Kerst menu dreumes

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaenMini, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Onze dreumes eet met de pot mee, lust echt alles! Maar door haar allergieën iets beperkt. Ze mag geen appel of iets met melk.

Maar nu eten wij met kerst veel rauw ( vooraf carpaccio ) en als hoofd gerecht allerlei dingetjes die voor haar niet echt wat zijn.

Nu vind ik het niet erg om lekker iets te maken dus zoek leuke ideetjes!

Wat geven jullie je kleintje te eten? Vorig jaar was ze 3 maanden dus nog lekker makkelijk een fles! En volgend jaar zal ze al meer mee eten.

2. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    wat ik altijd doe (en helemaal met kerst, als je zelf laat eet) is haar gewoon op de normale tijd een eigen prakkie geven, en dan kan ze met eten gewoon bij ons aan tafel zitten, en mee 'snoepen' stukjes brood, aardappel e.d.
    zo vind ze het gezellig om erbij te zitten, maar krijgt toch haar normale eten binnen

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Die van ons eet ook bijna alles dus ik heb gewoon een menu uitgezocht waarbij ze met ons mee kan eten, wel zo gezellig en makkelijk. We beginnen gewoon vroeg en houden het lekker ontspannen, tussen de gangen door mag ze van mij ook gewoon spelen enzo.
    Vooraf ben ik even vergeten, maar als hoofdgerecht eten we bladerdeeg gevuld met gehakt en groente en daarbij tarte tatin met sjalotjes en als nagerecht maak ik een superchocoladetrifle. Niets aparts of rauw, maar toch een feeselijk tintje.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij eten elk jaar hetzelfde, verheugen ons er altijd op. Gevulde artesjok bodems met gehakt kaas en tomaat. Spruiten met spekjes, kastanjes, aardappelkroketjes of toefjes en rolade. Afgezien vd aardappelkroketjes kon dochter dus lekker meesmikkelen!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij geven onze zoon gewoon een eigen prakkie of de helft daarvan. Verder mag hij mee smikkelen met ons. Wij eten niet zo heel anders dus hij snoept gewoon wat mee.. Een aardappelfiguurtje oid, en een stoofpeertje zal hij vast ook wel lekker vinden.. Dan maar een keertje minder streng op de suikers, het is kerst!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten een aardappelschotel met vlees en groente. voor kleintje bak ik aardappeltjes, die vindt hij zo lekker!! Is het ook gezellig aan tafel ;)
    Wij eten gewoon tussen 17u/17.30u als altijd!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier krijgt ze gewoon de groentes die erbij worden geserveerd door oma, en alles sausjes gaan apart. Aardappelbolletjes mogen wel die zijn koemelk vrij. Hier ook beperkingen ivm ei, soja en melk maar er valt wel wat mee te doen.

Deel Deze Pagina