schijnzwanger ik geloof het niet!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo open je nooit een topic en zo 3 op een dag ;) nou ja

oke mijn hond heeft altijd al last gehad na de loopsheid van schijnzwangerschap dit is telkens vast gesteld door de dieren arts en dan moest ik na 3 weken terug komen voor een tablet (als ze er dan nog last van had)

nou ja in september is ze loops geweest en je raad het al mevrouw doet weer raar.
    dus ik weer naar de dieren arts hij gevoeld schijnzwanger geen twijfel mogelijk hij voelde niets en thats it. nou ja ik snap het wel wat mevrouw heeft het iedere keer.

maar deze keer is anders. ze slaapt alleen maar vreet haarzelf helemaal strak en ze is de afgelopen 3 weken enorm dik geworden.
    dus ik belde gister weer op naar de dieren arts maar die zegt dat hij niet gezien heeft wat duid op een zwangerschap en daarbij zeg de dieren arts dat onze kleine reu nog niet kan dekken die was toen 9 maanden.

maar ze is zo anders normaal werd ze niet dik oid en vrat ze niet zoveel etc etc.

ik weet het echt niet.

maar nu ik wil het zekere voor het onzeker nemen en dus de spullen in huis halen die nodig zijn. ik ben mezelf aan inlezen endergelijken ik heb al 6 keer een bevallende kat gehad maar een hond nog nooit ja toen is 12 was ofzo maarja;)

wat moet ik hebben?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Een hele hoop.
    Je zou ook een echo kunnen maken om te kijken of ze wel of niet drachtig is!
    Je hebt ongeveer nodig:

* werpkist
    * steriel water (oid)
    * afbindtouwtje en schaar
    * heel veel handdoeken of andere oude doeken
    * utravetsem (homeopatisch middel om de baarmoeder te stimuleren indien nodig)
    * eventueel gekleurde bandjes om pups te "merken"
    * warmte lamp of mat
    * eventueel puppiemelk
    * weegschaal

Een dierenarts die dag en nacht bekreikbaar is in geval van nood zou ook wel erg fijn zijn!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

* werpkist. die word vanavond op gehaald
    * steriel water (oid) waarvoor is dit?
    * afbindtouwtje en schaar een teef doet dat toch zelf tenminste wat ik tot nu toe heb gelezen hoef ik niet af te binden
    * heel veel handdoeken of andere oude doeken daar heb ik dozen vol van ahahahah dat is voor de werpkist en voor de pup al s de teef ze niet droog likt toch?
    * utravetsem (homeopatisch middel om de baarmoeder te stimuleren indien nodig) ik lees her en der dat je dat niet mag zonder hulp van de dieren arts?
    * eventueel gekleurde bandjes om pups te "merken" ik ga er bij zitten en de pups beschrijven zodat ze geen touwtjes oid om hoeven
    * warmte lamp of mat electriche kruik hebben we en de hondjes komen in de woonkamer bij de verwarming te staan
    * eventueel puppiemelk daar zal ik nog eens voor kijken
    * weegschaal keuken weegschaal tot 4 kilo is genoeg voor deze pups (als er pups komen)

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat een rare redenatie van je dierenarts. Een reu kan dan zeker wel geslachtsrijp zijn!!
    Op internet zeggen ze tussen de 6 en 12 maanden is een reu geslachtsrijp.
    Dussssss..... zal toch maar naar een andere dierenarts gaan.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Als het goed is bijt de teef het zelf goed af, maar het kan ook net te lang zijn waardoor je het ff korter moet afbinden. Maar niet elke teef doet het!!!
    Utravetsem mag je gebruiken zonder DA (python mag niet zonder DA)

Hele stomme tip misschien, een muilband om eventueel je hond te korven indien nodig. Als er bijvoobeeld een pup vast zin in het kanaal moet haar helpen, en een teef kan dit als onprettig ervaren (logisch) als je dan wil helpen kunnen ze bijten hoe lief de hond normaal is! (hond kan in paniek zijn ivm de pijn)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

muil korf hebben we nog wel volgens mij.

heb net zitten rekenen een echo is het waarschijnlijk al te laat voor. naja we wachten het wel af. ga zo in ieder gaval de werp kist ophalen en ik heb nog een warmte lamp van de kuikens dus die pakken we er ook maar bij en dan zien we het wel.

de meeste honden hebben een goed instinct dus ik denk dat het wel goed gaat. als er pups komen

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ben benieuwd of je hond puppy's krijgt! watvoor hond is het?

idd wel raar van je DA! hij kan idd al geslachtsrijp zijn..

succes!! gaat vast goed komen, je hebt alles al klaar!

8. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend! Ik ben nu inderdaad ook wel erg nieuwsgierig of je pups krijgt! Ik heb verder geen tips...

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

gekke vraag misschien maar heb je een angelsound?
    toen onze hond drachtig was heb ik met de angelsound de hartjes van de pups kunnen horen telde 3 hartjes en waren uiteindelijk 4 pups

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    das een goeie :D, je moet er maar op komen!

Amfy, ik blijf je volgen.. superspannend!

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Daar zal ik niet vanuit gaan.
    Pups krijgen lijkt misschien heel normaal en makkelijk, maar dat is het echt niet hoor!
    Heb al een paar keer "fouten" in het nest meegemaakt en dat lag niet aan de moeder instinct!

Hoeveel dagen zou ze nu drachtig kunnen zijn ?

12. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Hoezo zou het te laat zijn voor een echo?
    Je kan misschien niet meer precies zien hoeveel pups het eventueel zouden kunnen zijn, maar ik neem aan dat er tot aan het eind toe met behulp van een echo wel gecheckt kan worden of er iets in zit of niet, toch?
    Een set extra ribbetje oid in je teefjes baarmoeder lijk me tenslotte niet erg standaard :D

Dus ik zou voor de zekerheid toch een echo aanvragen, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
    En zit je zo niet voor niets met de werpkist, puppymelk, warmtematje/warmtelamp ed. klaar.
    Succes ermee in ieder geval!

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vreemde redenatie van je dierenarts dat je reu nog niet geslachtsrijp zou zijn! Ik denk dat hij er goed naast zit! Zo te lezen heb je je al goed ingelezen en weet je goed wat je te wachten staat. Zorg er toch voor dat je een dierenarts of ervaren fokker voor bij de bevalling achter de hand hebt, want stel dat er iets mis gaat. Succes!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

als ik goed heb gerekend zou ze over 3 weken moeten bevallen;)
    uit gaande van de 63 dagen.

ik weet dat het soms goed mis kan gaan maar dan trek ik gelijk aan de bel hoor.
    ik bedoelde meer het instict om te bevallen. ik hou haar gewoon goed in de gaten als het zover komt en dan zien we wel.

als er pups komen zijn het kruisingen hoog benig en laag benigge jack russels.

die angel sound is een goed idee daar ga ik morgen gelijk even achteraan dat ik die terug krijg

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

een ache kan je het beste maken tot dag 29 daarna worden de pups te groot en kunnen ze het niet meer tellen (dit zegt een echo centrum)

en op de melk na heb ik alles al van de kippen ;)

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga de fokker van onze teef benaderenof deze ons nog tips kan geven.

verder weet ik nog van mijn oude hond dat het bij haar helemaal vanzelf ging dus mischien heb ik een vertekend beeld er van gekregen. maar al ik naar mijn teef kijk denk ik dat ze het heel goed gaat doen.

17. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Spannend zeg!
    Zeker omdat je het niet bevestigd hebt gekregen...
    Hou ons op de hoogte en succes met je meissie!

Gr. Marielle

18. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Je kan toch beter eerst een echo laten doen voor je al die spullen in huis haalt of ben ik nu gek? :(
    Of zoek een andere dierenarts......

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou idd toch echt een echo laten maken.. Ook al zou je het niet meer precies goed meer kunnen zien, dan weet je wel of je je moet voorbereiden of niet.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

:(serieus? heb je dat allemaal nodig? ja klinkt mischien heel erg stom hoor maar wij hebben vroeger ook een hond gehad (heeeeel vroeger) en die was constant zwanger. dat was echt niet normaal meer. maar ze heeft al haar bevallingen helemaal zelf gedaan. ik zat er alleen naast te kijken. het is altijd helemaal prima gegaan. als ze er allemaal uit waren likte ze haar puppys schoon en ging zij zelf rusten. de puppies zelf begonnen dan altijd lekker bij mama hond te drinken.
    haar vagina likte ze zelf schoon en dat was binnen no time op natuurlijke wijze ook helemaal genezen.

even voor de duidelijkheid....wij woonden toen ook in suriname. ik denk dat mn buren me echt zouden uitlachen als ik met al deze dingen zou komen aanzetten en vertellen dat mn hond moet bevallen. volgens mij verkopen ze al die dingen daar niet eens. zo apart om dit te lezen, heb het echt nooit geweten. mja ik heb nu ook al langer als 10 jaar geen hond meer.

Deel Deze Pagina