De kerstman is op zich gewoon sinterklaas natuurlijk, alleen anders verpakt. De amerikaanse term is Santa Claus en volledig heet 'ie 'Saint Nicholas'. Ja inderdaad, Sint Nicolaas, Sinterklaas dus. Alleen heeft ie een ander verhaaltje maar het is dezelfde man.
bij ons krijgen ze dus ook vaak kadootjes van het christkind en niet van de kerstman dus. das dan dus weer een heel ander idee dan is het weer meer gekoppelt aan het geloof. hier hebben we ook niklaus die komt dan idd weer van die andere man af en komt hier op 6 dec met snoepies.
Ik snap niet goed dat mensen in nl hun kinderen in sinterklaas én de kerstman laten geloven aangezien het precies dezelfde kerel is...
ik snap niet goed dat mijn topic ineens over het geloven van gaat hahahaha ieder zn eigen ding toch! Het ging me meer over hyves en met internet enzo, dat je zo moet oppassen wat je schrijft. over wat dan ook!
nou ja is toch ook zo de ouders liggen er krom van ik denk dat ik tot hun 5e zwijg maar dan zeg ik echt wel sorry hij bestaat niet ik hun maar leren dat ze niet mogen liegen en ik mag wel 5 jaar tegen hun liegen dat goedheilig man eigenlijk de buurman is
je liegt niet, ik tenminste niet. ik vraag braaf: van wie heb je die gekregen? DE KESTMAN! zegt ze dan of SANTA!!! zo gaat dat alsmaar door, ik vraag zij antwoord. ikke dus niet liege