al 3 dagen een positieve ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flipper2288, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Sinds 2 maanden gebruik ik ovulatietesten. Steeds ging het eigenlijk hetzelfde, eerst een licht streepje, daarna een donkere en vervolgens weer een lichte. Lekker overzichtelijk.
    Maar nu heb ik al 3 dagen achter elkaar een positieve test.
    Zondag was hij nog licht, maandag en dinsdag niet getest.

Ik kan echter zweren dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad. Ik had ontzettend veel steken in mijn zij.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt.

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hmm komt me bekend voor. Heb ik ook regelmatig. misschien kan je volgende maand je tempratuur bij houden. dat gaf mij veel duidelijkheid en bleek dat de ovulatietesten niet altijd een goed beeld geven.
    Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je test is alleen positief als de teststreep even dik is als de controlestreep. Een lichte streep kun je tijdens je hele cyclus hebben, niet alleen als je eisprong in aantocht is. Je hebt namelijk altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je urine zitten, waarop de test reageert. Een positieve test kun je inderdaad wel meerdere dagen achter elkaar hebben.

4. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Hoi Jippie en Tanja

bedankt voor jullie reactie.
    Met temperaturen wilde ik liever nog even wachten. als het deze ronde en volgende rond niet lukt, dan ga ik dat proberen. Bedankt dus voor de tip!

Maar in ieder geval fijn om te horen dat het niet ongebruikelijk is om meerdere dagen positief te testen.
    Als klap op de vuurpijl heb ik net getest en hij was weer positief.
    Tja, dat lichaam zit soms zo raar in elkaar...

Nou ja, de tijd zal het leren....

5. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Ik heb net een ovultatietest gedaan, mijn eerste en dat was metteen een dikke paarse teststreep en een hele lichte controlestreep. Heb ik dan mijn eisprong?

Groetjes

6. babs81

babs81 Niet meer actief

daarom gebruik ik die dingen dus niet

heb ze juni gebruikt en had 5 testen die even dik en donker(en echt goed donker!) waren en dacht oke.. wie van de 5 haha
    ik gebruik ze niet meer....
    en temperaturen doe ik ook niet meer!
    maak mezelf er HELEMAAL maf mee

sorry

7. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Als de T donkerder is dan C, zou je binnen 24/48 uur je eisprong moeten hebben. Wees er wel zeker van dat het niet andersom is (je C donkerder dan je T) want dan issie nega ;)

Maar voor de zekerheid...aan de klus meid.

P.s. mss kun je er een foto`tje van maken, is makkelijker te "beoordelen" :)

Deel Deze Pagina