Alles wat houdbaar is en als aanvulling nodig is/was (kruiden ed.) vorige maand alvast in huis gehaald, alles wat vers moet zijn haal ik in het weekend ervoor (markt) en kan tijdelijk wel even de vriezer in indien nodig. Moet het uiterlijk de dag ervoor compleet hebben want dan begint het koken al haha (voor 20 man en maar een kleine oven, de sport is om alles tegelijk warm te hebben om etenstijd).
Wij zijn beiden ongeveer 2 dagen voor de kerst vrij, dus dan zoeken we wel op het laatste moment een supermarkt op. Ik weet toch wel wat ik wil eten en dat is vast niet op moment suprême uitverkocht. Ik kan de vriezer wel volgooien; plek zat, maar ach, ik grijp er nooit naast, dus daar ga ik dit jaar ook niet van uit. Ik snap het gedoe ook vaak niet. Het is niet alsof de winkels een week lang dicht zitten ofzo. Tweede kerstdag is hier alles allang weer open voor een paar uurtjes (van 12 tot 18u). Eerste kerstdag eten we niet thuis en tweede kerstdag worden gewoon een beetje luxe vlees, luxe groentes en iets van salade/aardappeltjes of wat ook. Verder een grote pan soep, wat luxe broodjes voor de brunch, drinken en klaar. Dat halen we meestal op zaterdag voor de hele week. Kerst valt volgens mij op donderdag/vrijdag? Dus waarschijnlijk zijn we wel op tijd