Ik heb net tomatensoep uit blik van unox op. Nu las ik net op t blik dat er tijm in zat. Nu heb ik begrepen dat je geen tijm mag tijdens de zwangerschap. Ik heb al een flinke kop soep op, zou dit kwaad kunnen?
hmm nooit gehoord dat je geen tijm mag??? Volgens mij is het net als bij kaneel en andere kruiden dat je er geen zakken van leeg moet eten, maar zo'n beetje lijkt mij geen kwaad te kunnen.
Thymus vulgaris, Thymus serpyllum Echte Tijm, Wilde Tijm: De aanwezige etherische olie is waarschijnlijk in hoge dosis baarmoederstimulerend en menstruatiebevorderend. Spaarzaam gebruik als keukenkruid is toegestaan.
Ik weet niet hoeveel er in de soep zat. Maar ik neem aan dat dat gewone tijm is en geen wilde. En dat daar geen gekke hoeveelheden in zaten..
Als keukenkruid mag je beide vormen van thijm gebruiken mits je niet 100 kilo op eet... Lijkt me ook niet echt lekker. Als product in (homeopatische) geneesmiddelen word het afgeraden. Het gaat hier om de kracht van thijm in grote dosis. Dit geld trouwens voor de meeste keukenkruiden.