pil onbetrouwbaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Manyi, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje,
    Ik slik de pil maar deze is door mijn medicijnen onbetrouwbaar..
    Afgelopen Zaterdag hebben mijn man en ik seks gehad zonder condoom, Zondag wat slijm met bloed verloren, krampen in onderbuik en vandaag tomaten met cola gegeten.. (zou erg vroeg zijn maar goed)
    Nu vroeg ik me af als ik nu stop met de pil, zit nu halverwege zou ik dan een test kunnen doen ?
    Stel ik zou zwanger zijn heb je dan al genoeg HCG opgebouwd ?
    Beetje een raar verhaal ik weet het

2. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Je kunt testen vanaf de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou gaan worden.

Je kunt evt vroeg testen met een vroege test, zo'n vier dagen eerder dan dat, maar bij sommige zwangerschappen is het hcg snel hoog en bij sommige gaat dit langzamer. Je zult sowieso nog even geduld moeten hebben, als je nu op de helft van je pilstrip zit zoals je zegt.

Maar als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn geworden van de seks van afgelopen weekend, dan zou ik wel (even) stoppen met de pil totdat je meer weet. Google maar eens op pil slikken tijdens zwangerschap.

3. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Oké dankjewel :)
    Ik heb gisteravond de pil al niet meer ingenomen

4. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ik zat nog te denken.... Je kunt het beste voor de zekerheid even met je huisarts overleggen (telefonisch spreekuur?) wat betreft je medicijnen en de pil en mogelijk zwanger zijn. Want ik ben ook maar een leek en ik gaf je zomaar die tip om te stoppen met de pil, maarja, ik ben geen arts! :) Maar als de pil onbetrouwbaar is door je medicijnen, zou ik denken dat je hem net zo goed niet kunt nemen. Maarja, ik ben geen arts, dus ik zou het zeker even navragen!

Ik hoop voor je dat je zwanger bent, als dat gewenst is tenminste! (omdat je de pil gebruikte)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee je kunt nu inderdaad nog niet testen. Zelfs al was dit je eisprong geweest... tussen zaterdag en vandaag zit immers nog maar 4-5 dagen. Dan kan een test nog niet positief uitvallen.

Ik weet niet welke medicatie je hebt gehad en of dat evt gevolgen heeft voor de zwangerschap, dat zou je met je HA Moeten overleggen.

6. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hm nog even geduld hebben dus.
    Ik slik anti epileptica maar die slik ik voor de zekerheid dan ook maar even niet en dan vraag ik het morgen aan de huisarts na.

Deel Deze Pagina