Hoi ik zit met een probleem mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een kado gehad dit kado bestaat uit een dagje weg. Dit vind ik geen probleem nu krijgen wij echter een berichtje of hij in januari mee mag tot zover ook nog geen enkel probleem. Daarna komt de vraag of wij hem zelf op willen halen vanwege dat het anders zoveel kost om 2x op en neer te rijden . Dit is dus het probleem mijn partner moet werken de ene dag tot 6uur dit zou betekenen dat zoon lief 2jaar oud dus pas om max 7uur op bed ligt dat terwijl hij overdag dus niet kan slapen en wij al heel veel problemen hebben met zijn slapen. Dan krijgen we de vraag of hij dan mag blijven slapen en wij hem dan zaterdag ophalen, dit ophalen is even een uur heen en een uur terug. Zaterdag moet mijn man ook werken tot 5 dus hebben we het zelfde probleem, daarbij komt dat wij het veel minder breed hebben dan zij ik heb een uitkering zij allebei een goed betaalde baan. Wij moeten dus geld aan benzine uit gaan geven zodat zij iets leuks met onze zoon kunnen gaan doen. Ik vind dit eigenlijk een beetje krom en heb dat dus ook nooit gedaan als ik mijn neefjes ergens mee naar toe nam. Als ik dit al zou doen moet ik eerst mijn man naar zijn werk brengen dan doorrijden naar mijn sz en dan weer naar huis dan als man klaar is weer zoon in de auto weer een halfuur rijden en dan weer een halfuur naar huis het gaat dus niet om stukjes van 10 min Ik ben benieuwd hoe jullie er tegen aankijken
Ik begrijp je 'bezwaren' heel goed. Ik vind het ook erg vreemd trouwens.. Ik bedoel een dagje weg is leuk maar het lijkt nu zo'n verplicht cadeau ofzo? Terwijl het om een 2jarige gaat.. Het lijkt niet op een spontaan leuk en gezellig uitje op deze manier. Hoe goed is jullie contact? Lijkt me heel lastig dit.. Misschien gewoon open kaart spelen? Uitleggen dat je het een heel lief en leuk cadeau vindt maar dat het voor jullie nogal wat werk kost om dit allemaal rond te krijgen.. Succes
Tja het is maar 1x toch ik ben daar niet zo moeilijk in hun geven je zoontje een leuke dag dus vind het meer als normaal als jullie hem dan zelf moeten ophalen (of je nou een uitkering hebt en hun niet doet er niet toe het gaat om JULLIE kind die je ophaalt geen vreemde) en die keer later slapen overleeft hij ook wel.
Bedankt voor je mening. Het contact is niet zo heel erg goed er is in het verleden nogal wat voorgevallen. Ik laat het mijn man ook verder regelen hij kreeg ook het bericht.
Ik vind het heel raar dat jullie je zoontje weg moeten brengen naar een uitje dat hij cadeau heeft gekregen. Ikzelf zou je zoontje dan gewoon ophalen, dat hoort er toch bij??? Als je verder geen verplichtingen wilt hebben dan hadden ze hem gewoon een cadeau moeten geven.. Maar dat is mijn mening... Veel succes!
Het gaat niet om het slapen het is zijn verjaardagskado en daarbij komt wij hebben maar 1 auto en die heeft normaal mijn man bij en we moeten dus 2uur rijden ik dus en dan nog eens een uur om mijn man weer thuis te krijgen. Het is niet zo dat ik hem die dag niet gun of dat hij er niet zo mogen slapen het gaat erom dat een volle tank benzine voor ons een week eten is dus veel geld
Hallo, als je iemand uitnodigt voor de dagje uit, dan mag je hem ook thuis brengen. Bij een volwassene zou ik het al raar gevonden hebben, maar bij een kind helemaal. En dan ook nog het argument, dat het anders te duur zou zijn? Hadden ze bij na moeten denken toen ze het cadeau overwogen. Tenzij het echt erg in de buurt is bij jullie, zou ik dit ook niet doen hoor. Kun je ook heel makkelijk overbrengen zonder lullig over te komen: "Hartstikke leuk dat jullie X een dagje mee willen nemen, maar helaas lukt het ons niet om die dag X dan op te komen halen aan het eind van de dag." Misschien kun je voorstellen dat ze mee-eten bij jullie, als ze X terug brengen? Of je speelt de bal terug en geeft aan dat het voor jullie ook (te) duur is om even heen en weer te rijden. Je kunt voorstellen om een dagje uit bij jullie in de buurt te doen, zodat zij niet 2x op en neer hoeven (wat ik ook wel erg veel vind), en hij ook op tijd thuis kan zijn voor eten en bed.
Wonen hun zo ver weg, of is het uitje zo ver? Kunnen ze niet dicht bij jullie een uitje doen? Of iig dichterbij? Of je vraagt of je het tegoed mag houden voor in het voorjaar/zomer.
Dank je ik vond het zelf ook een beetje vreemd en dat hij een keertje later gaat is ook niet zo heel erg hij slaapt de helft van de tijd toch tussen ons in omdat hij om een uur of 5 gaat lopen feesten. Maar inderdaad dat wij hem dan maar moeten halen aan het einde van de dag dat vond ik wel raar. Ik hoop dat we eruit gaan komen ook voor onze zoon want die moet er zo weinig mogelijk van mee krijgen.
Ik zou aangeven dat het er niet om gaat dat je het voor je zoontje niet wil, sterker nog, dat je het heel leuk vind voor hem, maar dat het er financieel niet aan zit om hem te komen ophalen.
Wij wonen een uur rijden uit elkaar en wat ze wilden doen was bij hun in de buurt. Dichter hier in de buurt is ook nog een optie zal het tegen mijn man zeggen dat hij dit ook nog voor kan stellen.
Knap dat je uberhaupt je zoon mee wilt geven aan mensen (familie?) waar je niet zo'n denderende band mee hebt. Ik zou in ieder geval aangeven dat ik het geld voor benzine niet kan missen en vragen of ze misschien iets hier in de buurt kunnen doen, zo nee...dan niet. Voor het geld van een volle tank benzine kun je zelf ook een dagje wat leuks met hem gaan doen
En een compromis? Jullie brengen hem, het is jullie zoon. Zij brengen terug, hun uitnodiging. Misschien heb ik ergens overheen gekeken hoor.
Is gewoon eerlijk zijn niet een optie? Ik zou gewoon zeggen dat ik het niet zie zitten twee uur in de auto te zitten hiervoor... Geld zou ik (onze situatie dan dus) geen probleem vinden, later slapen ook niet, maar dat halen zou ik niet leuk vinden. En daarbij... we hebben het over een twee-jarige! Wat is er zo bijzonder aan dit uitje dan? (En ik zou mijn kind ook niet aan iemand mee willen geven waar de band niet super mee is)
Dank je maar ik heb altijd gezegd dat ik mijn zoon nooit weg zou houden bij in dit geval schoonfamilie. Ik probeer er alleen zo weinig mogelijk heen te gaan
Super leuk dat ze hem een dagje mee uit willen nemen. Maar vreemd dat hij niet thuis gebracht kan worden. Daar zou je nog over kunnen discussiƫren maar als de dag dat ze willen gaan jullie niet in de gelegenheid zijn om hem op te halen dan houdt het toch gewoon op? beetje vreemd dat moeilijk doen over halen brengen, het is toch hun zelf bedachte cadeau??
Ik vind het ook een beetje vreemd. En als het financieel niet kan dan zou ik het zeker niet doen! Het slapen, ik ken het. Als je als zoveel gedoe hebt gehad dan durf je niet goed zoiets te proberen. Onze ervaring is dat dat een dagje echt wel goed gaat. Maar als je twijfelt, dan houdt ook dat op. En een enorm lange dag weg voor een 2 jarige.. Veel te hoge verwachting naar mijn idee. Een uitje bij jullie in de buurt klinkt ook als een goede (betere!) optie. Mijn schoonzusje hoeft nu ook niet te vragen onze kids mee te nemen, die deur heeft kang ooen gestaan, maar er is te veel gebeurd. Er is contact, maar vraag niet hoe. Dus gee haar op mijn hoofd dat ze de kids mee krijgen. Mensen die met ons kind willen omgaan, moeten dat ook met ons. En dat heeft niets met weghouden te maken. Als ze oud genoeg zijn mogen ze dit natuurlijk zelf bepalen. Ik zou gewoon echt open kaart spelen. Het is niet anders.
Ik zou er zelf niet zo'n issue van maken. Hier komt het ook vaak voor dat als dochter bij Fam gaat logeren we haar brengen en de ander brengt haar thuis, zelfs als dat een uur (in ons geval 2,5 uur) rijden is. Vind het zelfs niet meer dan logisch! Maar ik ben de enige of een van de weinige die er zo over denkt!