kerstboom dilema

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    soms wil je gewoon even iets kwijt.

inmiddels bijna een jaar (8 december) is mn partner vreemd gegaan ik was toen 3 maanden zwanger.
    Ik wist dat hij met haar omging en voelde wel dat er iets was maar gaf hem 100 % vetrouwen. Hij zou op zaterdag een kerstboom met haar gaan kopen omdat hij niet in haar auto kwijt kon (kut smoes van haar natuurlijk), dit stak mij toen wel een beetje omdat hij verder geen tijd had om samen met mij een boom te komen. De avond ervoor kregen wij ruzie en ben ik naar mn ouders vertrokken.

De volgende ochtend ben ik naar haar huis gereden en stond zijn bedrijfsbus er met dicht gevroren ramen. Ik heb aangebeld en hij deed open. Ik heb hem gevraagt of het lekker was en hij zei dat we dat thuis zouden bespreken.

Ik ben boos naar huis gereden en na een uur was hij er nog niet, toen ik hem belde waar hij bleef zei hij "ik ben een kerstboom kopen met haar wat dat heb ik belooft".
    ( ik wil het vreemd gaan echt niet goed praten maar hij zat destijds aan de medicatie en daardoor werd zn gevoel plat gelegt, hij snapt nu ook niet waarom hij het heeft gedaan)

Nou hebben we therapie gehad en gaat het beter dan ooit, we zijn een sper leuk gezinnetje vind ik zelf :D. Het volledige vertrouwen is nog niet terug en zal waarschijnlijk ook nooit meer komen, maar ik kan het langzaam loslaten.

maar nu zat ik van de week te denken oohh ja over een paar weken een boom kopen, maar ergens steekt het. Ik weet niet of ik dat wel echt wil. Ik ben gek op de maand december en een echte boom maar merk dat ik er wel weer meer aan denk.
    maar ik kan toch niet door haar mn kerst laten verpesten?!

sorry hoor moet het even uit mn systeem

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff snap dat die boom je dan een dubbel gevoel geeft.. :( Knuf

Weet niet of ik wel of niet een boom zou nemen, heb nooit in zo'n situatie gezeten dus kan je gevoelens niet goed genoeg inschatten om een treffende mening te geven..

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ooh jakkes
    wat ontzettend rot zeg.

ik snap helemaal dat jij bij een kerstboom nu een hele vervelende nasmaak krijgt. bah!!

misschien is het een idee om er juist iets speciaals van te gaan maken, het uitzoeken van de kerstboom om er andere herinneringen aan te geven.

zou anders zeggen ga voor een nepperd maar dat is ook zoiets natuurlijk.

en elk jaar als je dan dat neppe ding neerzet word je er alsnog aan herinnerd.

dus ik denk enige remedie nieuwe herinneringen maken!!!

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Heel normaal! Het zal wel vaker voorkomen dat je een rot gevoel hebt. Erover praten helpt! Dus je doet het goed:D

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Poeh wat heftig! Misschien kunnen jullie samen iets leuks gaan doen en als afsluiter een boom gaan kopen? Samen lekker optuigen en dan gaan eten..

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Vervelend zeg!
    Maar ik denk dat t meer de periode is die je eraan herinnert dan de keus voor een boom .

Wel een boom kopen: je denk aan vorig jaar.
    Geen boom kopen: je denkt er steeds aan dat je geen boom hebt door vorig jaar.

Ik denk inderdaad ook dat het beste werkt om nieuwe herinneringen te maken en vooral dat jij het initiatief hierin neemt, dat jij aangeeft wat fijn voelt.

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jeetje...ik snap wel dat jij een nare bijsmaak krijgt bij een kerstboom!

Ja ik zou het nog even loslaten..
    Ik zou het denk ik wel doen, anders kun je nooit meer een kerstboom zetten. Misschien is het maar beter als je gewoon gelijk dit jaar gewoon een kerstboom zet...dan heb je het maar gehad.
    Maar ik snap het wel hoor, gelukkig zijn jullie er samen goed uitgekomen, dat is het belangrijkste!

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat een heftige situatie was dat. Nee, een kerstboom zal voor jou nooit meer hetzelfde zijn. Allereerst vind ik het heel knap dat jullie er samen uit zijn gekomen. Ik weet niet of ik dat had gekund. Maar wat te doen met die kerstboom nu... Tja.
    Wat zegt je vriend er van?
    Jullie kindje is zo klein, het is leuk als hij ook met een kerstboom opgroeit. En misschien wel niet belangrijk, maar dit komt dan ook in mij op: als je nu geen boom doet, dan nooit meer? Wat als er later in de klas vragen komen 'waarom hebben jullie geen boom'

9. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik snap de bijsmaak absoluut, maar inderdaad misschien nu meer als een afsluiting zien van een rot jaar. ( En anders een kunstkerstboom als statement ;) )

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Idd zoals hier boven al gezegd is een nieuwe positieve herinnering maken. Samen er een dag voor uit trekken en samen de boom optuigen. Daarna lekker eten.

Wel onwijs rotsituatie is het geweest. Wat knap dat jullie er samen uit gekomen zijn.

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Poeh, lastig zeg!

Ik denk dat nieuwe leuke herinneringen maken het enige is wat een beetje helpt, en praten erover natuurlijk! Misschien ook aan je vriend voorleggen hoe je je voelt zonder te verwijten.

Probeer anders als gezinnetje lekker burgerlijk een boom uitzoeken met alle toeters en bellen, dan samen optuigen en ondertussen je baby in de slingers en vooral veel leuke foto's maken:D. En dan als afloop lekker pannenkoeken eten! ( of wat anders lekkers natuurlijk:p).

Succes ermee! Het blijft een lastige situatie!

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Wat goed dat jullie er samen uit gekomen zijn zeg!

Misschien is een alternatief een idee? Je ziet tegenwoordig veel van die houten bomen in planken vorm. Daar leuke spullen bij kopen en samen neerzetten en versieren.
    Of idd dit jaar juist een boom samen kopen. Wat wilt je vriend?

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

#13 Deliana, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2013
    Pff heftig.... :( Ik zou proberen de kerstboom te zien als nieuw begin, samen kopen en daarna mag je helemaal los gaan op een nieuwe kleur kerstballen, accessoires etc.. :)

14. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    dank jullie voor jullie lieve reactie's. ik denk inderdaad dat het er een keer over hebben al helpt

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Misschien moet je hem eens naakt door een kerstbomenbos heen laten rennen, gewoon om een gevoel van wraak te krijgen ipv een k*tgevoel. Lekker, al die dennennaalden, grrrrr.

Maar even serieus. Ik kan mij het volledig voorstellen dat dit iets is met een vieze bijsmaak. Ik zou het met het hele gezin doen, er een dagje uit van maken dus ook even lekker eten.
    Sterkte!

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Er zijn ook heel veel andere opties i.p.v..v een boom. Kijk maar eens in wat woonbladen. Een soort kroonluchter boven de tafel waar je van alles aanhangt is nu in. Ik zou wel gaan kerstshoppen straks en dan nieuwe dingen kopen. Ballen in een andere kleur etc.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik herken je gevoel, ik heb dat met mijn verjaardag.
    Ja, ik ontdekte op mijn 35e verjaardag dat hij (inmiddels ex) vreemd ging met een vriendin. Ik heb daarna nooit meer mijn verjaardag gevierd. 2 jaar terug wel op mijn verjaardag getrouwd, zodat 11/11 weer een leuke datum wordt.. En dit jaar.. Ik vier het nog steeds niet, maar ongetwijfeld zullen wat Fam. En vriendinnen langskomen.

Wat betreft je kerstboom, ik denk dat je je gevoel moet volgen. Wil je je kerstboom en voelt het goed, dan doen! En anders kies wat anders. Je kleine is nog zo klein, die merkt het nog niet.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Iets wat zo leuk zou moeten zijn, voor jou nu voor altijd een heel beladen moment.
    Is het geen idee om samen een nieuwe traditie rondom kerstbomen te beginnen? Of een ander soort kerstboom te nemen, bijvoorbeeld zo een houten die je tegenwoordig ziet?
    En dan kun je volgend jaar eventueel kijken of je er wel klaar voor bent.

Succes! En wat goed dat jullie uiteindelijk toch voor elkaar hebben gekozen!

19. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Het is uiteindelijk wat je er zelf van maakt. heel mijn jeugd heb ik nog nooit een leuke gezellige kerst gehad.
    Nu ga ik over de top en helemaal los en ben ik gek van de kerst. Zelfs bij mijn paniekaanvallen helpt het ( lekker op zo'n moment een kerstfilm gaan kijken met het echte feel good moment :) , klinkt zo stom maar ik wordt er lekker rustig door)

Kortom laat het niet alles beheersen. Jullie zijn al zover gekomen!

20. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    11eeerwwwwww2

Deel Deze Pagina