Ik begrijp niet dat je vriend dit normaal vind.... Ik zou eens goed over deze relatie nadenken.... schijnbaar vind hij ook dat jij niet bij hun gezin hoort... ben je lekker mee
raar hoor maar wat al meer zeggen nog vreemder dat je vriend daar akkoord mee is gegaan wat is de reden dat je niet mee mag?
Jeetje wat raar!! Ik had mijn vriend veel plezier gewenst en gezegd dat hij lekker bij zn moeder kan blijven! Ja sorry, ik vind het zo'n vreemde reactie van hem ook? En dan zou je tweede kerstdag wel welkom zijn? Pffff aub zeg! De groeten
Dit vind ik eigenlijk ook. De manier waarop jouw vriend hierop reageert vind ik eigenlijk ook bijzonder, want blijkbaar ziet hij jou en je kind niet als zijn gezin. Anders ga je beide dagen er gezamenlijk op uit, of in ieder geval ben je bij elkaar: als gezin. Jij kan wel zeggen dat jullie beiden serieus zijn, maar ik vraag me af HOE serieus HIJ is eigenlijk....
Hoe vaak ben je al bij zijn ouders geweest? Ik weet te weinig van jou en zijn achtergrond. Misschien heeft je vriend (of zijn broer/zus) de afgelopen jaren wel steeds een andere vrouw(man) meegenomen, ik snap wel dat je daar als ouders geen zin in hebt. Ik zou tegen hem zeggen dat hij gerust mag gaan. Maar dat je verwacht dat dit eenmalig is en dat jullie volgend jaar gewoon samen gaan. Jullie relatie is niet afhankelijk van zijn ouders en hoewel het wat vreemd is zou ik eerst vragen waarom zijn ouders dit doen voor je een mening vormt.
Heel erg onvriendelijk en ongastvrij om jou buiten te sluiten. Ook al zijn jullie een half jaar samen en wonen jullie nog apart. Ik kan er echt met m'n verstand niet bij. Zelfs al zouden je schoonouders bijvoorbeeld moeite hebben met het serieus nemen van jullie relatie, of dat ze het moeilijk vinden dat hun gezin zoals het waa wordt uitgebreid... Dan zouden ze beter moeite doen om over zichzelf heen te stappen want dit komt heel naar over. Maar waar ik me écht zorgen over zou maken, is dat jouw vriend hiermee akkoord gaat alsof het de normaalste zaak van de wereld is!!! Hoe legt hij dit uit aan jou? En ga jij je daarbij neerleggen? Ik probeer me echt in te leven in de situatie maar ik vind het nogal wat hoor! Sterkte ermee meid, hopelijk komen jullie er uit en hebben jullie toch een leuk kerstfeest samen..
Ik zou denk ik hun wens respecteren maar niet het gezins uitje op de andere dag er voor laten schieten. Dan zouden ze me niet zien met kerst en mijn vriend maar 1 dag ipv 2 zoals ze het nu zelf gepland hebben.
Eens. Ik zou mij toch echt een paar keer achter de oren krabben betreft de opstelling van je vriend want ik vind dit nou niet bepaald hoopgevend voor de (jullie) toekomst. 🙁
Wat gaan ze dan doen dat jij daarom niet welkom bent? Ik kan er met m'n hoofd echt niet bij. Gaat om een bord eten en elkaar gezelschap houden....om daar een ander voor buiten te sluiten?! Ik zou dus mooi niet gaan en me echt wel afvragen hoe serieus m'n vriend onze relatie zou zien.
Erg ongastvrij van je schoonouders. Mijn vriend en ik zal al 18 jaar bij elkaar, maar daarvoor heb ik een jaar een andere vriend gehad en die was ook welkom voor het kerstfeest bij mijn ouders. Ongeacht hoe lang jullie bij elkaar zijn, als ik bij mijn ouders zou aangeven dat ik iemand wil meenemen, dan zou diegene welkom zijn.
Ik lees dat jullie pas 6 mdn samen zijn. Om deze reden vind ik het niet vreemd dat ze jou nog niet uitnodigen. maar ik zou dan ook niet tweede kerstdag gaan. het is bij mij alles of niets. Dan dus niets.
Ik vind het heel apart van je schoonouders. Toen ik voor het eerst kerst vierde met mijn partner waren we net 3/4 maanden samen en ik werd gewoon uitgenodigd door mijn schoonouders en mijn partner ook door mijn ouders. Ze vinden en vonden, dat is jouw vriendin, die hoort vanaf nu bij jou, dus nodigen we haar uit. Je schoonouders zenden nu wel een negatief signaal naar jou uit.
Ik zou het idd ook zo doen. Ik snap jou, voor jullie voelt het al als echt samen. Maar het is "Pas" 6 maanden en niet samenwonend. Ik ken zijn geschiedenis niet en weet ook niet hoe vaak je daar al geweest bent en hoe jullie band is. Maar snap je schoonouders ook wel. Misschien willen ze eerst afwachten hoe jullie relatie gaat uitgroeien. Je geeft zelf aan dat jullie bezig zijn jullie levens samen te voegen. Misschien is het voor hun nig niet echt genoeg? Ik vind wel dat je vriend er een gesprek aan zou moeten wagen en dit met zijn ouders zou moeten bespreken. Zouden jullie langer en al echt samen zijn zou ik het niet accepteren en het niet leuk vinden als hij alleen zou gaan. In jullie geval zou ik het zo laten. Zou ik die dag naar mijn familie gaan en tweede kerstdag lekker als gezin wat gaan doen.
Ik vind het raar ook van je vriend. Wij waren 12 dagen bij mekaar en hij heeft toen opgebeld: Pa ik neem mn vriendin mee, dus dat wordt een eerste kennismaking en de Kerst in 1 klap! Niks geen gedoe over geweest! Ze zouden een bordje bijmaken. Lijkt een beetje op het moeder heeft de navelstreng niet doorgeknipt syndroom
Er kunnen zoveel redenen voor zijn. Ook redenen die niet met jou te maken hoeven hebben. Ik vind het eerder raar dat hij niet eerste kerstdag met jou alleen viert. Maar goed jullie zijn nog niet zo lang samen.
Het komt wel erg ongastvrij over en ik zou zeker niet tweede kerstdag alsnog daarheen gaan als het zo ver weg is. Daarnaast lijkt een goed gesprek met jouw vriend ook hard nodig. Ik zou echt niet blij zijn met zijn reactie. Toen ik mijn man net twee maanden kende was het kerst en waren we bij allebei de ouders welkom. Ook heb ik wel een keer de nu ex van mijn broer voor het eerst tijdens de kerst ontmoet.