Hoi allemaal, Mijn dochter eet eigenlijk altijd met de pot mee de laatste tijd, wij eten bijna altijd al zoutloos. Maar om de een of andere reden twijfel ik een beetje aan zuurkoolstampot. Mag ze dit al hebben, ze wordt zondag 1 jaar Groetjes Marijke
hoi, Ik heb gisteren zuurkool gegeten en m'n zoontje is 10 maanden...hij heeft het overgens al eerder gegeten en heeft er geen problemen mee gehad. Ze mogen het ook hebben...
Hangt een beetje af van je kindje. Zuurkool kan darmkrampjes veroorzaken. Maar de ene is er gevoeliger voor dan een ander. Meestal hanteert met 12 maanden. Hier met rode kool wel last gehad. Met 10 maanden krampjes, met 11,5 maanden krampjes. En met 13 maanden wel goed. Maar met bijna een jaar, zou je het best kunnen proberen.
Mijn dochtertje vond het heerlijk...maar leek de volgende dag wel een baviaan! Haar hele kont was rood en branderig, duurde wel even voor dat weer goed was, dus tot op heden heb ik haar nooit meer zuurkool gegeven. Zal het binnenkort wel weer eens proberen, hopelijk gaat het nu wel goed.