Hallo Allemaal, Ik lees al een tijdje op dit forum en dacht plaats mijn verhaal hier. Augustus 2012 hebben mijn vriend en ik besloten te stoppen met de pil en eindelijk(Lees:Ik wilde al heel lang)zouden wij ons best doen voor een babytje.. Ik was gelijk regelmatig ongesteld en we deedden alles volgens het boekje..maar helaas geen resultaat. Na 1 jaar naar de dokter gegaan en doorgestuurd naar het ziekenhuis,hier ging eigenlijk alles vrij snel. Eerste onderzoeken in oktober,toen bleek mijn vriend erg slecht zaad te hebben...in November de 2de onderzoeken en deze bleek ook niet goed. IVF kon niet daar was het te slecht voor dus het werd ICSI. Eind novemeber hadden we ons intake gesprek bij de functie afdeling. hier vertelde ze wat ons te wachten stond en waar we op konden rekenen. nu moesten we nog even ons testen op HIV en nog wat ziektes dat is gebruikelijk..en dan kunnen we als alles goed is in januari beginnen. 3Januari moet ik weer naar het ziekenhuis en dan leer ik het prikken en zal ik horen wanneer ik mag beginnen ik ben zo benieuwd... Alleen nu ben ik aan t zoeken naar een zorgverzekering die het vergoed bij het MCA Alkmaar en het VU Amsterdam maar of het VU of MCA zijn de meeste niet gecontracteerd...terwijl dat volgens mij best goede ziekenhuizen zijn voor ivf/icsi Iemand enig idee? Ik hoop dat jullie je verhalen hier met mij willen delen, het is toch fijn als je van andere leest hoe hun het meemaken..ik wil eigenlijk vanaf januari een soort van dagboekje bijhouden. Liefs,
Ik ben heeeeel tevreden over de verzekering van PNO, daar heb je gewoon eigen keuze vrijheid, maar volgens mij is dat eigenlijk bij heel veel verzekeringen het geval hoor! Bij FBTO in ieder geval ook! Ik loop ook in het VU daar ben ik ook tevreden over. Succes in 2014! Het prikken viel mij alles mee!
Heel fijn om te horen dat je tevreden ben over het VU ben jij al lang bezig? of ook net begonnen? Ik ga 3 januari leren prikken ben dus heel erg benieuwd. Spannende tijden!
Wij zijn in April 2011 begonnen met proberen zwanger te worden, dus wel al even bezig. Ze wisten niet waarom het niet lukte, dus ik heb ook eerst nog 6 iui en 1 IVF gehad, zie onderschrift... Ik ben nu zwanger en hoop dat het goed blijft gaan! Succes! Als je naar het VU gaat kun je vragen of je mee mag doen aan de eeva studie, ik was daar heel blij mee! Ze kunnen dan een betere inschatting maken welk embryo het beste teruggeplaatst kan worden.
Ik ben ook in het MCA in combinatie met het VU behandeld en met goed resultaat . Ik ben nu verzekerd via interpolis, feitelijk wordt een IVF/ICSI gewoon vergoed via de basisverzekering dus ik zou je daar niet al te druk om maken. Je bent alleen je eigen risico kwijt... Bij mij was dat voor zowel mezelf als mijn man. Ik ga nu wel overstappen maar de IVF was daar geen aanleiding toe. Dat was vooral de kraamzorg, lactatiekundige etc. Veel succes met je traject. Ik heb ook meegedaan met de Eeva studie, dit kan gewoon via het MCA. (je moet alleen meer dan 8 follikels hebben) Je krijgt daar gewoon info over als je ervoor in aanmerking komt en daar staat ook precies in wat de eisen zijn ed. Het enige wat in het VU gebeurd is de terugplaatsing overigens. De rest gebeurd in het MCA (echo's en punctie). Na de punctie moet je man met de opbrengst naar het VU, levert daar zijn aandeel en dan blijft het verder daar.
Net of ik mijzelf lees! Alleen is het bij ons IVF geweest en niet ICSI, maar ook dezefde reden. Het geeft geen garantie, maar als jij gezond bent verder, is er veel kans op een geslaagde poging. Wij hadden een kans van 1 op 3 en direct de eerste keer gelukt, ook al had ik niet veel goede kwaliteit eitjes. Succes en als je vragen hebt mag je zeker een pb sturen.
Ik ben gewoon bij unive gebleven, ik had eerst een hele hoge verzekering voor gezin waar alles inzat ik heb dit jaar gewoon maar de basis verzekering genomen. Klopt het dat als de eerste ivf/icsi niet lukt dat je dan 3 tot 4 maanden moet wachten op de terugplaatsing van eventuele Cryos? Nou nog een week en dan heb ik me prik les.. ik ben benieuwd als het goed is heb ik eind feb me punctie.. Ze zei dat het bij ons waarschijnlijk ook een hoger percentage was dat het zou slagen omdat bij mij alles goed is en ik jong ben..\ maarja dan ben ik toch bang dat als mijn vriend zijn zaad inlevert dat er op dat moment niets bruikbaars is ofzo dan heb je alles voor niets gedaan.... Fingers cross dat dat niet gebeurd dan maar! Ik heb 3 jan mijn prikles zeg maar en eind feb me punctie maar vanaf wanneer begin ik dan met prikken? kan iemand me een beetje globaal vertellen hoe het precies gaat vanaf de prikles..? Laten we hopen dat 2014 een moooi jaar word! Spannend ivy je 2de echo is al bijnawil je weten wat het word? of blijft het een verassing? Wat spannent doortje! ik hoop met je mee het lijkt me zo fijn als je het hartje hoort! Fleetwood dat klinkt veel belovend hoe oud ben jij als ik vragen mag?en ik welke ziekenhuizen ben jij geweest? Alvast een gelukkig nieuwjaar laten er een hoop mooie kindjes geboren worden en onze wensen uitkomen!
nou 2e afspraak is geweest.. ik heb nu al mijn medicijnen in huis en mag dus bij mijn volgende menstruatie beginnen..heel spannend.. Als het goed is heb ik a.s woensdag mijn menstruatie en als alles goed verloopt heb ik eind januari begin februari mijn punctie... Het gaat nu allemaal snel en hopelijk ook snel raak want hierna moet ik 4 tot 5 maanden wachten ..dat duurt zo lang.. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voor de eerste keer en waar ik op kan letten..