hoi allemaal, ik weet niet of het hier hoort maar probeer het maar he lijkt me erg leuk (anders verwijder het maar)ik kan er niets van vinden nl. maar ja ik heb zelf een groot gezin erg gezellig maar ja je loopt als ouders toch tegen dingen aan waar je vragen bij hebt. Wie heeft er ook een groot gezin lijkt me erg gezellig om er mee in contact te komen?mijn jongste is bijna twee en de oudste twaalf erg gezellig hoor maar soms stuiter ik wel tegen dinge aan dat ik denk ja dat kan anders.kennen jullie vast ook wel? liefs beeby5
Hai beebey5. Wat is een groot gezin? Ik zie een 5 staan bij je naam houd dat in dat je in verwachting bent van kindje 5 ( ja sorry zo noem ik het maar even) Ik ben namelijk ook in verwachting van nr 5 dus heb ik ook een groot gezin. Niet alle kinderen in dit gezin zijn biologisch van mij dit word voor mij mijn derde kindje daarnaast voed ik de twee kinderen van mijn man fulltime op en zie ze dan ook als mijn kinderen aangezien hun moeder niet meer in beeld is. xxx jet
Er is al eerder een topic hier over geweest, maar het loopt niet zo geweldig. Hij "verdwijnt" steeds weer. Zelf zijn we bezig voor een 4de wondertje, dus hier strakjes ook een groot gezin...Heerlijk
hoi ja het klopt idd (nog niet helemaal bekend)maar als het goed is is de vijfde onderweg het duurt nog wel lang maar ik heb nu idd ook vier kids. ik vind het reuze leuk maar ja je komt toch wel dingen tegen he. de oudste is dan bijna twaalf maar die helpt me bv omdat ze et leuk vind en dan heb ik een jonge van 7 (de enigste jongen)die moet erg opboksen tegen de meiden want ja die zijn hier wel in de meerderheid. de andere twee zijn drie en twee dus die doen ook heel veel smen erg gezellig.dit is zo dan wel een beetje duidelijker denk ik anders hoor ik het wel. liefs beeby
dan mag ik ook mee doen hihihihihhih, die van mij zijn 15(m) 11(m) en 8(j) en nu bezig voor nummer 4 en als het aan mijn vriend ligt komt er ook nog een nummer 5 hahahhahahahah. laten we eerst maar afwachten wanneer nummer 4 zich aandient he hahahha ben immers al bijna 35(over 2 weken) groetjes peggy
hoi hoi erg leuk hoor maar ik wil iedereen ook wel feliciteren die ook een vierde of vijfde kleintje mag krijgen hebben jullie dan geen vragen zoals jeetje ga ik het wel redden en gaat het goed met de kleintjes die er dan boven staan. ik bedoel ik ben dan fultime mam en vind het heerlijk maar mn vriend werkt van zes tot zes dan stapt ie het huis in. ik heb echt heel veel respect voor hem ook hoor want ij stapt in huis en gaat heel leuk met de kids bezig en doet me erg meehelpen met het huish ja leuk hoor erg lief. als ik soms lees ja dan knijp ik echt inmijn handen.... liefs beeby5
Heej beeby5 Leuk man grote gezinnen..! Ben zelf bezig voor nr 1 pas. Maaarrreee ik kom zelf uit een groot gezien... ben de 2e in rij van 5. En ik zou echt niet meer zonder ze kunnen! verschillend van de leeftijd 26 tot 15.
Grote gezinnen zijn erg gezellig. Ik ben zelf het nakomertje uit een gezin van zes! Was echt geweldig, altijd wel iemand om mee te praten/ pesten. En voor mij waren natuurlijk alle wegen al gebaand
Ik vind het fijn om te lezen dat er toch meer een groot gezin willen, hebben of uit een komen. Ik zelf ben dan nu 31 en heb in Juni als alles goed blijft gaan 5 kinderen, het is erg hectisch maar wel gezellig een dolle boel bij ons hier. echter kan ik niet ontkennen dat ik vaak tegen onbegrip aan loop alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben dat ik 5 kinderen heb. en dat je snel als aso word aangekeken omdat je niet het doorsnee gezin bent met twee kinderen. soms vind ik het moeilijk, ik heb niet de neiging om aan anderen uit te gaan leggen dat er twee niet van mij zijn , zij noemen mij mama en dat ben ik ook voor hun al lijken zij totaal niet op mij . je ziet ze soms kijken en denken en dan moet ik inwendig toch wel lachen. xxx jet
hoi hoi, Jet inderdaad ik kan me bij je aansluiten ik zie mensen hier ook vaak denke en kijken maar daar ben ik gelukkig sterker geworden heb nu echt zoiets of het is jaloezie en laat ze maar en ja ik heb er voor gekozen omdat ik het leuk vind dus het mag niet uitmaken dat een ander anders denkt toch? verder leuk die reactie's ja ik miste het wel hoor het onderwerp met grote gezinnen je hebt toch altijd wel vraagjes en dergelijkeen dat is dan erg fijn te delen.
Even een vraagje of topic. Zelf kom ik uit een groot gezin en ik vond het heerlijk zouo zelf ook niets liever willen. maar even heel brutaal is het allemaal nog wel te betalen kwa school enzo? en hoe doen jullie dat?
mijn man komt uit een gezin van 13. hij is de oudste. hij 27 jaar en de jongste is 5 jaar. (ook de laatste) ze hebben 7 meiden en 6 jongens. zijn moeder is 48 en vader is 51 jaar. dimphy is daar het eerste kleinkind, het tweede kleinkind word in februari geboren. het word er ontzettend druk met alle verjaardagen aangezien er nu ook allemaal kleinkinderen bij komen. zelf vind ik twee kinderen genoeg. maar het is erg leuk om zo'n groot gezin mee te maken.
Wow 13 dat zijn er heel wat en ook heel erg knap van zijn moeder want dat is een hoop geregel. Ik kan mij er iets bij voorstellen een gezellige drukte op verjaardagen. Even op de vraag over de finacien ach ja je betaald meer dan een gezin met 2 kinderen maar op een gegeven moment weet je precies hoe je alles moet invullen. wij kunnen gewoon elk jaar op vakantie al is het maar 1 keer en een ander misschien meerdere. Ik vind het geen punt dat finaciele ik weet niet hoe dat verder bij andere is . xxx Jet
Wat jet zegt over de financien dat klopt, je vindt er een prima draai in, ik iig wel, wij hebben niks te klagen.
hier nog iemand met een groot gezin heb 2 stiefdochters van 18 jaar en 14 dan heb ik 2 dochters van mezelf van 13 en van 5, en nu super zwanger van een tweeling ( lach me dood als het weer 2 meiden worden) ik vindt het heerlijk zo, ik zou het voor geen luxe willen inruilen.......
even nog wat aan vullen.. financieel hebben we ook geen klagen hoor, we redden het.... maar we zijn op gevoed met grote gezinnen. manlief komt van het kamp en is daar met de paplepel ingegoten dat je familie heel belangrijk is, belangrijker als geld in ieder geval....
hallo, Ja ik sluit me qua financieen er ook bij aan want met een of twee is het wel anders maar je rolt erin wat uitgaven betreft. Ik denk ook wel dat de een het makkelijker heeft dan een ander dus ja eerlijk verdeelt is het ook niet zou je zeggen maar idd liefde enz is toch wel belangrijker in het gezin... liefs beeby
Petje af hoor dames! Ik zie het altijd als een klein bedrijfje wat moeder dan vaak draaiende houd. Jullie kunnen ook altijd zo goed plannen en inproviseren. ( dit valt mij altijd op in mijn werk ) Lijkt mij ook heerlijk een groot gezin! Ik denk alleen dat het bij mij niet gaat lukken. Ach...wie weet!