Hoe verlof nemen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Sophie122, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie122

Sophie122 Lid

4 aug 2021
    96
    117
    33
    Vrouw
    Dag dames,

ik zit met een dilemma en ben benieuwd hoe jullie dit zouden plannen.

aanvankelijk zouden mijn vriend en ik de eerste week van de vakantie samen vrij zijn. Met de scholensluiting hebben we de week verlof naar voren gehaald. Waardoor we morgen al een week vrij zijn, voornamelijk met toen de gedachte dat de kinderen in de kerstvakantie dan wel nog naar de bso konden en we minder opvang problemen hadden.

na de persconferentie van gisteravond zijn we in dubio. Gaan we deze week alsnog samen vrij nemen en dan daarna gewoon werken/ kinderen afwisselen? We hebben dan 3 dagen per week “stress” omdat we dan beide hele dagen werken en dus de kinderen thuis hebben ( 4 en 6 jaar).

Of neem ik deze week vrij en mijn vriend de volgende week? Dan kan 1 van ons werken en de ander rustig met de kinderen bezig zijn. dan hebben we helaas weer niet samen vrij, wat vaker is voorgekomen en dan volgt alsnog daarna een (of meerdere) weken waarin we moeten jongleren tussen werk en kinderen.

anderzijds vind ik een extra week stressvrij ook wel heel veel waard.

wat zouden jullie doen?

Spectre en bulakgirl vinden dit leuk.
  2. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Om en om vrij nemen.
    Misschien voor jullie als ouders minder prettig, maar lijkt mij voor de kinderen fijner.
    Ze kunnen volledige aandacht krijgen en jullie kunnen je focussen op het werk.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik zou ervoor kiezen om allebei 1 week vrij te nemen. Je kunt toch niets leuks gaan doen. Dus een gezellig dagje weg zit er niet in. En er zijn nog genoeg andere momenten dat je samen bent toch?!

Dubbelgeluk en Sophie122 vinden dit leuk.
  4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik zou dan de 3 dagen die je stress zou hebben om kids op te vangen tijdens werk verlof nemen
    Om en om zodat je geen stress hebt een paar weken lang

dus he 5 dagen verlof uitsmeren

jij eerste week 2 dagen
    Partner 1 dag
    Jij tweede week 1 dag
    Partner 2 dagen
    Jij derde week 2 dagen , Partner 2 dagen ( 1 dag samen met hele gezin dus

dan totaal geen stress

Sophie122 en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Zoiets zat ik ook te denken... Dat je toch 1 of 2 dagen samen vrij hebt ofzo :)

Sophie122 vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.581
    113
    Vrouw
    Als je nog verlof kunt opnemen dan zou ik dat doen.
    Hier zitten we al over de limiet, moet zelfs extra werken om mijn min uren weg te werken.. Ik ga deze week het gesprek aan met mijn leidinggevende want ik blijf niet bezig met vakantie uren opmaken voor iets waar ik geen invloed op heb. Dan moeten ze maar coulant zijn en een regeling treffen.

Novi en Sophie122 vinden dit leuk.
  7. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vind gezinstijd heel waardevol, ook als je nergens naartoe kunt. En voor mij is dat toch echt de manier om op te laden. Ik zou dus zelf wel kiezen voor een week samen en eromheen wat jongleren met de tijd. Die tijd kom je ook wel door. En stel dat de scholen en bso langer dicht blijven, dan heb je een heel lange periode zonder echt even samen vrij zijn en genieten en moet je alsnog om t werk heen met de kinderen bezig zijn. Dan is dat echte vrije weekje nu heel veel waard.

Sophie122 en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Dit! Gezintijd is heel belangrijk. Er is genoeg te doen wat je nu ook kan doen en wat heel fijn kan zijn.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Ik zou het toch praktisch insteken en allebei 1 week vrijnemen, maar niet tegelijkertijd.

Omdat je noemt dat je anders 3 dagen stress hebt, neem ik aan dat jij 3 dagen werkt (of je man, of allebei 4 dagen).
    Dus dat betekent in bijv. in het geval dat jij 3 dagen werkt, dat in de week dat je man vrij is, jij ook 2 dagen thuis bent, dat is toch ook al fijn? :)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou de oplossing van mamavan2se nemen. Geen opvangstress, die vind ik zelf echt naar namelijk. Jammer dan van de weinige dagen samen vrij, misschien kun je nog 1 of 2 dagen wel samen vrij plannen?

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zou zeker kiezen voor allebei een andere week. Twee weken geen stress in het gezin doet iedereen goed in deze gekke tijden. En wie weet wat er nog komen gaat.

12. Sophie122

Sophie122 Lid

4 aug 2021
    96
    117
    33
    Vrouw
    Dank voor alle reacties. We hebben de knoop doorgehakt en gaan voor gezinstijd. Veel te weinig gehad dit jaar. Dus dan gaan we de komende weken wel een beetje jongleren met tijd.

bulakgirl, cosdy en Suzy85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina