Bevriend gezin zien; regels binnen vs buiten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door siets, 18 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    We wilden deze vakantie een keer afspreken met vrienden die wat verder weg wonen. Zij hebben, net als wij kinderen onder de 12.
    Het leek ons, met het oog op mogelijke besmettingen, beter om samen buiten iets te gaan doen, een boswandeling of speurtocht ofzo. Maar nu vind ik het zo krom dat we wel binnen bij hen op bezoek zouden mogen (2 pers), maar niet samen buiten mogen wandelen, want je mag maar met 1 ander persoon de straat op.
    Persoonlijk zou ik toch liever buiten wat doen, alleen al omdat buiten zijn gewoon fijn is, maar ook omdat je in de praktijk echt niet met zijn vieren op een kluitje loopt, maar eerder 2 aan 2. Maar hoe zien jullie dit?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik snap je dilemma helemaal!!
    Inderdaad, de veiligste manier om elkaar te ontmoeten is buiten. Maar volgens de regels mag het niet.
    Ik denk dat je , als je bijv. afspreekt op een bepaald punt, je best 2 aan 2 (met natuurlijk de nodige afstand) kunt gaan wandelen.

siets vindt dit leuk.
  3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Je mag wel samen zijn met kerst binnen maar om dan buiten even tussendoor te wandelen, die frisse neus te halen etc mag dan niet zo krom

maar als jij en die vriendin en je man en de vriend samen lopen en jullie als setje dan 2 meter achter elkaar is er toch niks aan de hand??

siets vindt dit leuk.
  4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Het is misschien krom, maar zo is de regel wel. Op deze manier kan oa groepsvorming etc voorkomen worden.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    dit doen wij ook. Wij gaan ook met vrienden en opa’s/oma’s op stap in de buitenlucht, we lopen dan 2 aan 2, en de kinderen rennen lekker overal tussendoor.
    Dit deden wij ook in het voorjaar want toen hadden we die samenscholingsrestricfies buiten ook

siets en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina