Mri gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Mom2Boys, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal.

Alvast sorry voor het lange verhaal.

Vanmiddag een mri gehad van de hersenen en de ogen.

Het onderzoek duurde ruim een uur. Het laatste kwartier kreeg ik contrastvloeistof omdat toen het ogengedeelte begon.

Ik was op zich best rustig en dacht steeds: ff doorbijten dan ben je zo weer thuis.

Het enige wat ik verontrustend vond was dat de medewerkers tijdens de mri gingen bellen en dan ondertussen van het ene beeldscherm naar het andere gingen kijken en samen praten en aan de telefoon met iemand.
    Ze keken heel ernstig en ik hoopte dat ze gewoon gingen lachen met mekaar.
    Ik lach het nu een beetje weg met: ach ze zaten vast op facebook te kijken naar serieuze berichten of het werkrooster van de kerst stond ze niet aan.

Eigenlijk ben ik gewoon bang, stom toch!

Donderdag krijg ik bij de neuroloog de uitslag.
    Ik denk telkens geen bericht voor die tijd is niks aan de hand, maar de ene bekende zegt dit en de andere zegt dat.

Na de mri probeerde ik natuurlijk nog te vissens, terwijl ik dondersgoed weet dat ze niks mogen zeggen. Hij zei wel dat ik niet hoefde te blijven en verwachte dat ik donderdag gewoon de uitslag kreeg. Heel correct antwoord natuurlijk!

Als het levensbedreigend was, zou ik meteen opgenomen worden is dan mijn redenatie.

Iemand ervaring met een slechte uitslag, maar niet levensbedreigend. Word je dan gebeld of moet je dan gewoon naar je arts en hoor je het dan?

Ik bedoel kan ik als ik voor donderdag niks gehoord heb er vanuit gaan dat alles goed is?

Thanks voor het lezen

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Geen idee eigenlijk..
    Maar ik snap dat het eng is.

Ik heb wel een vraagje. Hoe zag je dat tijdens de mri? Ik heb 3 keer een mri gehad, maar dan lag ik voor een deel in/ onder dat ding. Hoofd omhoog, dus de wereld bestond uit niks anders dan een boog en herrie. (Probeer te relativeren voor je, ik twijfel niet aan je 😊)

3. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik kreeg een ding over mijn hoofd en daar zat een spiegel in en daarmee kon je de medewerkers zien zitten achter de computer door het raam waarmee ze de mri ruimte inkijken

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Als er iets ernstigs is laten ze je niet gaan neem ik aan.

Ik heb een mri 4 maanden terug gehad van mijn rug en week later de uitslag hernia die vrij groot is en de zenuw van mijn rechterbeen wordt afgekneld vandaar ook de rug en beenpijn.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ahhh die spiegel hadden wij (gelukkig) niet

6. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw

Oh wat naar zeg!

Maar je moest dus na de uitslag direct blijven en werd opgenomen? En niet direct na de mri?

7. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ja had ik m nou ook maar niet gehad!

Ik dacht nog: oh dat is handig zo krijg ik niet zo'n claustrofobisch gevoel

8. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Geen bericht is goed bericht, tenminste bij mijn vader. Heeft longkanker gehad en werd binnen een dag gebeld dat mis was. Nu laatst weer een check up scan gehad op maandag en donderdag de uitslag, en alles was gelukkig goed. Kan me je angst goed voorstellen, maar geen bericht is goed bericht in ons geval. Heel veel sterkte de komende dagen. Dat wachten is killing, ik was ook zo zenuwachtig en met mijn vader was helemaal geen land te bezeilen.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat vervelend dat je dit zo hebt ervaren zeg. Wat is de reden voor dit onderzoek..??

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de gegevens van een vorige patiënt aan het bekijken waren. Of dat ze even moesten overleggen met een collega of arts (en dat kan natuurlijk vanalles zijn..). Dat ze serieus naar het computerscherm kijken is niet zo vreemd, er komt een hoop kijken bij het maken van een mri, zeker als er ook nog contrast bij komt.

Sterkte met afwachten en succes donderdag!

10. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wow dat was ook heftig zeg!
    Fijn dat het nu goed gaat!

11. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik heb continue hoofdpijn, zere ogen, zweetaanvallen, vergeet alles en kan moeilijk op woorden komen. Sinds september medicatie voor trage schildklier.
    Neuroloog en oogarts wildem mri om uit te sluiten of er iets is met de hersenen, hypofyse of ogen.

Heb zelf het idee dat de schildklier moeilijk doet, maar artsen drongen toch aan om verder onderzoek te doen.

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Mijn schoonvader heeft een hersentumor. Hij werd diezelfde middag gebeld dat hij direct er weer door heen moest. Ging ineens heel snel.
    Veel succes met afwachten.

13. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet niet hoe het zit met de MRI, maar ik wilde je gewoon even sterke wensen met wachten. Hopelijk is het niet iets ernstigs!

14. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    @ballon, wat heftig... is er nog herstelkans? Ik leef met je mee.

15. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wat erg zeg! Heel veel sterkte!

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het levensbedreigend is, word je natuurlijk opgenomen. Zowel een goede als een slechte uitslag (borstkanker) kreeg ik tijdens de afspraak die al gepland stond. Ik werd niet eerder gebeld in geval van foute boel. In ons ziekenhuis gaat dus niet op dat het goed zit, als je van tevoren niet gebeld wordt.

Succes, hopelijk is er niks ernstigs aan de hand!

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dank jullie! Geen herstelkans. helaas. Hij is destijds geopereerd en ze hebben wat weg kunnen halen omdat hij helemaal vergroeid zit met de hersenstam en daarna 7 weken lang, 5 dgn in de week bestraling.door de bestraling zit het ingekapseld. Elk half jaar controle en veel bijkomende klachten. Bewondering voor die man hoe positief hij in het leven staat. Het is afwachten wanneer het weer verder gaat groeien en dan kan er niks meer gedaan worden. Zowel de operatie & bestraling kunnen maar eenmaal worden uitgevoerd. Elk half jaar weer spannend, maar pas controle gehad en alles was nog zoals het was.

Ts. De neuroloog geeft trouwens aan dat bij een aandoening in het hoofd bijna nooit samen gaat met hoofdpijn. Misschien een kleine geruststelling. Nogmaals veel sterkte, denk aan je!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoop voor je dat het allemaal meevalt en ze niets geks vinden op de mri!

Mijn man heeft vorig jaar een mri gehad ivm rugklachten en koorts. De orthopeed werd er meteen na de mri bij geroepen en mijn man mocht meteen blijven voor 6 weken. Er zat een ontsteking tussen zijn wervels. Mijn man is nog wel voor 1 nachtje naar huis gegaan want dit kwam echt geheel onverwachts. Even mentaal moeten voorbereiden op 6 weken ziekenhuis ;)

19. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    @ballon, dat is zogezegd kl@te, heel veel sterkte voor jullie.

20. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Mom2boys, nogmaals veel sterkte met wachten

Deel Deze Pagina