Als je in de keuken zit niet nee... hier in huis staat de eettafel in de woonkamer en heb ik een gesloten keuken. Dus ik zou mijn lamp,plafond en gordijnen verknalt hebben als ik daar ging zitten gourmetten I'm just saying... TS geeft duidelijk aan dat ze niet om werk verlegen zit. Woont ze in een huis als ik, is gourmetten uiteindelijk meer werk dan koken
potver...word er zo simpel van dat ik elke keer die smileys door elkaar haar... en De ene is lollig en de ander vind ik een beetje arrogant overkomn.. Nou ik bedoelde de mijne iig met een knipoog..niet de rolleyes.
Ik weet niet hoe jullie dan gourmetten, maar van 1 keertje te gourmetten hoef ik nu niet gelijk de gordijnen te wassen en de lamp schoon te maken? En de geur is echt de volgende dag wel weer weg hoor. (vind die geur trouwens nog wel meevallen, er zijn dingen die erger ruiken)
Vorig jaar was ik pril zwanger en hondsberoerd. Ik heb in fases voorbereid en we aten: Stoofpot Verse aardappelspuree Rode kool Stoofperen Appelcompote Verse frieten De stoofpot had ik leuk in kleine bakjes gedaan (soort ruime souflebakjes)maar van die mini pannetje staan ook heel leuk. Dan t bord opgemaakt met de rest. Stond toch feestelijk. Toen de borden aangebroken waren heb ik de rest op tafel gezet. We hebben heerlijk gegeten en.ik had geen werk meer.
Ik ook... En ik zag bij de Jumbo zelfs al voorgesneden groente op een schaal liggen. Dus hoe makkelijk kan het zijn... Na het eten ga jij languit op de bank en laat je de visite lekker opruimen...
Ik zou inderdaad gaan fonduen of gourmetten. Bij de meeste slagers en supermarkten kan je kant-en-klare vleesschotels halen. Hoef je enkel de groenten nog te snijden. Met hapjes uit de oven vooraf of een soepje (dat je op voorhand kan maken) En met ijs na Je kan natuurlijk ook op voorhand twee soorten pasta-saus maken. Die je op 't moment zelf maar hebt op te warmen en de pasta hebt te koken. Mijn moeder maakt dit jaar als hoofdgerecht koninginnehapje. De "saus" maakt ze een dag op voorhand. Op 't moment zelf heeft ze 't maar op te warmen en kroketjes te bakken.
Bedankt voor alle tips! Veel ideeën komen er langs! Ik kan trouwens echt nog wel koken, maar kan niet lang achter elkaar staan dan krijg ik last van m'n bekken en m'n rug. (FYI: m'n buik groeit helemaal naar voren en er wordt weer een baby van bijna 9 pond verwacht). Dus ik wil geen uren in de keuken staan. Ik zie zoveel over gourmetten langskomen dat jullie me toch wel overgehaald hebben We gaan gourmetten! Misschien dat ik mn moeder zelfs vraag om het vlees te verzorgen/mee te nemen. En dan veel voorgesneden dingetjes erbij. Scheelt denk ik veel staan en veel kun je idd al van tevoren maken! M'n oudste zal ik er ook blij mee maken want die wilde zo graag gourmetten. (oh en na 1x gourmetten doe ik niet de gordijnen in de was en een sopje overal overheen, plafond schoonmaken heb ik nog nooit gedaan) Echt super bedankt voor alle tips!
Voor degenen die zo'n last hebb van de stank na gourmetten.... pannetje water met flinke scheut azijn een poos laten koken en voila......stank weg
Joh, je kan kant en klare schotels bestellen bij de slager. Desnoods met mooi opgemaakte salades erbij. Doen wij ook altijd. Je kan ook aangeven wat je voor soorten vlees wil (wij houden bijvoorbeeld helemaal niet van shoarma bij gourmetten en we nemen dan liever een stukje kip extra). Oke, het is wat duurder dan zelf halen bij de super maar ik vind vlees van de slager wel veel lekkerder. En zo netjes gesneden ook Champignons en uitjes kan je ook voorgesneden kopen bij de supermarkt. Paprika erbij en klaar. Sausjes en kruidenboter kan je ook kopen natuurlijk. Enige wat je zou moeten snijden is stokbrood (al kan je dat bij de AH ook gesneden bestellen). Toetje is bij ons vaak een paar bakken ijs met slagroom op tafel. Kan iedereen een smaakje naar keuze nemen. En kersen opwarmen voor de liefhebbers. En als je de afzuigkap aan doet op een lage stand en eventueel een raampje op een kier dan valt het met het plafond soppen best mee hoor.
Weet je wat ik zou doen? Ik zou een lekker buffet ergens bestellen en laten bezorgen. Dan hoef je alleen maar de boel leuk aan te kleden, want je 4 gangen dineetje is al klaar. Even in de buurt rondkijken wat de mogelijkheden zijn. Ben je denk ik niet eens veel meer duurder uit dan zelf koken.
ik zou je moeder en man vragen alles voor te bereiden... je moeder kan bv thuis al heel wat voorbereiden en meenemen.. zet jij de gourmet klaar.. tafel dekken en dan lekker zitten en eten
Buffet of pakket van de slager wordt een beetje te duur. Maar mn moeder vind het prima om het vlees mee nemen. De overige dingen kunnen we nog prima zelf doen. Ik ga gewoon deze week al kijken voor alle spullen die langer houdbaar zijn. En kan de dinsdag ervoor ook al eten voorbereiden (heb toch verlof en m'n zoontjes zijn daar naar de bso). Ik hoef dan met kerst alleen nog de dingen klaar te maken die niet van tevoren klaargemaakt kunnen worden en dat kan m'n man ook prima als ik het zat ben
Als ik 36 weken zwanger was zou ik de ruimte beschikbaar stellen en vooral anderen het werk laten doen!
Is er overigens een noodplan of een noodlocatie voor het feest als je sneller zou bevallen? Iemand van de familie bereid het bij hem te doen?
Kleine hapjes op tafel/ aanrecht zetten> lopend buffetje maken dus. stokboord, slaatje, salades en kruidenboter voor op de stokbrood, soep, aardappelkroketjes uit de oven, kleine gehaktballetjes, rollade. enzzzzz. Makkelijk voor te bereiden en niet veel werk. Ik zou in jou positie ook niet uren in de keuken willen staan... Succes!
Noodplan is er niet, zijn ook alleen m'n ouders die komen. Als ik sneller beval mogen ze het vlees alleen opeten en m'n man en kids een droge boterham eten Verwacht ook niet dat de baby er dan al zou zijn, maar als dat wel zo is dan heeft iedereen wel iets anders aan z'n hoofd dan een kerstdiner. M'n ouders zijn ook niet het type wat zich helemaal alleen verloren zou voelen als ze kerstavond alleen door moeten brengen. M'n zus en zwager gaan de dag erna naar hen toe, dus dan hebben ze alsnog een gezellig dagje.