Belastingplan 2016 op losse schroeven

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tumtummetje, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik las het net.. weeg iemand wat dit zal betekenen voor de kinderopvangtoeslag?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als het niet doorgaat moet het in 2017 worden terug betaald. Voor 2016 is al rekening gehouden met het belastingplan. Lekker handig. Kabinet besluit misschien dat het niet doorgaat en de burger mag er voor opdraaien

3. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Volgens mij staat de kinderopvangtoeslag er los van en gaat dit gewoon door.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik had ook het idee dat dit alleen gaat over het belasting wat over het loon wordt berekend.
    Volgens mij staan de toeslagen er los van.

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik ben ook heel benieuwd, wij hebben juist door de wijziging in kv toeslag besloten om extra dagen af te nemen en dit ook al geregeld. Zou een dure grap worden als dat nu teruggedraaid wordt zeg :x

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Er staat:

Lukt het niet om voldoende steun te vergaren, dan wacht miljoenen Nederlanders een onjuiste voorlopige aanslagen over de inkomstenbelasting 2016.

De toeslagen staan hier dus gewoon buiten. Dit gaat over je maandelijkse (sommige jaarlijkse) teruggave.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik begreep op het nieuws dat het (ook) over de toeslagen ging. Maar misschien heb ik de beschrijving niet goed begrepen.

Het komt er in elk geval op neer dat de burger er hoe dan ook de dupe van is.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik betaal nu toch al een godsvermogen aan kinderopvang dus erger zal het vast niet worden.
    Het einde is in zicht want jongste gaat na de volgende zomervakantie naar school en dan geen kosten meer voor de creche.
    Meer dan de helft van mijn hele salaris gaat ernaar toe.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    echt zo kansloos weer he. Elk jaar dat gezeik met belastingen. Niet te geloven. Als ik een fout maak, moet ik het zelf oplossen.

Als ik mijn aanslag verkeerd invul is dat mijn probleem als ik ineens geld tekort komt. Maar als de regering een fout maakt, kunnen de burgers terug gaan betalen. Niet te geloven.

Wordt echt doodziek van al die valse beloftes, lijkt elk jaar erger te worden. We blijven maar meer betalen terwijl de lonen niet stijgen en echt alles duurder wordt.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ach ja alsof 52% belasting betalen nog niet voldoende is!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    ik las iets over 700 euro voor 1 verdieners...en 1200 voor twee verdieners...betalen...

wij mochten vorig jaar ook heel veel betalen...dus nu vast ook wel :x

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En vanaf januari die verhoging op nonfood toch? Van 6% naar 21% ? Kapper, medicijnen etc.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat gaat wel door?

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Volgens mij wel? En dat zou dan gecompenseerd worden met de inkomstenbelasting, zogenaamd.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Eens!! Mijn vriend heeft de voorlopige opgaaf al ingevuld en alles. Als ze dit nu terug gaan draaien gaat ons dat sowieso geld kosten.
    Echt ik word zo depressief van deze k*t regering.:x
    Ze moeten nu eindelijk eens de mensen die werken belonen. Ook mensen met kinderen moeten ze meer belonen, want er worden in tegenstelling tot voorgaande jaren, wéér minder kinderen geboren. Goh, hoe zou dat nou komen?
    Wij willen heeel graag nog een 2e, maar doen het gewoon niet omdat we dan meer kwijt zijn aan opvang dan dat ik verdien. Het is echt allemaal te kansloos voor woorden.

En idd dan ook nog eens die btw verhoging, alsof we allemaal bergen met geld hebben.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Chick, kan je dan niet beter stoppen met werken? Is er niemand die een of twee daagjes kan oppassen?

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee man, ik wil niet stoppen met werken, ik wil niet thuis zitten.
    Dan word ik gillend gek joh. Daarnaast, zie dan maar weer eens een baan te krijgen.
    Oppas heb ik helaas niet:(, mijn ouders zijn te oud en nadat mn vader ziek is geweest vorig jaar wil ik dat sowieso niet.
    Mijn schoonmoeder en haar vriend werken nog te veel en vriendinnen heb ik niet die dat willen (ik zou dat ook niet zo chill vinden om voor een ander te doen:))

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier verdient mij man in zijn eentje ongeveer net zoveel als sommige 2 verdieners samen.
    Wij betalen in verhouding meer belasting dan de buren die 2-verdieners zijn.

19. MamavC

MamavC Niet meer actief

Kut is dat he! Ik wil eigenlijk ook meer gaan werken maar heeft geen zin want dan betaal ik bijna nog meer aan opvang dan dat ik verdien :) ik ben 20 dus dan heb je helemaal een mager loontje waar je net van kunt eten

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook hetzelfde! Nu een 3e onderweg en die zou naar een kinderdagverblijf moeten. Heb even berekend wat we zouden moeten betalen, twijfel enorm of ik naar mijn verlof wel weer ga werken. Natuurlijk hou ik wel wat over, maar vraag mij af of ik dat wel voldoende vind om de baby voor naar een kinderdagverblijf te brengen.
    Nu maar eens uitzoeken of er toch nog belasting technisch gezien een voordeel aanzit als ik stop met werken. Want recht op toeslagen hebben we dan ook nog steeds niet.

Het is allemaal zo dubbel!

Deel Deze Pagina