per maand kunnen sparen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij storten 160 euro per maand op de spaar rekening maar tot op heden is het aldoor nog nodig geweest voor iets op de korte termijn. We zijn nu een jaar getrouwd en hebben oa al een kapotte wasmachine, kapotte auto en nieuwe banden nodig gehad dus nu staat er alsnog maar 100 euro op. Hoop dat na dit 1e jaar de grote uitgaven een beetje bespaard blijven....

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wij storten 150 euro per maand naar de spaarrekening

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wij storten ongeveer 300 euro p.m op de spaarrekening. en in mei/juni krijgen we dan ook altijd nog veel belasting geld terug aangezien wij niet de maandelijkse kosten terug krijgen van de hypotheek.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter 40 euro
    gezamenlijk 150 euro
    zelf 130 euro
    man 120 euro

6. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Wij storten nu 500 p.m op onze spaarrekening en 50 euro op die van onze dochter!!!! En aangezien wij ons huis verkocht hebben voordat we een ander huis hebben gekocht (veiliger qua crisis op dit moment) gaan we waarschijnlijk ween tijd huren totdat we een ander huis hebbeb gevonden.. En als we huren kunnen we 1500 euro p.m sparen... zou het dus niet erg vinden om een jaar te huren ;)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Nu sinds ik weer werk 1000 euro.
    Deze maand was het zelfs 2200 euro (me man had ook zijn eindejaarsuitkering gehad)
    Toen ik niet werkte en mijn man alleen kostwinner was, spaarden we rond de 250 euro.
    We willen ons spaarpotje weer aanvullen...aangezien we net zijn verhuisd.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tussen de 500 en 1500 euro, ligt aan de verdiensten die maand (freelancers) maar dit is dan vooral om slechte maanden mee op te vangen.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier precies zo.
    500 euro weggelegd vorige maand, nou toen kwam de grote beurt van de auto ( was echt moest) 210, nieuwe remschijven- en blokken 150 ( zelf gedaan) en aanbetaling voor tickets naar Tr om mijn schoonouders te bezoeken met de kleine 200 euro en ja toen was het gespaarde geld al op;).

10. MiSe

MiSe Niet meer actief

:$ Wat kunnen jullie allemaal veel sparen per maand!! Wij houden echt niet zoveel over..

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja, maar wij werken dan ook met zijn tweetjes ca 80 uur per persoon per week. Daarbij werken we vanuit huis en wisselen elkaar af, dus we hebben geen kosten voor kinderopvang, doen verder geen gekke dingen en leven zuinig.
    Zoals nu zijn de kinderen een weekend bij opa en oma geweest, zaterdag hebben we beide gewerkt van 9 uur in de ochtend, tot ruim na middernacht, en gisteren net zo, dat zijn aardig wat uren wat lekker aantikt hoor!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Even offtopic. Lees je onderschrift........wat geweldig meid. gefeliciteerd!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij sparen momenteel niets. ik heb geen goede baan en er komen binnenkort flink wat kosten voor ons huis aan, dus daar gaan onze einde jaarsuitkeringen naartoe.

14. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Wij sparen momenteel niets maar lossen een doorlopend krediet af....daar gaat nu 575,- per maand naar toe....eind dit jaar zijn we daar dan zo goed als vanaf....dan gaat onze nieuwe hypotheek rente in en hopen we zo'n 250,- op een spaarrekening te kunnen zetten.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij sparen nu rond de 300 euro per maand, omdat ik nu geen goede baan heb. Maar ben wel weer op zoek dus hopelijk binnenkort weer 1000 pm.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij sparen rond de 1000 euro per maand :eek:) en alle kinderbijslag van mn zoontje gaat naar zijn eigen spaarrekening voor later.... storten we ook zo nu en dan wat extras op........

we sparen vooral voor leuke nieuwe dingen...... vakantie, nieuwe meubelen, auto etc....... :p

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

voor ons zelf 150 euro in de maand nu ik weer ga werken .gaat mijn heleloon naar de spaar (ongeveer 600 euro)

voor fynn 50 euro in de maand en de kinderbijslag gaat naar zijn rekening

wij sparen trouwens voor grote dingen nieuwe auto en dergelijke.

kleine dingen zoals vakantie niet

18. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Nu nog 1000,- euro per maand (en 20,- op de spaarrekening van onze dochter). Maar dit bedrag is vooral hoog omdat we nu nog in ons (goedkope) apartement zitten. Over een paar maanden verhuizen we naar een eensgezinswoning en gaan dan 800,- meer aan hypotheek betalen. Straks veel minder over dus. En het geld wat we nu bij elkaar gespaard hebben zal straks ook bijna helemaal opgaan bij het inrichten/klussen in ons nieuwe huis :).

Toch wil ik graag wel altijd een minmaal spaarbedrag op de spaarrekening hebben om tegenvallers op te vangen... Denk aan zo'n 2000 / 3000 euro...

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij sparen niet bewust. We houden op de lopende rekening ongeveer zo'n 300-500 euro per maand over en dat blijft er dan meestal op staan. Dus we gaan toch eens een spaarrekening openen om wat over te sluizen. Voor Julien hebben we overigens wel een spaarrekening waar 150 euro per maand op gestort wordt.

20. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Zoontje: 25 euro
    Samen: 350 euro

Deel Deze Pagina