Mijn grootste ergernis dit jaar: Dat we echt 0,0 heb gehoord van schoonouders. Geen 'fijne dagen', geen appje hoe het is/ was. Nu is er wel het één en ander voorgevallen, maar zelfs schoonmoeder heeft man (haar zoon dus) niet eens wat laten weten. Normaal nemen wij altijd het initiatief om eventuele plannen te maken, maar als we dat niet doen. Nou dan hoor je kennelijk ook echt NIKS.
Ruilen? Ik word nl. gek van ze. Vrijdag was sm hier, zondag moesten we zoals elk jaar weer bij de rest van de familie verschijnen en morgen wil ze wéér komen. Ik denk dat mijn telefoon morgen per abuis uit blijft staan
Zo heel wat ergernissen hier, sommige in mijn ogen wat overdreven en ook heel wat pfff blij dat ik dat niet had Mijn ergernis, mijn vriend zou op kerst avond 5 uur thuis zijn ivm met alle gasten, komt om half 7 smoor bezopen aan. (not done!!) Ik had alles al alleen gedaan in huis qua, eten drinken en plek maken, noem maar op. Dus ik was niet vrolijk meer, gelukkig heb ik het in goede banen kunnen leiden. Iedereen was erg tevreden over de fijne sfeer Over gepraat (uitgepraat) en 1ste kerst dag rustig met ons gezin een heerlijke rustige dag gehad. Vandaag thuis visite gehad met vrienden en hun kinderen. van middag nog lekker naar mijn ouders geweest en nu zo op bed.
Wow veel ergernissen. Sommigen begrijp ik, anderen vind ik wat overdreven. Hier gelukkig niks buiten dat de frituur toe is op kerstdag Vroeger wel. Gingen we met kerstavond eten bij m'n ouders en familie. Hele dag gewerkt en dus al wakker van 4.30u. Normaal gegeten overdag en er vanuit gaan dat je om 20u wel gegeten zou hebben. Begon je pas om 20u met eten en van die kleine hapjes, veel praten en pas om 23u het hoofdgerecht wat ook niet waauw was. Verschrikkelijk! Ergste was 5 jaar geleden. 39 weken zwanger en zolang op die stoel zitten en m'n benen die 3 keer zo dik waren geworden door dat zitten Nu gaan we gewoon langs. Eventueel voorgerecht en dan naar huis. En dit jaar gewoon met kerstdag even langs geweest. Mijn broer en vriendin idem. Veel beter. En m'n ouders hadden de dag ervoor met andere familie hun eeuwenlange eettraditie gehouden iedereen blij.
Het is toch ook maar 500 m de andere kant op. Klinkt alsof dat ook niet gebeurd is, omdat ze het kind al 7 weken niet gezien hebben....... (Maar misschien zijn daar redenen voor, dat weet ik natuurlijk niet, maar anders vind ik het stom dat men hierover klaagt)
"goed bedoelde adviezen" continu over de opvoeding van onze kinderen. EN volgens mijn moeder hebben de kids alle slechte eigenschappen van mijn man en zijn kant van de familie...bij mijn schoonvader ben ik vooral de slechte invloed op de kinderen... Terwijl de kinderen zich echt keurig en als schatjes gedragen hebben!!
Maar waarom laat je je daarin meesleuren? Dat ben je toch helemaal niet verplicht. Je kan toch ook zeggen dat je je verjaardag al op die avond viert.
Kerst was prima hier. Mijn grootste ergenis? Alle kerstversiering weer opruimen... Ik kom er net achter dat ik de boxen, waar alles in gaat, netjes in de tapkast heb gezet, en daar sta de kerstboom voor... Dus ik kan er niet bij. De dozen van de kerstboom spullen kan ik wel bij, maar die wil ik dus net even laten staan tot na oud en nieuw....
Hier kerstavond bij mijn broer en de hele familie gourmet, was erg gezellig. Open haard aan, hapjes en drankjes vooraf. Eerste kerstdag lekker ontbijt gemaakt en daarna richting schoonmoeders, kadoos en ze had heerlijk rollade gemaakt. Verder gisteren de tweede dag alleen maar op de bank gelegen series gekeken met gezin. Heerlijk zo'n kerst uit huis! Dat moeten we vaker doen!
Zo'n kneus ben ik dan SM dreigt met; alles af te blazen als niet iedereen bij elkaar is. En dan denk ik; doe dan maar om van t gezeik af te zijn. Bij onze fam krijgen we ook nooit iedereen bij elkaar. Broer werkt over al ter wereld voor zijn werk. Tja so be it.
Wat een ontzettend leuk topic dit. Smakelijk om gelachen dat mensen zich als volwassenen laten opzadelen met afspraken, diners en dergelijke. Cursus feedback kan bij veel mensen geen kwaad of cursus nuanceren.
Nieuwe kerst ergernis, of nou ja ergernis niet echt maar meer een lachwekkend triest gebeuren. Gisteren ging mijn oudste zoon eten bij mijn schoonzus en haar gezin, ik kreeg een half uur voor etenstijd een berichtje dat als ik zin had ik ook wel zou mogen komen, moest ik alleen wel zelf mijn eten en drinken mee nemen Heb even hard gelachen. Zit je dan, met je eigen mee genomen eten en drinken tweede kerstdag te vieren met de familie die je totaal niet mag. Ja Ja, nou ik heb lekker samen met de jongste onderuit gezakt op de bank oven aardappeltjes en wat left overs gegeten en het verzoek afgewezen Ik ga niet met mijn eigen mee genomen eten daar aan tafel zitten
Mijn grootste kerstergernis. Ik was zo ziek als een hond en bij mijn schoonfamilie en heb alleen maar de wc boven gezien eigenlijk. En dan dus diaree. Diaree remmers hielpen niet dus de hele nacht ook ngo naar de plee moeten rennen en net een heel pakje Norit op en kan eindelijk drinken binnenhouden!
Hahaha wat erg Hoe verzint ze het! Misschien is gastvrijheid wel een goed voornemen voor haar voor 2018.
gelukkig totaal niet herkenbaar al die ergenissen. Ik denk dat sommigen kerst al als een verplichting zien ipv een paar dagen gezellig met je familie. En nee niet iedereen is even dol op elkaar, maar geniet ervan. Als je alles als een verplichting ziet dan wordt het volgens mij sowieso niet gezellig. Hier iig 2 heerlijke dagen gehad.