Kerst in coronatijd

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 6 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Net als vorig jaar en alle voorgaande jaren.
    1e kerstdag met mijn ouders, broer en schoonzus.
    2e kerstdag met schoonouders, zus en gezin.

Oud en nieuw hebben we vorig jaar thuis gedaan met mijn ouders maar dit jaar gewoon net als voorgaande jaren met de vriendengroep. 4 gezinnen bij elkaar.

2. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.476
    885
    113
    Voorheen zouden we 1e Kerstdag met een man of 25 bij mijn oma eten (alle kinderen + kleinkinderen + aanhang)
    Daarnaast nog een andere keer bij de oma van mijn vriend met een groot gezelschap.

Nu gaan we 1e Kerstdag bij mijn ouders eten, zijn we met 6 volwassenen.
    Daarnaast nog een keer bij mijn schoonmoeder, daar met 4 of maximaal 6 volwassenen.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij ons ruzie in de familie. Ene gezin wil zich aan de regels houden. Andere niet. Dus kerst valt in het water met ruzie. Zo jammer dit.
    Ik vond het samen vieren met grote groep ook nier zo prettig, dus ik sta achter de keuze om het niet te gaan vieren. Maar zelf was ik er niet zo expliciet in gaan staan. Maar nu die ruzie.. dat had ik toch niet verwacht. Triest gewoon dat men elkaar niet respecteert..

Saartje33, Syane en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wij zitten waarschijnlijk nog gedeeltelijk in quarantaine, dus lekker gourmetten met eigen gezin en meer niet ben ik bang ;)

5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.845
    113
    Vrouw
    Wij wouden het weer normaal doen. Kleine familie dus met 6 volwassenen en 1 kind en dan op voorhand een zelftest doen maar dat gaat niet door omdat zoon corona heeft. Dus kerst in quarantaine. :roflmao:

Baileyy en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wij zouden 1e kerstdag bij mn schoonouders vieren, helaas heeft mn schoonvader t weer afgeblazen.
    Dus zitten we weer zoals elk jaar thuis met t gezin...
    En om ons heen is t al jaren geklaag dat ze weer naar moeders of schoonmoeders moeten.. dan zeg ik nu okk gewoon; wees blij dat je daar verdorie welkom bent, wij zijn t al jaren namelijk niet.
    Niet bij mijn ouders, en niet bij mn schoonvader en bonusschoonmoeder.
    (Mijn ouders zijn nu beide herstellende van zware operaties, dus is logisch dat zij nu allebei er niks aan doen).

Gelukkig kunnen we oud en nieuw wel met vrienden vieren :) zitten we dan gelukkig niet alleen :)

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Onze plannen kunnen binnen de regels doorgaan gelukkig.

Wel net besloten de gourmet op kerstavond te gaan bestellen bij de Griek. Hadden we vorig jaar ook en was heel goed bevallen.
    Tipje voor wie in (de buurt van) Sittard woont: restaurant Dafne heeft dus gourmet pakketten. Alleen via Facebook te bestellen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, mijn dochter heet zoals dat restaurant. :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Dan moet je even een dagje naar Sittard:p

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Wij vieren het altijd al klein, dus er verandert niet veel.

1e kerstdag met 6 volwassenen en 3 (kleine) kinderen.
    2e kerstdag met 4 volwassenen en onze eigen 2 kinderen.

Gelukkig zijn de opa's en oma's geboosterd en wij zijn onlangs hersteld van Corona (toch ook een soort booster :)), dus dat voelt wel prettig.
    Desondanks doen we wel allemaal een zelftest van te voren.

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Aan de schoonfamilie kant hebben ze zo een complexe gezinssituatie en samenstellingen, dat ik niet eens met zekerheid weet hoe nu te tellen :rolleyes: Als we tellen zoals ik denk dat we moeten tellen dan zijn we officieel met 1 persoon te veel. Aan mijn kant van de familie zitten we netjes binnen de regels.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik er ooit kom, gaan we daar wel heen, haha.

Deel Deze Pagina