Hoe lang tussen A en B diploma?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Druif78, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gewoon een nieuwsgierige vraag! Mn zoon heeft 16 maanden gedaan over zijn a diploma, lessen van 3 kwartier, maar wel in elke vakantie "turbozwemmen". Hij is met 4 jaar en 3 maanden begonnen en is een ielig, klein mannetje :D De laatste fase van zijn A diploma liep hij wel tegen het feit aan dat hij kracht en conditie miste, daardoor duurde het laatste stukje iets langer. Volgens mij de belangrijkste dingen die je ook voor je B diploma moet beheersen?! Dus hoe lang zat er bij jullie kind tussen zijn A en B diploma?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoon mag helaas niet afzwemmen, omdat hij het duiken niet genoeg kan. Maar anders was het eind juni zijn A en begin november zijn B, met 6 weken zomervakantie ertussen. Dus effectief2,5 maand les.
    Ik zie dat veel kindje die toen A hebben gehaald ook diploma mogen zwemmen. En een vriendje van mijn oudste zit bij een andere verenging op les, maar heeft A in juni, zomervakantie geen les, en begin oktober B. 6 lessen geloof ik..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat ligt er inderdaad een beetje aan hoe sterk ze A halen... Even uitgaand van het zwem-abc (en niet van Otter, Bever, Zeehond abc) : -Als je kind al door het gat DUIKT scheelt dat veel. (hoeft niet perse bij A)
    -was de borstcrawl een puntje bij A - bij B zijn de eisen weer wat strenger + de afstand langer, waardoor tussendoor geademd moet worden -dus voor sommige erg moeilijk

Dus als ze streng geweest zijn bij A voor het afzwemmen en ze dus sterk A halen, gaat B vaak toch wel binnen 8 weken (afhankelijk van hoe vaak ze afzwemmen in het zwembad) .
    In de periode worden ze nét wat sterker en worden net wat meer puntjes op de i nog gezet.

Bij de oudste zat tussen A en B 6 weken- dat was de tijd tussen de afzwemdata. Iedere 6 weken werd afgezwommen indertijd.

Blijft je kindje overigens bij A bijvoorbeeld lang 'hangen' doordat het niet door het gat wil- en valt dat muntje ineens, dan kan b ook snel gaan, want al die lessen extra worden ze ondertussen wel flink sterker in het geheel. Hier is het ook zo dat ze tijdens de lessen qua afstand, de lat hoger leggen dan bij het afzwemmen, zodat ze zéker die afstand met afzwemmen aankunnen. Dus dan oefenen ze eigenlijk al een heel stuk voor B.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    6 tot 8 weken zie ik hier veel om me heen

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Dochter heeft na haar A B gehaald na 6 weken..

Nu voor C is het ook weer ongeveer 6 weken.

Ze heeft net geen 2 jaar gedaan over AB en C...maar ze was erg angstig.

Nu vindt ze het zelfs zo leuk dat ze op wedstrijdzwemmen zit.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Binnen 1.5 mocht hij op voor B, en 1.5 later voor C.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hmm.... hier word ik niet blij van ;-S
    Dochter zit nu na 1 jaar en 10 maanden eindelijk in het laatste badje voor A maar duikt niet door het gat (ze gaat er wel prima door maar niet echt duiken) en borstcrawl is haar enigste zwakke punt. Dit stemt mij dus niet vrolijk ;)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Tussen 16 en 18 mnd voor a met 1 les van 45 min per week is gemiddeld . Kindjes die beginnen met 5 doen er vaak korter over dan die van 4.

B heb je daarna binnen 3 mnd ( vaak al na 6/8 weken). c ook weer binnen 3 mnd ( vaak ook al na 6/8wk)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gemiddeld 3 maanden dacht ik?

Mijn dochter heeft net 1 blok voor B gedaan (8 weken), maar ze mocht niet afzwemmen.. Alles was helemaal goed, ze kan alleen de borstcrawl echt niet. Dus nog een blok, waarin ze dat elke les 3x mag oefenen ;) (Als t dan nog niet opschiet, ga ik wel aansturen op wat meer prive hulp daarbij, ze kan t nl écht niet :p en wij krijgen t haar ook niet geleerd)

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier zat er 3 maanden tussen A en B en A had ze in 9 maanden. Ik vond B heel pittig voor haar (lange stukken zwemmen etc.) ondanks dat ze al 6 was. Het ging juf vooral om het uithoudingsvermogen wat dan vaak de grootste uitdaging was en waar aan gewerkt moest worden.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    3 maanden. 2 maanden les en 1 maand een afzwemmaand (voorbereiden op en het afzwemmen zelf). Er wordt elke 6 weken een afzwemselectie gemaakt.

12. penseel

penseel Niet meer actief

Vier maanden na zijn A haalde hij zijn b. Wel was hij al 8 jaar.

Dus dubbel zo oud als jou kindje.

Dochter gaat in Jan starten met zwemmen.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    mmm, interessant om te lezen!
    Zoon kon al heel snel door een gat zwemmen, maar duiken en onderwater zwemmen is echt helemaal zijn ding. Borstcrawl is niet zijn sterkste punt en het heel lang geduurd voordat zijn beenslag een automatisme was. hij kon al heel lang de schoolslag zwemmen, maar zn benen bleven achter, zeker als hij moe wordt gaat hij "dieper" zwemmen en voorheen ging hij dan ook trappelen als een hondje :D nu eindelijk heef hij zn beenslag onder de knie om zn A te halen. Maar ben dus wel benieuwd naar zn uithoudingsvermogen die je dan zo nodig hebt met B!! Leuk om te lezen trouwens dat de meesten het wel na 3 maanden hebben. valt me alles mee :)

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoontje had zijn A na ongeveer 14 maanden (oke 12 maanden als je de vakanties eraf haalt) en B heeft 5 maanden geduurd en dat lag meer aan het zwembad waar het één en ander veranderd was want anders had hij denk ik eerder al kunnen afzwemmen. Want juist de punten voor het B diploma dus duiken en borstcrawl kon hij dus goed!

Maar ik mag niet klagen, hij was nog 5 en had A en B al en het is een klein iel ventje dus was erg trots op hem ondanks dat zijn kracht weleens te wensen overliet met zwemmen heeft hij het wel gedaan.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Borstcrawl was een puntje bij A, heeft ze toen ook 3 maanden door moeten wachten (en vrijwel geen aandacht voor). En nu weer bij B, terwijl ze met de rest voorop zwemt vaak.
    Mogelijk dat ze hierdoor na B echt niet meer door wil voor C ;).

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Die heb je echt nodig voor C, voor B valt het wel mee...

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    C = compleet ;) dus misschien toch nog even doorbijten :) Hier gaat zoon straks naar wedstrijdzwemmen, organisatorisch word ik daar niet blij van maar ik heb het voor mijn kind zeker over.

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En hoe bevalt het? Ben heel erg benieuwd!

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Van mij mag hij stoppen na B. Ik vind de eisen al vrij hoog ( hoger dan destijds bij mijn jeugd ;)) Tenzij hij zelf door wilt.

20. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoontje is ook gestopt na B hoor want hij wilde zelf echt niet verder en ik vond het prima zo.

Hij voetbalt nu al 3 keer per week dus druk zat.

Deel Deze Pagina