Bruinverlies: wat is nu de echte oorzaak?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Flippo123, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

De titel zegt het al...
    Ik ben opzoek naar de echte oorzaak van bruinverlies vlak voor NOD.
    Ik heb tot nu toe iedere ronde 3 tot 4 dagen voor mn NOD bruinverlies wat begint met heeeel weinig en dan langzaam aan meer wordt tot ik ongi word.
    Volgens mijn gyn (die heeft overigens geen uitleg hiervan gegeven) kan het geen kwaad, maar voor mijn gevoel is dit een van de dingen die bij ons een zwangerschap in de weg staat (daarnaast heef tmijn man 95% antistoffen in zijn zaad).
    Zou dit gevoel van mij kunnen kloppen? Dat het bruinverlies bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door een te snel dalend progesteron wat dus niet lang genoeg stand houdt om een innesteling en zwangerschap te ondersteunen? Of zijn dit gewoon hersenspinsels van mij?

Ik hoop op wat ervaringen van andere forum-meiden, of je nu nog steeds aan het proberen bent of al zwanger (geweest) bent, gewoon van jan en alleman reacties om achter de oorzaak van bruinverlies te kunnen komen en goed gewapend terug te kunnen komen met feiten bij mijn gyn in mei 2011...

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bij mij is het bruinverlies ook altijd een voorbode van een naderende menstruatie maar ik denk persoonlijk niet dat dit een zwangerschap in de weg kan staan. Bij ons in het topic zijn er meerdere meiden die altijd bruinverlies hadden voor NOD en die toch zwanger zijn nu!

3. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Grappig, ik vraag me al heel lang precies hetzelfde af en loop ook met dezelfde hersenspinsels als jij ;)

Ik heb hier laatst ook een topic voor geopend, misschien boeiend om te lezen? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/242659-verklaring-voor-oud-bloedverlies-gezocht.html

Ook heb ik de vraag bij mijn gyn voorgelegd, maar toch blijven alle gyns stug volhouden dat tussentijds (oud)bloedverlies echt geen probleem is en dat het slechts de oorzaak is van grote hormoonschommelingen.. Moeten we het dan maar gewoon geloven..? :)

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Maar die grote hormoonschommelingen 4 dagen voor je NOD, dan ga ik toch denken aan progesteron wat te hard of te snel daalt, en dat is dan weer niet goed, een ander hormoon kan ik me niet voorstellen...
    Ik zal eens een kijkje komen nemen in jou topic :p

5. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Nee, ik begrijp het ook nooit.. Je gaat idd twijfelen aan je progesteron ofzo.. En ik zou me zo kunnen voorstellen dat dat een innesteling in de weg kan staan! Maar meneer de gyn zegt van niet.. ;)

Heb jij ook dat het dan soms ook ineens weer 2 dagen weg is, en dat je dan pas ongi wordt? Vind ik ook altijd zo vreemd.. Waarom stopt het dan weer..?

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een menstruatie ontstaat nadat het progesteron (dat je baarmoederslijm in stand houdt na de eisprong), langzaam in concentratie daalt (bij een zwangerschap gebeurt dat niet). Als je progesteron daalt onstaan er langzaam bloedinkjes, maar nog niet genoeg om te gaan menstrueren. Tegen de tijd dat dat bloed eruit komt is het inmiddels oud en dus bruin...

Share This Page