Kosten weekendje weg schoonfamilie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door harlene2014, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Over een aantal weken gaan een weekendje weg met m'n schoonfamilie. We zijn met 14 man inclusief 6 kinderen. De jongste is van ons, 8 weken op dat moment, de rest varieert tussen de 2 en 17 jaar.

Zijn nu aan 't kijken wat er in de buurt te doen is. Maar... hoe doen jullie dat met de kosten van de uitjes? Een maximaal bedrag afspreken? Bedoel, wij hebben extra kosten omdat o.a onze 2 honden naar de opvang moeten.

Je gaat niet 4 dagen binnen zitten. En het is (helaas) geen park dus geen zwembad of ander vermaak.

Wil geen spelbreker zijn maar wij hebben en willen niet even een paar honderd euro uitgeven aan pretparken etc.

Dit weekend is ter ere van t zoveel jarig huwelijk van m'n schoonouders.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Met jullie extra kosten vanwege de honden hoeven ze geen rekening te houden vind ik.
    Zou toch eens even vragen van joh wat is de planning en wat het gaat kosten.
    Nu kun je nog aangeven wat je wel en wat je niet zit zitten voor ze van alles vast gn leggen.
    Nee zeggen word dan moeilijk.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier sluit ik me bij aan.. en bedenk wat je zelf wil en kan en ga mee op zoek naar leuke dingen, zodat je dingen kan aandragen waar je zelf achterstaat.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind ook dat een ander niks te maken heeft met jullie kosten voor de honden. Maar aan de andere kant: jullie hebben die kosten natuurlijk wel. En je kunt geld maar één keer uitgeven, als het op is, is het op. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je laatste centen eraan op gaan.

Maar als je nu al denkt dat het een issue is, zou ik dit op tijd aankaarten en niet pas dan. Het is ook zonde als mensen al allerlei plannen hebben en zich hierop verheugen en dan in de week zelf blijkt dat het niet doorgaat. Of dat de helft niet meegaat.
    Misschien betalen je schoonouders wel een uitje? En anders inderdaad eens kijken naar wat uitjes die voor jullie betaalbaar zijn, zodat je ook echt met voorstellen kunt komen in plaats van zeggen wat er allemaal niet kan.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Het is ook meer zo van; okee we hebben dit weekend weggeboekt. Punt. Zonder overleg. Dus dan word het je bijna opgedrongen kosten te maken. Ze weten dat we net een kindje hebben en dat mijn vriend nu bijna 1 jaar uit de wsnp is dus dat we zuinig aan leven.

Maar inderdaad ik ga vragen wat de bedoeling is mbt uitjes etc. En wat we max willen besteden. Is voor iedereen fijn.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Je bent niet verplicht toch.
    Mijn schoonouders hebben ook zo wat gedaan en wij hebben ook honden en moeten nog op vakantie dus wij gaan niet mee. Ga me met verplichten tot dingen waar ik mw geld niet aan uit wil of kan geven

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    van te voren even met elkaar afspreken en vragen wat precies de bedoeling is

ook bv qua boodschappen wij doen altijd dat iedereen een vast bedrag betaald en dan doen er 2 de boodschappen en wat overblijft word weer verdeeld

dagjes weg betaalt ieder voor zich of mijn ouders willen nog wel eens heel lief voor iedereen betalen
    maar dit soort dingen bespreken wij dus altijd vooraf

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dit weekende weg gaat van je schoonouders uit omdat zij zoveel jaar getrouwd zijn? Maar moet je dat zelf betalen dan?

9. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou t gewoon aangeven, wat zijn de plannen en wat zijn jullie mogelijkheden. Denk dat je er dan vast wel uitkomt!
    Werd je er een beetje door overvallen?

10. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ja zou het ook even aankaarten en aangeven dat h niet veel te besteden hebt als er veel wilde plannen zijn, dan kan je misschien een paar dingen laten schieten.

Deel Deze Pagina