Hoe maak je de ramen nou het beste schoon? Voor de kleine raampjes van de deur pak ik altijd glassex en een keukenrol. De buitenkant van mijn ramen wordt gedaan door de glazenwasser maar vrees dat de binnenkant er ook een keer aan moet geloven en kan dat slechts met glassex gaan doen Wat voor spul doe je in het water en moet je met zo'n trekker ook nog nadrogen met een doek?
er zijn best veel optie's de een gebruikt een ui in het water de ander doet het met wat afwasmiddel heel veel liefs mariska
Als ik de ramen was ( dat doe ik dus bijna nooit, , ik ben een slechte huisvrouw) dan gebruik ik afwasmiddel. Doet het prima
Ik heb wel eens ergens gelezen om een klein beetje glansspoelmiddel van de vaatwasser in het water te doen. Ik heb dit geprobeerd ik moet eerlijk zeggen, de ramen worden er wel mooi schoon van.
Hihi ik ben dus ook zo'n slechte huisvrouw! Weet niet eens of we wel zo'n trekkertje in huis hebben Bedankt voor alle tips meiden!
Wij hebben van dat spul via zo'n groothandel...is heel handig manlief kan er ontzettend goed mee overweg
ik gebruik een paar druppeltjes dreft. twee vrienden van me zijn glazenwassers en zei gebruiken dat op hun werk dus ook. glassex is troep. je blijft poetsen daarmee. ik gebruik zelfs een sponsje met dreft voor mijn glazen tafel en veeg het na met een theedoek. werkt prima. maarre de ramen doe ik 1x per jaar haha maargoed.
Ik doe ook altijd maar wat een beetje amonia een trekker een spons...als mijn man de ramen van zn auto wast gebruikt hij een spraytje en neemt ze dan af met een oude krant .....en je hebt dan geen strepen...
Ik heb eens thuis per ongeluk glansspoelmiddel erin gedaan, de ramen waren supermooi, sindsdien gebruik ik het regelmatig. Voor de autoruit, gebruik ik meestal lauw water met spiritus en dan met een krant goed schoonmaken.(net als Lydia)
Autowassen doe ik dus echt nooit! Ben wat dat betreft heel gemakzuchtig ingesteld en rijd door de wasstraat heen.. Ik ga morgen de tips uitproberen
Hier ook een slechte huisvrouw ...was de ramen veel te weinig. Toevallig vanmiddag de ramen van de kinderkamers gedaan, zagen er niet uit; overal handafdrukken. Als ik de ramen schoonmaak gebruik ik meestal afwasmiddel.
Heet water met spiritus. Spons, trekker, en de randjes doe ik met een natuurzeem. Altijd! Dus ongeveer twee keer per jaar. Belle, ook niet echt de schoonste huisvrouw van Nederland.
Vrij heet water, spiritus erbij en een spons, zeem en trekker. Wordt goed schoon. Voor binnen en buiten. Ik lap de ramen zo'n 2 a 3 x in een half jaar. En zomers meer dan s winters!
Schoonmaakazijn werkt inderdaad ook goed, en ruikt niet zo sterk als spiritus. Ik heb ooit bij de thuiszorg gewerkt als bijbaantje, en daar was de richtlijn: de ramen buiten moeten 1 x in de 4 weken gedaan worden, en de ramen binnen moeten 1 x in de 6 weken gedaan worden. Volgens mij is er echt niemand die dat doet als je het zelf moet doen (ik bij lange na niet tenminste, ik ga er eens over nadenken als ik merk dat ik denk: he het is bewolkt, en als ik naar buiten ga en de zon blijkt te schijnen, dan is het tijd voor ramen lappen!), maar aan je hulp een opdracht geven is natuurlijk veel makkelijker .