Hallo dames, Ik wil voor zowel 1e kerstdag (bij zijn ouders) en 2e kerstdag (bij mijn familie) heerlijke toetjes maken .. nu zat ik te denken aan van die leuke cocktail glaasjes van plastic natuurlijk of andere leuke glaasjes en die dan te vullen met zelfgemaakte chocolademousse of wat anders lekkers maar ik zou verder niet echt weten wat. Ik ben al snel bang dat het mislukt.. Zijn er hier toevallig dames die ook zoiets gaan maken of hebben gemaakt..zou graag tips willen of leuke foto's van jullie creaties Het helpt misschien niet alleen mij maar ook andere mensen hier hihi
Hier is het de laatste jaren een beetje traditie geworden dan ik dit recept voor chocolademousse maak van de overgebleven chocoladeletters... Maar dit jaar heb ik helaas helemaal geen chocoladeletters gekregen En ik maak ook graag stoofpeertjes met kaneelijs... omnomnom
Dit zijn leuke recepten om in glaasjes te serveren Mijn mixed kitchen: Supangle (Turkse chocoladepudding met gesmolten chocola) Mijn mixed kitchen: Oreo tiramisu met frambozen in glaasjes (zonder alcohol en rauw ei)
O wat lief dat jullie meedenken!!!! Ik ga meteen kijken hihi Bolkje dat kan toch ook met gewone stukken chocola van die goedkope haha
Ik heb nu kersen bavoaise staan en gister citroen geprobeerd... Wou eigenlijk stoofperen bavoaise maken... Maar ben er nog niet echt over uit.... Wij maken ze hier in creme brule schaaltjes met een laagje koek of cake onderin.... Wou graag chocolade cake maar dat hadden ze niet en heb hier geen oven tot beschikking haha
Wat ik laatst als toetje heb gegeten en echt heerlijk was, is deze: Appelcompôte | Babyproef Súúúpersimpel maar súúúperlekker Ga hem ook maken voor kerst
Ik ga deze maken uit de kerst allerhande van dit jaar. Kan volgens mij niet mislukken Cheesecake in een glaasje - Recept - Allerhande - Albert Heijn Ipv kletskoppen gebruik ik chocoladekoekjes en garneer ik het met zelfgemaakte choco rolletjes (chocola smelten, oprollen in bakpapier en laten uitharden in de koelkast)
Ik maak advocaat/vanille pudding en chocolademousse voor 1e kerstdag. Voor 2e kerstdag heb ik eigenlijk nog geen idee. Misschien ijs toe. Succes en fijne dagen!
Ja, kan ook hoor Maar voorgaande jaren kreeg ik soms zó bizar veel chocolade dat zelfs ik het niet op kon (mensen weten dat ik chocoholic ben) Dus vond dit wel een creatieve oplossing
Ik heb voor afgelopen kerstdiners de volgende nagerechten gemaakt, die zeer in de smaak vielen en ik daarna nog vaker heb gemaakt: Gebakken ananas met peperijs - Recept - Allerhande - Albert Heijn (Klinkt raar, maar verrassend lekker!) Frambozentrifle - Recept - Allerhande - Albert Heijn Beide niet veel werk en van tevoren klaar te maken, behalve de gebakken ananas.
Ik heb bij action kleine glazen gekocht voor de desserts, 40 ct per etuk geloof ik. Maak de eerste dag monchou cheesecake aardbei in een glaasje en de tweede dag kwarktaart met mandarijntjes in een glaasje
Rood-wit-blauw! Ook van allerhande. Onderste laagje blauwe bessen In het midden een mengsel van slagroim met kwark Bovenste laag in een pannetje frambozen met suiker en een klein beetje sinaasappelsap tot een coulis maken. ( warm laten worden en af en toe roeren tot het vloeibaar is dat is alles) Ziet er ook super leuk uit in doorzichtige bekertjes of glazen. Verder maak ik vaak koffiemouse met hazelnoten en tia maria... Mierzoet! Maar ooooo zo lekker. Recept stuur ik wel pb mocht iemand interesse hebben. Anders word dit bericht zo lang.
Dat wit wordt gewoon slagroom, de koek een klein cupcakeje. Ernaast een bolletje ijs met een kerstchocolaatje. Ik heb t al in huis, maar lees hieronder heerlijke dingen voor volgend jaar 😉 Succes allemaal!
Hier word het een "grand dessert" - chocolade mousse in een chocolade bakje - vanille ijs - crème brulee - nog iets waar ik de naam van ben vergeten haha en amandel koekje
En ik ben gewoon vergeten een toetje te halen/maken Ik zal morgen MISSCHIEN wel een bak ijs halen, maar ik heb er zo geen zin in dit jaar. Whahahaha. Elk jaar doe ik wel iets bijzonders/aparts, maar ik heb er echt geen trek in. Ik wil lekker achterover hangen en niks doen So i will! (oké, ik heb misschien nog wel een pak boterkoekmix achter de hand en ik kan misschien ook nog met de restjes in huis wat maken; maar niemand heeft het gevraagd, niemand verwacht het, dus ik ga het achterwege laten).