Ik ben 13 dec bevallen. Ik had toen weinig zin in een hele grote boom, dus heb dat jaar een kleiner boompje neergezet, maar wel voor de sfeer een.Vond het toch wel gezellig.
Ik zou het wel doen, de kans is groot dat je lekker thuis blijft met kerst, dan wil je ook een beetje gezelligheid.
Ik ben precies een week later dan jij uitgerekend, en wil zeker een boom! Ik ben echt dol op kerst en op lichtjes en bomen. Ik wil straks met mijn baby bij de kerstboom kunnen zitten. Ik zeg dus: doen!
ik heb dit soort topics wel vaker gelezen en ik vraag mij altijd af (wil je niet belachelijk maken, laat dat duidelijk zijn) waarom mensen als ze hoogzwanger zijn of bevallen ineens niks meer kunnen. Ik heb tot een paar uur voor mn bevalling nog gewinkeld, gekookt en gepoetst, dus ja een boom optuigen was echt nog wel gelukt. En waarom zou je als je in theorie al bevallen bent geen boom op kunnen tuigen?? We gaan even uit van een gemiddelde bevalling. Ik heb ook gewoon de was opgehangen, dus waarom geen kerstboom optuigen?? Ik denk dat mensen in dit soort situaties altijd een hoop beren op de weg zien. Als jij geen boom wil prima, maar het heeft volgens mij niks te maken met het zwanger zijn of bevallen.
haha dat vind ik ook een supergrappig idee ik zeg ook gewoon doen. Er is vast wel iemand die je ermee kan helpen toch?
ik was 8 dec uitgerekend, 19 dec bevallen. ik geloof dat 7 dec de boom stond. met heel veel pijn en moeite, maar dus ook geen gewone zwangerschap he..(op het eind dan) Gewoon lekker een kerstboom plannen, en loopt het anders, dan loopt het anders.
Had je dit op voorhand ook zo gedacht? dat je tot net voor de bevalling zou gaan winkelen en zo? Ik namelijk niet bij mijn eerste zwangerschap. Dus ik denk dat ik dan niet zo nuchter ben als jij
nou, ik wist natuurlijk niet van te voren wanneer ik ging bevallen. Maar ik zag geen reden om thuis op de bevalling te gaan zitten wachten. Dus ik was wel van plan al mn normale dingen te blijven doen. En toevallig beviel ik na een middagje winkelen.
Nee ok, zwanger zijn is geen ziekte (hoogstens een 'positie' aldus mijn schoonvader ) Maar goed, naar mate de uitgerekende datum naderde, wilde ik eigenlijk het liefste thuis blijven omdat ik er eigenlijk klaar mee was en niet zoveel meer kon (en het bloedje heet was) en ik uit ging van een 'worst case scenario' zodat het alleen maar kon meevallen
Ik zou het ook lekker aan je partner over laten. Als je een boom echt bij kerst vindt horen is het toch zonde om hem niet neer te zetten. Wij hebben dit jaar besloten geen boom neer te zetten. Kan het niet echt meer kwijt met tig opbergmeubels, kinderwagen,box etc in de huiskamer.
Jeetje meid, ik zou zeggen kijk hoe je je de 5e of de 6e voelt, haal dan wel of geen boom en huis en aftuigen ervan zie je wel weer!
liselot, tja dat is misschien het verschil geweest. Ik was nog helemaal niet klaar met zwanger zijn. Maar ik snap wel dat je uiteindelijk besluit om het toch maar niet te doen bv. Maar ts heeft nog een flinke tijd te gaan en ik zou daar nu niet al overnadenken hoor.
Ik zou m'n huiskamer juist helemaal in baby-sfeer willen hebben. Roze/blauwe slingers, waslijn met geboortekaartjes, e.d... Dus nee, ik zou dit jaar niet voor een boom kiezen!
ik zou ook voor een boom kiezen . Als je partner die rottige lampjes er in doet, kun jij je lekker uitleven op de boom. Een beetje afleiding op dat moment is ook wel lekker... En voor het aftuigen kun je vast wel een hulpje vinden, die dan gelijk even komt spieken en kroelen met je kleintje
Ik ben begin december bevallen en had dat jaar geen boom staan. vond ik heeeeel erg jammer maar kon het gewoon niet toen.. Dus ja...ik zou zeggen kijk hoe je je voelt en anders zet je em iets eerder op doe je alleen een boom, en als je je daarna niet goed voelt, ja dan moet iemand anders em maar opruimen
Ik heb het zelf ook niet gedaan en ik was heel blij dat ik niks op moest ruimen na de feestdagen. Je huis hangt tenslotte dan al vol met kaartjes,versiering en kado'tjes. Je kan altijd een klein boompje neerzetten of wat kerststukjes neerzetten.
Kijk hoe je je voelt na 5 december, indien goed en je hebt een partner, gewoon doen samen met hem (lees: jij geeft aanwijzingen , gezellig! Of met een familielid? Desnoods een klein kerstboompje?
ik was vorig jaar rond 7 januari uitgerekend en had eigenlijk geen zin om hem op te zetten. Tot ik kreeg te horen op 22 december dat ik op 24 dec zou worden ingeleid toen heb ik hem snel nog opgezet. Op 26 dec ben ik toen bevallen van mijn dochter dus een kerstkindje en daar hoorde de kerstboom toch wel bij.