Ik heb een bestelling geplaatst bij leukstespeelgoedwinkel.nl. Leuk en aardig zou jou denken - maar betalen via Ideal lukte niet (kreeg foutmelding). Toen gekozen voor de optie om het bedrag over te maken. Kwam op het volgende scherm, met melding van mijn Bestelling ID en dat mijn bestelling niet verzonden zou worden totdat ik betaald had. Prima zou je denken. Alleen.. Ik kan nergens rekeninggegevens vinden, en als ik via de site de klantenservice een mail probeer te sturen staat krijg ik elke keer een foutmelding. Ik heb ook geen e-mail bevestiging gekregen van mijn bestelling. Begin me nu zo langzaam af te vragen of deze site wel te vertrouwen is.. Iemand ervaringen? Edit: Uh-Oh.. deze site is dus fake denk ik. KvK gegoogled.. komen tig sites naar boven. En nu? Moet ik nu nog wat doen? Ze hebben wel mijn adres gegevens en telefoonnummer... *Baaaaal*
Heb je ook al naar het nummer gebeld? Echter, als een webshop een gmail account heeft i.p.v. fatsoenlijk emailadres dat was voor mij al not-done. Niet dat je dat van tevoren controleert (ik niet in ieder geval) maar ik zie het nu staan dus ik zou er niet mee verder gaan. En wat betreft je adres en telefoonnummer, daar kunnen ze toch weinig mee dus daar zou ik me geen zorgen om maken verder. Je wilt niet weten hoeveel bedrijven deze gegevens waarschijnlijk hebben waar jij nog geen weet van hebt.
Dankjewel voor je reactie Ashley Je hebt helemaal gelijk hoor.. is ook gewoon stom dat ik niet even verder heb gekeken dan mijn neus lang is. Toen ik na de "bestelling" ging kijken voor contact gegevens etc dacht ik ook: okay, met mijn grote flapvoeten erin getrapt. Nu ja, ik heb niks betaald dus eigenlijk moet ik me verder misschien niet druk maken. Maar dat doe ik dus toch een beetje.. vanwege de adres- en telefoonnummer gegevens.. Klopt overigens ook wel weer wat jij zegt.. veel bedrijven hebben die gegevens toch al dus lekker boeiend.. Is de eerste keer dat me dit gebeurd is.. ik zag opeens iets wat ik wilde kopen en kon het nergens anders vinden online (uitverkocht) en toen dacht ik "hebbes" zonder verder stil te staan bij het feit dat het misschien een nepsite is. Bah, rotgevoel.. in de maling genomen.
Zou mij ook overkomen hoor. Voorheen bestelde ik ook altijd lukraak op elke webshop. Echter, sinds ik zelf een webshop heb ben ik veel alerter wanneer ik ergens anders iets bestel
Ik zou niet verder in zee gaan met deze webshop. Kwam de foutmelding van ideal al nadat je was ingelogd of daarvoor al? Anders zou ik voor de zekerheid ook even je rekening in de gaten houden of er niet toch wel wat van af is geschreven.
Dit staat onderaan de site, beetje vreemde gegevens ©2015 Leukste Speelgoed Winkel| 012 345 6789 | Ginny.griet@gmail.com | kvk 10010237 | Straat 1 | 1000AA | Amsterdam
Gezien het telefoonnummer en het adres op de site zou ik er verder niet meer proberen iets te kopen. Denk dat het een dummie-site is trouwens. Dat is een site die ze nog aan het uitproberen of opbouwen zijn of gebruiken om functies voor een nieuwe site uit te proberen. De gegevens op de site zijn eigenlijk TE nep om als oplichtingssite te dienen. Zou me er dus niet te druk om maken. Maar alert zijn op je rekeningafschrift en evt telefoontjes van allerlei instanties (banken, politie,gemeente etc) met gezond verstand afhandelen.
Inderdaad oeps... Als je in Google 'kvk 10010237' intypt zie je echt tientallen soortgelijke websites, allemaal met een net iets andere domeinnaam. Nergens is een adres of telefoonnummer te vinden. De domeinnamen zijn allemaal geregistreerd door een Amerikaans bedrijf, GoDaddy.com. Dit kun je checken op Who-is. Ik ben bang dat het een oplichtingssite is. Edit: dat heb je net ook zelf gevonden zie ik. Zolang je niks betaald hebt is er niks aan de hand toch? Dit gewoon vergeten en de volgende keer even checken of je contactgegevens op een website kan vinden voor je bestelt. Als je bij een webshop met iDeal kan betalen (en het lukt) is het al iets betrouwbaarder volgens mij. Ik heb een kleine webshop met ideal en moet allerlei gegevens (legitimatie, bewijs inschrijving kvk etc) opsturen voordat ik de ideal plugin kon koppelen aan mijn webshop.
Klinkt al iemand die talloze deopshippingsites heeft en deze verwaarloosd of helemaal niets meer mee doet