stoofperen bewaren....?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    `Heb net vast stoofperen gemaakt voor 2e kerstdag maar hoe bewaar ik die het beste in de koelkast? Met of zonder sap?

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik zou het eerder invriezen, vraag me af of het nog wel lekker is als je het nu al hebt klaar gemaakt en het in de koelkast bewaard.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oké, dat kan ik ook doen idd maar dacht dat het wel goed te houden is in de koelkast. Heb die dingen nog nooit gemaakt....

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Misschien is het wel goed te houden maar ik zou persoonlijk invriezen, denk dat je dan wat meer zekerheid hebt, zou zonde zijn als ze straks niet goed zijn met de kerst toch ? :D

wel lekker, ik ga ze ook maken ;)

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hmmm, lekker! :)

Wij vriezen ze meestal in (met sap) als we een grote hoeveelheid stoofperen hebben gemaakt. Maar in de koelkast blijven ze ook wel een paar dagen goed. Ik zou ze gewoon met sap en al bewaren.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Je kan ze ook inwecken en een weckpot.
    Op een donkere koele plek bewaren en je kunt ze zo volgend jaar nog eten!

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Zoiezo in de sap bewaren. Maar weet niet of je het echt nog 3 dagen in de koelkast kan bewaren. Ik zou denken hooguit 2 dagen. Dan zou je ze idd beter kunnen invriezen maar weet niet of er dan een hoop smaak verloren gaat. Eigenlijk had je ze beter morgen of overmorgen kunnen maken.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, dat bedacht ik me ook toen ze al op stonden. Stom! Sm zei net dat zij ze vaak ook gewoon in de koelkast zet en dan tot een week later nog eet. Vriest ze ook vaak in en qua smaak moet dat niet veel uit maken....
    Zit dus nog even te twijfelen wat ik doe....

9. MK84

MK84 Lid

23 jun 2011
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als je nog conserve potjes (met zo een klik dekseltje) hebt kun je ze daar in inwecken. Zorgen dat alles kookt, potje vullen ( de peren moeten onder het sap staan), goed dicht draaien en op de kop zetten.
    Door de hitte trekt de deksel weer vacuum. Zo zijn ze ook nog lange tijd houdbaar.

Groetjes

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Oh, die stoofperen bederven niet zo snel! Ik maak ook enorme hoeveelheden, m'n zoontje vind ze erg lekker. In de koelkast blijven ze zeker tot 2e kerstdag goed hoor (gewoon in het sap), in de diepvries kan ook (in het sap). Er kan niet zoveel fout gaan.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat Chikai al zegt, gewoon in het sap in de koelkast bewaren, dat gaat heel lang goed. Ik maak altijd grote hoeveelheden in conservenpotjes, maar die zijn zo groot dat we de pot meestal wel 1,5 week open in de koelkast hebben staan nadat je de eerste portie eruit eet. Gebeurt niets mee, zolang het maar goed onder het sap staat. Invriezen vind ik nooit zo lekker, worden ze een beetje melig van, heb ik altijd het idee.

Deel Deze Pagina