4 mnd potjes super, 6 mnd potjes eet ze niet

Discussie in 'Voeding' gestart door bopach, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 6 maanden en we zijn begonnen met 6 maanden potjes. Sinds ze 5 maanden is eet ze 4 maanden potjes en deze at ze helemaal op. Nu we overgestapt zijn naar de 6 maanden potjes eet ze deze niet, we krijgen er echt geen hap mee naar binnen. Nu vroeg ik me af wat te doen, weer de 4 maanden potjes gaan geven zodat ze toch haar groente krijgt of de 6 maanden potjes blijven proberen.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb geen verstand van potjes, maak alles vers.
    Zijn de 6 maanden potjes combinaties van smaken? Misschien vindt ze dat gewoon niet lekker. Heb je het zelf geproefd?
    Maak eens wat hapjes zelf en kijk wat ze doet.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou stoppen met de potjes en het zelf gaan maken. Je kindje leert op deze manier niet eten. 4 maanden potjes zijn een soort soep. Het wordt nu tijd om andere dingen en vooral ook andere texturen te leren eten. Maak het eten lekker zelf, prak het vooral en niet pureren en het is niet erg als ze weinig eet. Het is belangrijker dat ze goed leert eten. Verschillende smaken en texturen. Als prakken enige tijd goed gaat, dan vooral ook stukjes gaan aanbieden. Ze moet het leren en de ouders moeten de kans geven om het te leren.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    inderdaad gewoon lekker vers maken. potjes zijn leuk voor nood of als je haast hebt maar vers maken blijft gewoon het allerbeste!

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Inderdaad vers maken.
    Er zitten zoveel verschillende dingen in die 6 mnd potje en het smaakt gewoon echt niet lekker ! Die 4 mnd zijn nog te verhappen.

gewoon groentes en aardappels prakken en des noods in vriezen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mee eens.
    Mijn kinderen lustten geen potjes of gepureerd, gingen met 6 maanden eten, maar ik heb nooit echt apart hoeven koken of moeilijk hoeven doen.

7. adi

adi Niet meer actief

Eens met cygnet, 4mnd potjes is vloeibare voeding, 6mnd potjes ook bijna, alleen dan met een hoop verschillende ingredienten bij elkaar.

Geef haar lekker echte groente en aardappel, dat smaakt beter en zo leert ze ook om te kauwen.

8. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor jullie meningen. Ik heb vandaag vers gekookt voor haar en ze heeft er echt van zitten smullen, ze heeft 2 grote wortelen en 2 aardappels op! Dit had ik veel eerder moeten doen, maar vanaf nu kook ik lekker vers voor haar. Echt fijn zon forum...

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat fijn dat je dit geprobeerd hebt en je dochter ervan genoten heeft!

Deel Deze Pagina