Huishoudelijk vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy1611, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoe maak je de ramen nou het beste schoon? Voor de kleine raampjes van de deur pak ik altijd glassex en een keukenrol. De buitenkant van mijn ramen wordt gedaan door de glazenwasser maar vrees dat de binnenkant er ook een keer aan moet geloven en kan dat slechts met glassex gaan doen :oops:

Wat voor spul doe je in het water en moet je met zo'n trekker ook nog nadrogen met een doek?

2. Niet meer actief

Ik doe altijd spiritus in het water en de kozijnen droog ik na met een doek!

3. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    er zijn best veel optie's
    de een gebruikt een ui in het water
    de ander doet het met wat afwasmiddel
    heel veel liefs mariska

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als ik de ramen was ( dat doe ik dus bijna nooit, :oops: , ik ben een slechte huisvrouw) dan gebruik ik afwasmiddel.

Doet het prima

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik gebruik ook een beetje afwasmiddel.

6. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ik heb wel eens ergens gelezen om een klein beetje glansspoelmiddel van de vaatwasser in het water te doen.
    Ik heb dit geprobeerd ik moet eerlijk zeggen, de ramen worden er wel mooi schoon van.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hihi ik ben dus ook zo'n slechte huisvrouw! Weet niet eens of we wel zo'n trekkertje in huis hebben :oops:

Bedankt voor alle tips meiden!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben van dat spul via zo'n groothandel...is heel handig manlief kan er ontzettend goed mee overweg ;)

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik gebruik een paar druppeltjes dreft. twee vrienden van me zijn glazenwassers en zei gebruiken dat op hun werk dus ook.
    glassex is troep. je blijft poetsen daarmee. ik gebruik zelfs een sponsje met dreft voor mijn glazen tafel en veeg het na met een theedoek.
    werkt prima.

maarre de ramen doe ik 1x per jaar :oops: haha maargoed.

10. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik doe ook altijd maar wat een beetje amonia een trekker een spons...als mijn man de ramen van zn auto wast gebruikt hij een spraytje en neemt ze dan af met een oude krant .....en je hebt dan geen strepen...

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb eens thuis per ongeluk glansspoelmiddel erin gedaan, de ramen waren supermooi, sindsdien gebruik ik het regelmatig. Voor de autoruit, gebruik ik meestal lauw water met spiritus en dan met een krant goed schoonmaken.(net als Lydia)

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Autowassen doe ik dus echt nooit! Ben wat dat betreft heel gemakzuchtig ingesteld en rijd door de wasstraat heen..

Ik ga morgen de tips uitproberen :)

13. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier ook een slechte huisvrouw :oops: ...was de ramen veel te weinig. Toevallig vanmiddag de ramen van de kinderkamers gedaan, zagen er niet uit; overal handafdrukken.
    Als ik de ramen schoonmaak gebruik ik meestal afwasmiddel.

14. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Heet water met spiritus. Spons, trekker, en de randjes doe ik met een natuurzeem.

Altijd!

Dus ongeveer twee keer per jaar. :)

Belle, ook niet echt de schoonste huisvrouw van Nederland.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn neef is glazenwasser en zei mij om het te doen met afwasmiddel!
    Werkt trouwens prima ook!

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik doe het met heet water en azijn. Hier ook maar 2 of 3-maal per jaar :)

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja klopt, de glazenwassers gebruiken altijd afwasmiddel. schijnt het beste te zijn!

18. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Spiritus en droogmaken met een krant!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vrij heet water, spiritus erbij en een spons, zeem en trekker. Wordt goed schoon. Voor binnen en buiten. Ik lap de ramen zo'n 2 a 3 x in een half jaar. En zomers meer dan s winters!

20. Esmeralda

Esmeralda Actief lid

27 apr 2006
    147
    0
    0
    Babyleidster
    Alkmaar
    Schoonmaakazijn werkt inderdaad ook goed, en ruikt niet zo sterk als spiritus.
    Ik heb ooit bij de thuiszorg gewerkt als bijbaantje, en daar was de richtlijn: de ramen buiten moeten 1 x in de 4 weken gedaan worden, en de ramen binnen moeten 1 x in de 6 weken gedaan worden. Volgens mij is er echt niemand die dat doet als je het zelf moet doen (ik bij lange na niet tenminste, ik ga er eens over nadenken als ik merk dat ik denk: he het is bewolkt, en als ik naar buiten ga en de zon blijkt te schijnen, dan is het tijd voor ramen lappen!), maar aan je hulp een opdracht geven is natuurlijk veel makkelijker :( .

Deel Deze Pagina