Heb even hulp nodig bij het schrijven van een brief. Dit is kort het verhaal waarvoor ik deze brief schrijf: Toen ik 6 weken zwanger was had ik mij laten op de lijst zetten bij een kinderopvang om zeker te zijn van mijn plaatsje. De opvang zou doorgaan vanaf Januari 2014. Ik heb toen geen exacte dagen kunnen doorgeven met reden dat ik deze zelf nog niet wist. Op 9 November is A. dan geboren. Maar door verandering van regeling voor het ouderschapsverlof zou A. pas in Mei 2014 naar de opvang moeten. Heb dit via mail laten weten aan hen en dit was geen probleem. Toen wist ik ook welke dagen ze zou moeten gaan en heb dit doorgeven. De Dinsdag, Woensdag en Donderdag zou nodig zijn. Nu kwamen ze dus af dat de Woensdag niet meer ging, waarna ik bij hen langsgeweest ben om duidelijkheid te krijgen. Woensdag was dus volzet :x. Ze vroegen of ik een oplossing kon zoeken voor die Woensdag en heb dus getekend om zeker te zijn van de dagen Dinsdag en Donderdag. We vonden natuurlijk geen oplossing voor de Woensdag en 2 verschillende opvangen hebben is natuurlijk ook niet handig. Dus op zoek gegaan naar een opvang die wel ons kindje voor die drie dagen kon opvangen. Mijn vriend heeft toen telefonisch laten weten aan de eerste opvang dat A. dus niet meer bij hen zal gaan, wegens geen oplossing gevonden te hebben voor de Woensdag. Kwamen ze nu wel af zeker dat dit mij een maand opvang boete zou kosten. 240euro volgens hen . Zelf was ik er niet bij toen mijn vriend hen belde dus zei hij tegen hen dat hij nog eens ging bespreken met mij wat we gaan doen met de opvang. Ik het contract boven gehaald en daar staat in dat wanneer we de opvang vroegtijdig stopzetten dit minimaal een maand op voorhand moet anders word een maand opvang aangerekend. Maar wij laten het 5maand op voorhand weten! Dus moeten wij dit niet betalen! Wij willen nu de opvang opzeggen door middel van een aangetekende brief om bewijs te hebben. Maar nu weet ik dus niet hoe en wat ik in die brief moet zetten! Heb al ene gemaakt maar denkt dat deze niet goed is en te lang. Iemand die kan helpen? Dit is mijn brief die ik gemaakt heb: Geachte, In Maart 2013 hebben wij ons op de lijst laten zetten om ons kindje bij u naar de opvang te laten komen. Wij kregen op 03/12/2013 te horen van u dat de Woensdag niet meer beschikbaar zou zijn. Toen heb ik, , getekend om zeker te zijn van de dagen Dinsdag en Donderdag vanaf Mei 2014 en we zouden op zoek gaan naar een oplossing voor de Woensdag. Toen wij geen oplossing vonden hebben wij een andere opvang gezocht, en inmiddels gevonden, waar ons kindje terecht kan voor de volledige 3dagen. Op 12/12/2013 hebben wij telefonisch contact opgenomen met jullie om de opvang op te zeggen. Toen liet u ons weten dat dit ons een maand kinderopvang boete zou kosten. 240euro volgens u. In het reglement (zie bijlage) staat dat wanneer we de kinderopvang opzeggen dat dit ten minste 1maand op voorhand moet, anders word een maand opvang aangerekend. Aangezien wij dit ruim 5 maanden op voorhand laten weten telt dit niet en gaan wij dit bedrag dus niet betalen. Hopelijk begrijpt u dit. Met vriendelijke groeten, Wat vinden jullie ervan? Of zou ik het korter maken waarin gewoon staat dat we de opvang stopzetten en volgens het reglement geen boete hoeven te betalen? Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal!
Ik vind je brief prima maar zou niet zeggen hopelijk begrijpt u dit want het zijn gewoon hun eigen regels, maar verder zeg ik niks meer aan doen .
De regel met 'hopelijk begrijpt u dit' vervangen door: Ik ga er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Het is een prima brief. Zou alleen dat "hopelijk begrijpt u dat" wegelaten. Alleen dat "...wij gaan dus niet betalen" is voldoende. Het maakt je namelijk niet zoveel uit of ze het begrijpen of niet, het zijn hun eigen regels. De weekdagen worden trouwens niet met een hoofdletter geschreven.
Ik zou ook wat dwingender eindigen, iets van: Aangezien wij ruim op tijd de opvang annuleren zal ik de door u gestelde boete a 240 dan ook niet voldoen.
idd zoals de rest zegt, verder prima brief. duidelijk! en ik vind ook zeker dat jullie in je recht staan! 5 maanden vooruit is echt ruim voldoende!
Bedankt voor de tips! Ik zal 'hopelijk begrijpt u dit' weglaten en deze brief zo snel mogelijk versturen.
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan nu!:x Belt mijn vriend me net op dat de opvang gebeld heeft. We zullen de boete wel moeten betalen! Op het blad dat ik getekend heb stonden blijkbaar nog andere regels. Daar zou instaan dat als we afzeggen voordat het kind naar de opvang gekomen is, we boete moeten betalen van 250euro.... Heb ik natuurlijk helemaal niet gezien en geen dubbel van meegekregen. Heb getekend dus zal nu niet anders kunnen dan betalen zeker? Ze gaan het via mail eens doorsturen.. Wat vind ik mezelf een domme koe nu. Door mijn schuld moeten we 250 betalen, een heel pak geld, zomaar weggesmeten
Goede brief, tip vraag om een bevestiging/ antwoord (althans dat is de handtekening)....In de trant ban het volgende... Ik hoop u met deze brief voldoende geïnformeerd te hebben, in afwachting van uw actie verblijf ik, Mvg..... Dan weet je dat ze nog even moeten reageren en er niet opeens drie maanden later op terug kunnen komen. Althans dat zou ik er nog bijvoegen?!