Toch weer een bijzondere kerst.

Discussion in 'De lounge' started by Silly, Dec 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Sinds mijn moeder 5 jaar geleden gestorven is heeft kerst voor mij niet zoveel betekenis meer. Mijn moeder was nl. tweede kerstdag jarig. Dus heeft kerstmis voor mij toch altijd een treurig tintje. Ga ook elk jaar een versierd kerstboompje bij haar graf zetten en op tweede kerstdag de kaarsjes daar aansteken.

En als ik nu met kleine Quinn de kerstboom thuis sta te bewonderen en ik zie z'n kleine oogjes vol bewondering naar die lampjes en de schittering van de kerstballen kijken dan heb ik wel zin in kerst. Dit wordt z'n eerste kerst en dat vind ik toch heel bijzonder. Ik denk dat ik dit jaar wel ga genieten van kerst.

En mam, natuurlijk ga ik tweede kerstdag naar je graf en steek ik de kaarsjes weer aan en zal zeker een traantje laten maar eerste kerstdag ga ik nu wel genieten met onze kleine vent in ons midden. En als ie het later begrijpt dan zeg ik tegen hem dat we elk jaar op tweede kerstdag naar een huisje gaan waar een heel bijzonder engeltje woont om daar een kaarsje voor haar aan te steken.

Wilde dit gewoon even met jullie delen.
    Alsvast fijne kerstdagen iedereen.

Silly

2. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    mooie gedachte....jij ook een hele fijne kerst hoor!

3. Niet meer actief

Prachtige gedachte, Silly....
    Fijne kerstdagen voor jou en je gezinnetje...

4. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Silly: Wat heb je een mooi stukje geschreven over je moeder en je zoontje. Werd er helemaal ontroerd van. :cry: Ik wens je fijne dagen toe.

Gr Otje

5. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Silly ik ben blij dat je nu weer kan genieten van de feestdagen, jullie ook hele fijne feestdagen. Groetjes Jolie

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Wat een ontroerend verhaal.
    Fijne feestdagen

7. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    :cry: silly, vooral op die dagen mis je je dierbaren é...

mijn oma is op 3 jaar geleden op 24/12 gestorven... we wisten dat ze niet lang meer zou leven want ze had kanker, in een vergevorderd stadium. Toen ze nog bij bewustzijn was, zei ze altijd dat ze die kerst nog wilde halen. Later is ze in coma gegaan. Die morgen zaten mijn mama en mijn tante bij haar - mijn oma was gek op een beer die ik gekocht had, die speelde stille nacht op een viool - mijn mama zei tegen mijn oma dat het kerst was en ze zette de beer aan die zachtje stille nacht speelde. Geloof het of niet maar toen het liedje gedaan was, is mijn oma stilletjes ingeslapen. Mijn mama zei dat het wel leek alsof ze wist dat ze kerst gehaald had :cry: :cry: :cry: Kerst zal zonder hen nooit meer hetzelfde zijn maar we kunnen alleen maar hopen dat ze ergens toch weten hoe graag we hen zien en hoezeer we hen missen...

'k wens je mooie feestdagen toe - weet dat je moeder heel fier op jullie zou zijn! Wat wij gedaan hebben, is een mooie kerstbal met "moeke en vake" op geschreven, in de boom gehangen... elk jaar hangen we 'm op, laten we 'n traan en halen we ze zo toch wat in ons midden...

knuffel

8. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Heb helemaal tranen in m'n ogen.

Het is vandaag (of gisteren, weet het niet meer :oops:) 5 jaar geleden dat mijn opa is overleden. :(
    Is toch altijd wel moeilijk!

Fijne dagen Silly!

9. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Heey meid, ik weet wat je bedoeld! Mijn moeder is al bijna 10 geleden overleden, maar die was altijd 1ste kerstdag jarig.... En mijn oma is 10 jaar geleden op die dag overleden dus bij ons in de familie is het altijd een beetje minder met kerst....
    Nu ben ik dus 2de kerstdag uitgeteld dus ben benieuwt wanneer hij/zij komt! Het zou wel heel erg dubbel zijn maar toch ook een mooie gedachte! Wat een kindje al niet kan doen hé!
    Ik denk dat het allemaal gewoon zo moet zijn en dat mijn moeder toch een tikkie heeft mee geholpen met alles!
    Ik wens jou fijne kerstdagen en ga idd lekker genieten!

10. Wat een prachtige verhalen, het kerstverhaal valt erbij in het niet. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en fijne dagen toe.

Liefs Sophia

11. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi Silly

Mooi verwoord over dat engeltje en dat huisje.
    Quinn zal dit vast en zeker begrijpen als hij er oud genoeg voor is!

Hoop dat jullie toch lekker kunnen genieten van jullie eerste kerst met jullie kleine mannetje!

Dikke knuffel van Claudia

12. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik weet zeker dat je moeder wil dat je gaat genieten. Ze zal altijd een beetje bij jullie zijn.

Hele fijne dagen.
    Een hele dikke kerst knuffel van mij.
    Liefs Hillegonda

13. mamsie

mamsie Bekend lid

Aug 4, 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik vind het ook mooi verwoord. het engeltje en het huisje.

hele fijne feestdagen.
    en geniet er volop van met je zoontje.

liefs mamsie

14. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.

Toen ik afgelopen week naar haar graf reed om het kerstboompje dat neer te zetten regende het echt keihard. Maar toen ik bij de begraafplaats was stopte het even. Toen zei ik nog in mezelf; dank je mam, kan ik rustig even je huisje mooimaken zonder dat ik kletsnat word. Dus ze zal er op haar manier bijzijn en van bovenaf meegenieten.

En voor degene die ook rond deze dagen een dierbare verloren zijn wens ik toch fijne dagen. Want ik lees wel dat iedereen toch een kaarsje opsteekt, een speciale kerstbal in de boom hangt om diegene toch op een bepaalde manier bij zich te hebben met kerst en dat vind ik heel bijzonder.

Silly

15. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi silly
    pffffffff kreeg kippevel toen ik jou verhaal las
    mooi meis dat je nu dit jaar wel met je kleine ventje kan gaan genieten van de kerst. en mooi hoe je het je zoontje later gaat uitleggen van dat engeltje in het huisje. Meis hele fijne kerstdagen toegewenst namens mij
    groetjes monique (alias poeipoei)

Share This Page