Na 3 weken hoesten toch maar naar de dokter bloed geprikt en net de uitslag. Zowel ik als de oudste en de jongste hebben kinkhoest... Hoewel ik er zelf wel wat hinder van heb vind ik het vooral heel vervelend voor de kinderen. Zijn er tips om het te verzachten? Oma weet raad zegt wel veel maar werkt niet echt.
Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar een kussen onder het matrasje kan het hoesten in de nachten iets verlichten. Verder ben ik bang dat er niks anders op zit dan accepteren. Sterkte!
hier hielp codiëne om de hoestprikkel een beetje te verminderen. Verder veel drinken om de keel nat te houden. Hoop dat het bij jullie snel overgaat, hier heeft het een half jaar geduurd.
Wij kregen toen van een familielid voor onze dochter die kinkhoest had, ramanas. Dat is een vrucht die je bij de turkse winkel kunt halen. Als ik het goed heb perste ze dat uit, en ik gaf elke avond een lepeltje voor ze naar bed ging. Dat hielp echt heel goed tegen de hoestbuien!
Onze jongste was er na 4 maanden vanaf. Niks gebruikt. Hoestprikkel dempend mocht niet ivm veel slijm.
Oudste hier weinig last gehad, jongste ontzettend ziek geweest. Ik wist niet dat je er iets tegen kon doen. Had wel iets homeopathisch maar dat hielp niet. Later hoorde ik dat je ze paarden melk moest geven dat schijnt goed te werken Beterschap
Paardenmelk blijkt idd goed te zijn en een hoge potentie Drosera (daarvoor zou ik naar een klassieke homeopaat gaan).
Voor mezelf vind ik het vervelend. Maar de jongens zijn er knap beroerd van vind ik zo erg. Ze hoesten snachts heel erg en slapen dus slecht. Vooral voor de nacht zou ik iets willen. Als het echt te erg word mag ik van de huisarts voor de nacht noscapine geven. Maar dat geef ik liever niet.
Hier hebben we nachts ( op advies van de huisarts)noscapect gegeven, dan kon ze in ieder geval een paar uur rust pakken
Laatst gembershotjes ontdekt en werkt onmiddellijk. Zoon drinkt het ook maar het is wel pittig. Gewoon gember en citroen in de slowjuicer mikken en opdrinken. Eventueel wat honing erbij voor de pittige smaak. Werkt veel beter dan hoestsiroop. Moet je maar eens opzoeken op google. Zoon was goed verkouden, hij dronk het, vloog tegen het plafond aan maar sliep de hele nacht door waardoor hij het die ochtend ook weer wou hebben. hij neemt nu 2 shotjes per dag als hij iets voelt opkomen. Ikzelf doe zeg maar een heel Tequilla glaasje, zoon een half.