Bijna een nieuw jaar. Kleine man die nu 5 maanden is. Wij zijn er klaar voor om voor een 2e te gaan. Maar..... eerst zelf proberen of gelijk naar de ferti? Er was geen oorzaak gevonden waarom t niet lukte. 4e IUI was t raak en daar kwam een prachtzoon uit voort. Nu twijfel ik om eerst zelf te proberen of om de mmm in te gaan. Op de 1 of andere manier gaf t me wel 'rust' om te weten hoe en wat. Maar zonder hormonen spuiten is ook wel fijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bij de 1e geen aantoonbare oorzaak, hoe voor een tweede (of 3e, 4e enz)gegaan?
Als je wel gewoon een cyclus hebt, zou ik het gewoon een half jaartje zelf proberen Maar het is beter om eerst 9 maanden te ontzwangeren; 5 maanden is wat te vroeg voor je lijf.
Cyclus heb ik wel. Wisselde alleen van 26 tot 42 dagen. Nu al paar keer ongi geweest. 9mnd ontzwangeren is miss wel beter voor je lijf. Maar op stuitje na heb ik nergens last van en ook niet veel 'geleden' tijdens zwangerschap. Reden dat we nu al beginnen is dat t bij de 1e lang duurde en we behoren niet bij de jongste
Wij zijn bij de 1e bij iui3 zwanger geraakt, ook onbegrepen infertiliteit. Met 10 maanden zijn we eerst zelf gaan proberen, met 3 maanden was ik zwanger, helaas vmk, de maand erna direct weer zwanger en toen een mk bij 9 weken, sinds die tijd nog niks en deze ronde de 6e iui dus hopelijk is deze raak. Helaas niet helemaal een succesverhaal maar ik zou het zeker eerst zelf proberen!
Nijntje5 das ook best heftig. Duim dat deze iui raak mag zijn en t een plakkerd is! Hoelang zelf geprobeerd als ik vragen mag?
Wij hebben eerst half jaar zelf geprobeerd de stille hoop dat t misschien toch wel zou lukken, nu onderweg naar Iui 4
Als er geen indicatie is, zou ik hebt zeker een paar maanden zelf proberen. You never know Bij ons was/is dat nooit een optie geweest, maar als dat wel zo was, hadden we die kansen zeker gegrepen
Zelf proberen is altijd fijner; kan best wat maandjes. Ookal voel je je prima; je lijf zit nog vol zwangerschapshormonen de 9 maanden na je bevalling; vandaar het wachttijdadvies
Wij zijn uiteindelijk na een jaar (9 maanden na de 2e mk) naar de huisarts gegaan, enerzijds omdat ik toen nog 35 was en ook omdat ik een curretage nodig had en mijjn lijf de tijd wilde geven te herstellen en ze eigenlijk standaard een jaar zelf proberen voorschrijven na een miskraam. Lief dat je duimt voor me! Volgende week als het goed is de iui en daarna weer wachten.... Ik kan je zeggen dat het zo makkelijk voelt als het lukt zonder ziekenhuis, zo'n verschil met de mmm. Echt die kan altijd nog, spreek gewoon een termijn af met je man en wacht gewoon af (niet te letterlijk he ). Hopelijk wordt je ook zwanger en blijft het bij jullie wel zitten!
Wij denken er over ook weer de mmm in te gaan. Onze oudste is geboren na een laaaaang traject van IUI's, miskramen, IVF's enz. Uit een cryo van de 2e IVF. Toen ze een half jaar oud was, zijn we gestopt met anticonceptie. Sinds ze 11 maanden is, heb ik weer een cyclus (geef nog bv) die gelijk mooi regelmatig is, nu de 5e ronde. Bij ons is nooit een oorzaak gevonden voor het moeilijk zwanger worden en ook niet voor de 4 miskramen. O ja, ik ben 38 jaar, vandaar de "haast"
Onderschat de noodzaak van ontzwangeren niet! Ik heb mijn zwangerschap met twee vingers in de neus gedaan, maar toen ik na 9 maanden weer zwanger was van een cryo, was het toch andere koek (de zwangerschap). Bovendien zal geen enkel ziekenhuis (jaja, een gewaagde uitspraak) je na 5 maanden alweer in behandeling nemen. Wij mochten na 9 maanden weer, vanwege leeftijd. Heel serieus advies: doe het rustig aan en probeer het sowieso eerst een poosje zelf. Als dat voor ons een optie was geweest, dan had ik die mogelijkheid met. beide armen aangenomen.
Ik kan helaas niet uit eigen ervaring spreken. Maar vraag me wel af waarom je niet eerst lekker gaat genieten van het kleine wondertje dat je hebt. Als je de medische molen weer in gaat, brengt dat weer allemaal spanningen met zich mee. Gebruik geen anti conceptie en kijk even wat er gebeurt. Een goede vriendin van mij is ook 9 maanden na de eerste direct de medische molen weer ingestapt. Ze was gelijk zwanger. Nu ook de tweede geboren is, valt het haar toch best tegen. Twee van die kleintjes vergen veel aandacht. En dat is niet altijd leuk. Ik snap de haast ivm je leeftijd. Maar een paar maandjes zal het verschil niet maken. Maar wie ben ik....
Bij ons ook onbegrepen infertiliteit. Na drieënhalf jaar en 2 mk zwanger met iui nummer 13 zwanger (de allerlaatste poging die we mochten). Nu is onze dochter 3 We hebben ervoor gekozen om eerst zelf te proberen voor een tweede. Maar inmiddels alweer een jaar en 3 maanden in het zh met iui's. Na een bbz in mei kregen wij het advies om ivf te overwegen. Dat duurt nóg weer langer. In maart mogen we starten. Wat ik eigenlijk wil zeggen: wat zou het mooi zijn om spontaan zwanger te worden! Dus als je nog even hebt, zou ik het zeker proberen. Houd wel voor ogen dat het dus nog even kan duren. Mijn dochter zal wrsch, mocht het überhaupt lukken, 4 zijn voor de tweede er is en ik 38. Dat was niet mijn ideaal. En als ik eerlijk ben, het klussen omdat het moet was echt niet altijd heel leuk
Meis zou het eerst ook lekker zelf ff proberen je bent tenslotte nu zwanger geweest je lijf heeft het ervaren dus waarom niet? Wie weet horen jullie straks ook bij de toch spontaan zwanger verhalen! Wij hebben na mijn eerste zwangerschap nooit voorbehoudsmiddelen gebruikt maar ja bij ons weten we de oorzaak! Gewoon nog ff lekker genieten van jullie kleine en elkaar en als het nodig mocht zijn komt molen dan wel weer of hopelijk niet
Hier zwanger geweest via IVF, dochter was onze enige cryo. De wens voor een 2e is er bij ons ook, maar wij hebben besloten om (voorlopig) niet nogmaals het traject in te gaan. Mocht het ons zelf lukken is het ons wonder, zo niet dan hebben wij 1 prachtig wondertje. De kans om zelf zwanger te worden is klein maar niet onmogelijk. Ik mis 1 eileider en de andere is slecht.
Ik zou eerst nog even een half jaartje zelf proberen... Je weet dat jouw lichaam zwanger kan worden, de 'druk' is er een beetje af en wie weet lukt het wel spontaan (ipv telkens te spuiten met die akelige hormonen). Een kennis van mij was een half jaar na de geboorte van haar kindje alweer zwanger en heeft echt een hele akelige zwangerschap gehad omdat haar lichaam nog niet toe was aan een nieuwe zwangerschap. Dus ik zou nog even wachten (ondanks je leeftijd). Heel veel succes!
Na ruim 10 jaar pil gebruik, werd ik na het stoppen met de pil niet spontaan ongesteld. Na een jaar wachten zijn wij ook de MMM ingegaan. Bij de 4de iui raakte ik zwanger van Julia. Toen ze 8 maanden oud was, werd ik voor het eerst spontaan ongesteld( dit was voor ons een feestje waard) We vreeën onveilig, want een 2e was welkom. 6 maanden later raakte ik spontaan zwanger van Jasmijn. Dus het kan wel.
Wij hadden ook die vraag en hebben die toen ook gesteld aan de gyn (ik was toen 12 weken zwanger van prinsje) hoe het zou gaan als we wilden gaan voor een 2e. Zijn advies was toen: als het een eerste keer niet vanzelf zou gaan dat je daar van moest leren. Eerst een half jaar zelf proberen en daarna weer naar de gyn. Toen prinsje een half jaar was zijn we weer gaan proberen en rond zijn 1e verjaardag zaten we weer bij de gyn. Uiteindelijk 9 iui's gedaan en 4keer een icsi poging gestart, maar helaas geen 2e kindje voor ons. De ferti-arts zei dat mijn eicellen ws al heel snel verouderd en dat het goed was dat we al weer zo snel gestart zijn. Ik was 36 toen onze laatste poging mislukte... Dus mijn advies, gewoon weer beginnen wanneer jij dat wil. Ook naast de behandelingen kunnen je wel genieten van je kindje. Succes!
misschien eerst een half jaartje zelf proberen en dan kan je alsnog de mmm in. je kan je ook alvast aanmelden bij het zh, want soms heb je toch een wachttijd en vaak eerst ook weer een intake gesprek. bij ons was spontane zwangerschap niet mogelijk. dus wij hebben ons weer aangemeld toen ons zoontje 1 jr was. na 2,5 jr en 4x tese-icsi zwanger van een tweeling, helaas afscheid moeten nemen van 1. heel veel suc-7! hoop dat jullie wens in vervulling gaat