Hallo, Ik lees bij verschillende uitzetlijsten dat je ook 'maandverband zonder plastic onderkant' moet hebben. Is dat hetzelfde als het zgn. 'kraamverband' wat in mijn kraampakket zit? Of is het gewoon maandverband wat je altijd voor je menstruatie gebruikt? Maar daar zit toch wel plastic in? Tenminste... wel in die platte... : Groetjes!
hanna omdat je een waar schijnlijk straks een wond hebt wordt er aan geraden maandverband zonder plastic te gebruiken. eerst gebruik je het kraamverband maar op een gegeven moment bloed je niet zo veel meer en dan wil je wel wat kleiners in je onderbroek. en dan gebruik je maandverband ik heb die van kotex gebruikt daar zit geen plastic onder
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Heb na het kraamverband gewoon "normaal" maandverband gebruikt en nergens last van gehad.
voor mij precies hetzelfde. Ik had een mega wond van een middeleeuwse knip,maar wel gewoon maandverband gebruikt (kreeg met die dikkere alleen maar meer last van de wond.) Je moet het gewoon vaak verschonen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Het maandverband met plastic broeit eerder, dan kan je wond slechter ademen en geneest het langzamer. Is maar net hoeveel last je ervan hebt. Als je veel zweet bijvoorbeeld, is maandverband zonder plastic toch echt fijner... Maar bij mij stond het niet op de lijst en lijkt me dat dat wel gehaald kan worden mocht het tegen die tijd nog nodig zijn... Ik red me eerst wel met het kraamverband en zie daarna wel verder,
Ik had vooraf ook een paar pakken kotex gehaald. Heerlijk dat spul zeg! Gebruikte voor de zwangerschap nooit meer maandverband, maar ik vond dat wat dikkere kotexverband eigenlijk fijner dan de dunne always die ik vroeger gebruikte. Dat ging toen al broeien, dus laat staan als je een wond van een knip hebt. Ik zou 't een volgende keer dus weer in huis halen! In ieder geval voor de eerste tijd, daarna kun je altijd verder kijken, maar de eerste tijd (week, twee weken) deed ik toch nog niet zoveel, dus maakte dat wat dikkere verband me niet zoveel uit. Vond 't wel een veilig idee.
Ik zweer sinds mijn bevalling bij Kotex. Ik maakte me van tevoren vrij veel zorgen over dat ik degene zou zijn met de luieruitslag, omdat ik altijd uitslag kreeg van alle maandverband zoals Libresse en Alldays, maar van Kotex had ik helemaal geen last. En de reden die is inderdaad al genoemd, maar als jij geen last hebt van gewoon maandverband zou ik me daar niet zoveel zorgen over maken.
Ik had het maandverband van Europrofit. Heel goedkoop en geen plastic erin. Alleen kraamverband gebruiken in de kraamtijd lijkt met niet echt fijn, dat zijn echt grote lappen. Binnen een week zat ik op het gewone maandverband en daarna inlegkruisjes (nog een paar weken).
Hi, Ik ga hier dus ook kotex halen... had de vorige keer gevraagd aan de kraamverzorgster of ik gewoon maandverband mocht gebuiken.. ik bloedde namelijk niet veel.... Nou ik het t echt geweten ook.... mn 10 hechtingen trokken als een gek... en ik had zo'n rode kont.. ze hadden me zo in Blijdorp tussen de bavianen kunnen plaatsen....! Gelukkig ging t beter als ik met mn muts ff in de soda ging zitten..... (auw)... Nee ik gebruik geen gewoon maandverband meer...!
Ik had van dat heel goedkope van trekpleister. Ik vond dat ook prettiger, zo'n kussentje op die pijnlijke knip!
Je kunt als vervolg op kraamverband eerst de Kotex Nacht gebruiken (in het zwarte pak), die zijn ff groter dan de gewone. Daarna kun je weer overstappen op de gewone Kotex. Ik vond het ook wel lekker, zo'n kussentje.
Ik was ook erg blij met KOtex Later wel overgestapt naar "gewoon" maandverband, maar dat heeft zeker 2 of 3 weken geduurt geloof ik.
De goedkoopste van de Hoogvliet vond ik het fijnste. Is dat dikke ouderwetse inderdaad en nog fijner dan Kotex. Van Kotex kreeg ik toch broei, ondanks frequent verschonen.