Kerst en Oud&Nieuw leuk of verplichteoefening?

Discussie in 'De lounge' gestart door sloppyslayer, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

December Leuk of verplichte oefening?

1. In een woord Geweldig!

2. Het ene jaar leuker als het ander jaar

3. We proberen er het beste van te maken

4. Maar mij maar wakker als het januari is!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier net zo.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind kerst en oud en nieuw geweldig sinds ik de verplichte familiebezoeken heb afgeschaft en gewoon lekker met mijn eigen gezin kan doen waar we zin in hebben..

hele dag in pyjama op de bank film loeren... prima... allemaal opgedirkt ergens gaan eten .. prima.. niemand die ons wat voorschrijft.. gewoon genieten van ons eigen ding..

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    dit jaar heb ik er totaal geen zin in! Normaal gesproken gaan we met kerst heerlijk een paar dagen met elkaar weg. Dit jaar helaas niet (denk ik). Maar ik denk dat mijn man en ik heerlijk thuis blijven, geen zin in familie. Samen heerlijk eten en lekker rustig aan doen!

Met oud en nieuw gaan we heerlijk naar de kerk en vind ik het ook wel prima. (man is lofprijsleider en moet om 08.00 uur in de kerk zijn op 1-1-2012). Nieuwjaarswensen kunnen ook wel per telefoon, en anders komen ze onze kant maar eens op!

Dus, nog even goede uitvluchten vinden en dan overleven we het wel weer!

Fijn dat er toch nog mensen van genieten!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij genieten altijd wel hoor. Vieren het groots met veel versieringen, veel en lekker eten en leuke cadeau's voor iedereen. :) Ach, we zijn gewoon heel erg dankbaar voor alles wat we wèl hebben, we willen dan ook niet zwelgen in zelfmedelijden om datgene en vooral diegenen die we níet hebben. ;) En we zijn heel flexibel en ruim denkend, maken niet snel grote problemen van kleine onbenullige dingen, dat maakt alles ook een stuk leuker en gemakkelijker! ;)

5. jonibra

jonibra Niet meer actief

A TS: Jeetje jouw schoonouders zijn echt erg ....

Heb gestemd: we maken er het beste van.
    Vind de kerstboom, alle lampjes en de sfeer opzich wel leuk maar al die verplichtingen echt verschrikkelijk.
    1 Kerstdag komen mn moeder , oma en S-ouders hier eten en dan word er eigelijk verwacht dat we de 2e dat de kant van S-ouders weer opkomen.
    Heb gezegt dat ik dit jaar 1 dag genoeg vind en de andere dag lekker wat met ons eigen gezinnetje wil gaan doen dus ben benieuwd hoe dat opgepakt gaat worden.
    Oud en nieuw zijn ze ook allemaal weer hier dus vind het eigenlijk wel ffies genoeg verplichtingen.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik kijk onwijs uit naar de feestdagen. Kerst word in mijn familie (en schoonfamilie) altijd heel uitgebreid gevierd. Met alles erop er eraan. Kerstdiner, kado's, gezelligheid! Kerstavond/1e kerstdag/2e kerstdag zijn dan ook volgepland. Het is altijd veel en heen en weer, maar oh zo gezellig die 3 dagen!

Oud op nieuw vieren we altijd gewoon gezellig thuis. Meestal komt mijn broertje dan ook. Dan spelen we spelletjes, allemaal lekkere hapjes/drankjes op tafel. Elk jaar weer gezellig!

Verheug me er onwijs op!

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind de feestdagen over het algemeen heel gezellig! :)

1e en 2e kerstdag verdelen we meestal over onze ouders, beide dagen gaan we dus uit eten. Dit jaar vieren we 1e kerstdag toevallig bij ons thuis maar volgens mij wordt het volledige etentje dan alsnog georganiseerd door mn vader :) die geniet daar echt enorm van. Mijn opa en oma zijn ook uitgenodigd, wordt vast heel gezellig. 2e kerstdag gaan we dus waarschijnlijk naar mn schoonouders, maar hoe dat gaat verlopen horen we meestal pas een dag van tevoren.

Oud&nieuw heeft hier één vaste traditie: met z'n allen oliebollen bakken in de schuur!
    En appelflappen, ananasflappen, bananenflappen; schalen vol. En dat verdelen we dan onderling. Reuze gezellig vernikkelen in de kou :D En de avond verloopt ieder jaar anders. Dit jaar hebben we vrienden bij ons thuis uitgenodigd, ik heb er zin in!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vind de decembersfeer heerlijk :)

Tot nu toe gaat de kerst ook goed: brunchen bij schoonouders en diner bij mijn ouders, tweede kerstdag voor onszelf.
    Maar de ouders worden ouder en wat krakkemikkiger en wij zijn straks met z'n drietjes dus hoe het volgend jaar gaat, geen idee....voor dit jaar maak ik geen plannen, ben 22 december uitgerekend :D

Oud&nieuw boeit me ook niet meer zoveel, ga niet voor 12 uur naar bed maar uitgebreid vieren hoeft van mij ook niet meer....gewoon thuis lekker eten en spelletjes doen en tv kijken...blijven ook thuis voor de hondjes.

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik vind december ook geweldig.
    Ben nu al aan het uitzoeken wat ik in het Zweedse woonwarenhuis ga bijeen hamsteren.
    Kerstboom zetten met mijn schatjes, lekker eten zoeken, uitstapjes voor de kerstvakantie, fantastisch.:):)
    Maar op Kerst moeten we naar mijn familie, grrrrr, voel mij altijd zo opgelaten, omdat er eigenlijk van mijn verwacht word dat ik de gehele organisatie op mij neem.:x
    Met oudjaar komen er vrienden van mijn man (zie ze 1xjaar met oud en nieuw) ken ze niet goed, ook niet veel overeenkomsten en nu blijven ze nog logeren ook.:(
    Dubbel gevoel dus

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

Wij zijn inmiddels zo ver dat we hebben besloten dat het het feest is van ons gezin. dus vieren we het thuis, en neit twee dagen bij schoonfamilie. net als oud en nieuw. we zijn hier met ons vijven. lieve vrienden zijn welkom. die hebben we ook uitgenodigd met kerst. open uitnodiging, aan of afmelden niet nodig. we kunnen dus ook niet weg, ik weet neit of er iemand langs komt. kan altijd, hoeft niet. geen verplichting naar iemand. en eigenlijk is dat heerlijk!

11. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Voor mij hoeft het niet zo. Voor de kids is het leuk zo'n kerstboom enzo. Meestal 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar souders. Bij souders is het altijd zo'n "happening" Iedereen moet er bij zijn, hoop gedoe etc. Ik hou daar niet van. Maar ja moet maar ff gaan, anders krijg je weer gezeur.

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    dat verplichte vind ik ook niets.
    eerste kerstdag moet ik werken (avonddienst) dus lekker brunchen met man en kinderen.
    2e tot nu toe lekker voor onszelf.
    oud en nieuw ook lekker thuis, meisje mag opblijven ben dus benieuwd of ze het red.

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik vind de kersttijd altijd heel leuk, maar die verplichtingen heb ik zooooooo de schurft aan! Elk jaar gaan we met mijn ouders uit eten of gourmetten 1 kerstdag, dat vind ik altijd wel heel leuk want het is altijd wel gezellig. Maar dan word je van de andere kant ook verplicht te komen en daar heb ik dus geen zin in. En doe ik ook niet, 1 dag is voor ons zelf als gezin en 1 dag gaan we na me ouders dat is al 10 jaar zo.....Me s-ouders zie ik elke dag me eigen ouders niet. Maar goed het word me dus meestal niet in dank afgenomen. En oudjaarsavond word er maar even verwacht dat we een borrel komen drinken en nieuwjaardags weer door s-ouders nou nee bedankt. Me kinderen zijn in december jarig, plus de kerst en oud en nieuw zie dus al vaak genoeg nee geef mij januari wat dat betreft maar weer! Maar voor de rest vind ik kerst wel heel gezellig, de lampjes, versieringen, kerstboom de gezelligheid, enz.....Alleen het eten bleghh voel me altijd zooooo brak na de december maand, al die extra kilo's erbij pfff...

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vond het altijd wel gezellig, maar in schoonfamilie nu heel veel gezeik (wat voortkomt uit 1 broer+vrouw). Aan mijn kant...tja, hoe gedragen de pubers zich die dagen...

15. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik vind kerst altijd super leuk en zie het absoluut niet als verplichting, ik zeg altijd tegen iedereen in de familie dat de deur voor iedereen open staat en ze mogen binnen wandelen wanneer ze willen, wie er mee wilt eten dat kan ( haal namelijk altijd voor een heel weeshuis eten :D ) wie er alleen een drankje wilt dat kan ook, als mensen mij uitnodigen prima maar als ik geen zin heb moeten ze niet boos worden, in het begin kreeg ik wel eens scheve gezichten maar dat boeit me geen hol ! .. Nu heb ik vanaf dit jaar het geluk dat mijn zoontje met 1e kerstdag jarig is dus vraag ik lekker de hele familie of ze zin hebben om te komen en dan heb ik gelijk iedereen gezien dus geen gezeur.

Kerst moet leuk zijn en moet absoluut geen verplichting zijn.

Heb wel gekozen voor optie twee, het ene jaar is het wat leuker als het andere jaar, dit jaar is het helemaal anders omdat we voor het eerst een verjaardag hebben met kerst, misschien denk ik er volgende maand wel anders over :D

16. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Van huis uit heb ik het altijd gevierd: dan zag ik nog wel eens familie die ik niet elke week of maand zag of sprak. Ik heb er hele fijne en warme herinneringen aan: bij opa en oma was het altijd full house! Opa had de kerstboom en de woonkamer mooi versierd en oma had allemaal heerlijke dingen gemaakt :)
    Ook nu nog vind ik het heerlijk om Kerst en Oud/Nieuw te vieren. We gaan dan met z'n allen naar onze ouders en schoonouders. Het wordt alleen maar leuker en gezelliger, vooral sinds er (klein)kinderen zijn. Daardoor voelt het weer net als toen bij opa en oma.

Deel Deze Pagina