Gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo overdenkt 😉 Ik ben moeder van 4 en heb dit dus ook nog nooit gehoord van de gynaecoloog of verloskundige.
Haha . Zou wat zijn zeg.. kan je, met een beetje pech, jaren niet drinken en biefstuk en al die dingen. Nou nee hoor,
Nou, nou Logan stel je niet zo aan dat stelt toch niks voor Ik ben net als jou van mening dat je het advies van je vk of gyn moet aanhouden. Die zullen heel goed weten waar ze over praten.
Ik hield er echt geen rekening mee voor NOD. Het duurt toch gemiddeld een jaar voor een zwangerschap. Ik snap dan ook niet dat de incubatietijd van toxoplasmose zo van belang is en de duur van de besmetting. Wil je daarmee zeggen dat je al maanden voor je zwanger wil worden geen rauwe dingen meer mag eten enzo? Soms dus jaren lang? Weet je hoe laag het risico op toxoplasmose is? Ik zou er pas rekening mee houden na de test. Er is overigens niet aangetoond dat 1 glas alcohol kan zorgen voor FAS. Wel dat minder dan 1 glas per week er al voor kan zorgen. 1 glas kan wel voor schade zorgen, dus drinken tijdens de zwangerschap vind ik echt not done. Maar FAS is wel wat ernstiger dan de schade van 1 glas in de hele zwangerschap (terwijl iemand niet wist zwanger te zijn). Alcohol zo veel mogelijk laten staan als je zwanger wil worden is trouwens sowieso een goed idee ivm vruchtbaarheid.
FAS kent vele vormen van 0-10 om zo maar te zeggen. Het hoeft dus niet altijd heel ernstig te zijn om FAS genoemd te kunnen worden. Ook de gevolgen van 1 glas kunnen leiden tot FAS. (Denk aan autisme en verwante stoornissen)
[FONT="]Met 4 weken zwangerschap is er inderdaad nog geen bloedband en kan een wijntje en/of rode vlees zeker geen kwaad! Ik zit zelf ook aan het einde van mijn cyclus en ik heb ook lekker een paar wijntjes gedronken gisteren en vandaag. [/FONT]