wanneer speen vervangen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door p1982, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoelang mag je met een speen doen?en moet je hem vervangen?

we wisselen wel af met 2 spenen

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De spenen zien er nog heel goed uit, maar zijn nu al een maand of 7 in gebruik.

3. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Volgens mij moet je spenen uit hygienisch oogpunt elke maand vervangen (nog geen ervaring maar dat is wat ik lees op de verpakkingen).

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik vervang ze pas als ze slijtage plekjes krijgen zo na een maand of 3 1/2

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Na 6 weken moet je ze vervangen. Als je 2 afwisselt dus na 3 maanden. Geldt volgens mij voor de fopspeentjes en speentjes op de fles.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik vervang ze eigenlijk alleen als mijn dochter ouder wordt en ze dus een andere maat moet. Volgens mij is het echt een verkooptruc, dat vervangen na 6 weken... Speentjes zien er echt na paar maanden nog precies hetzelfde uit (moet wel eerlijk zeggen dat hier maar uurtje per dag gespeend wordt ofzo)

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Volgens mij is het ook echt een verkoopding en je moet vooral doen waar je je zelf fijn bij voelt.
    Je make-up moet je ook elke 6 weken vervangen. Koop jij elke 6 weken een nieuwe mascara?? Hier gaat ie zo een half jaar mee.

Sommigen die speentjes elke 6 weken vervangen omdat het "moet", zullen het een stomme vergelijking vinden. Dat is het natuurlijk ook.
    Maar ik wil er alleen maar mee duidelijk maken dat hetgeen dat "moet" nu eenmaal persoonsafhankelijk is. Dus doe wat je zelf fijn vind!
    Ik heb sommige speentjes nu 5 maanden in gebruik. Hier geen intensieve tutter dus ga ze niet vervangen. Ze gaan regelmatig in de sterilisator dus ze zijn altijd schoon. En nog niet kapot dus dan prima.
    Ook de flesspenen zien er nog als nieuw uit.
    M.i. is vervangen pas nodig als ze vies zijn/ kapot zijn.

Er zijn verschillende maten dus ergens ga je toch vervangen. Bijv. flesspeen 1 gebruik ik nu niet meer, pas overgestapt op levl 2....

Groetjes!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hou me ook niet aan die voorschriften..
    Ik vervang een speen ( fles/foppie) als ik denk dat ie slijtageplekjes heeft..

9. 894hi

894hi Niet meer actief

ik geloof dat er op de verpakking 4 weken staat ofzo. maar als dat ding niet iedere dag gebruikt word zou k m echt niet weg doen met 4 weken

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mmmm ik vervang ze dus netjes elke 7 weken (ik voelde me al schuldig omdat ik t een weet uitstelde) maar dat ga ik nu dus anders doen :D *krast "spenen kopen"door in agenda*

11. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ook hier wordt ie maar een paar uurtjes gebruikt. Even om in slaap te komen 's middags en voor de nacht.
    Ook doe ik ze nog wel eens met de flessen in de magnetron sterillisator.

Deel Deze Pagina