Kerst! Wat mag je wel en wat niet eten topic..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tinkerbel, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Rauwe eieren die ergens door zitten kunnen volgens mij helemaal geen kwaad hoor! Er zit geen listeria in een ei. Anders zou je toch ook geen mayo mogen eten? Daar zitten namelijk ook rauwe eieren in. Nou ja, niet dat ik rauwe eieren eet, maar de mayo laat ik niet staan en de tiramisu ook niet (zonder de drank dan he?)
    Verder oppassen met rauw vlees en gerookte zalm, alcohol, maar persoonlijk zou ik gewoon wel wat van die lekkere saus nemen van je moeder hoor!

2. Carina21

Carina21 Actief lid

8 sep 2009
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus sushi mag wel, maar als ik nou niet weet of de zalm die ze gebruikt hebben verpakt is geweest ja of nee?
    En hoe zit het met gebakken vis die nog een beetje rauw is aan de binnenkant?

groetjes Carina

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

in mayonaise zitten echt geen rauwe eieren. anders kan je mayo ook nooit lang bewaren.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is niets mis met rauwe vis, die mag je gewoon eten (het is niet hetzelfde als rauw vlees). Wel goed opletten dat het wel vers is. Bij een goeie Japanner wordt verse vis gebruikt die niet vacuüm verpakt is. Ik zou persoonlijk niet de sushi van de AH eten ofzo.

Je kunt dus bijvoorbeeld tonijn die gegrild is (en dus rozé van binnen) wel eten maar daar voor geldt weer: wees matig want tonijn is een roofvis en deze bevatten relatief veel zware metalen (zoals kwik). Je kunt niet helemaal doorbakken vis dus wel eten. Ook hier geldt weer: wel echt verse producten gebruiken.

@Appelsientje
    Rauwe eieren worden eigenlijk niet gebruikt in de producten die je kunt kopen in de supermarkt omdat je ze dan niet langer dan enkele dagen zou kunnen bewaren. Er wordt wel gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met rauwe eieren omdat dit een mogelijke bron is van salmonella (net als kip). Dit is een bacterie die niet persé schadelijk is voor het ongeboren kind maar waar je wel goed ziek van kan worden. En dat is natuurlijk altijd vervelend maar zeker als je zwanger bent (je kunt dan minder goed behandeld worden). Let dus op met vers gemaakte tiramisu, mayonaise (zelf gemaakt), beslag voor cakes e.d.

Gerookte zalm kan je dus ook eten zolang deze niet vacuumverpakt is.

5. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Hoe zit het met mousse? (toetje) Volgens mij zitten daar ook rauwe eieren in? Kan dat kwaad?

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

chocolademousse uit de supermarkt zit GEEN rauw ei in kun je gewoon eten hoor .

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Er wordt aangeraden om geen Koningsmakreel te eten. Dat is anders dan een gewone makreel. Een gewone makreel valt daar niet onder. Voor zover ik dus begrijp van de site van het voedingscentrum mag je die dus gewoon eten.

Deel Deze Pagina