Kerst en allergie voor honden schoonouders

Discussion in 'De lounge' started by Knuffie87, Dec 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8
    #1 Knuffie87, Dec 19, 2016
    Last edited: Dec 19, 2016
    Goedemorgen!

Ik ben heel erg allergisch voor honden, op een schaal van 1 tot 10 scoor ik een dikke tien. Voor het ene ras ben ik allergischer als voor het andere ras. Het ligt aan de huidschilfers. Ik vind dit vreselijk, want ik vind honden leuke beesten en een aantal mensen in mijn omgeving hebben er 1 of meerdere.

Zo ook mijn schoonouders....en zij hebben wel 3 grote honden waar ik zeer allergisch op reageer... Als ik daar vijf minuten binnen ben zit mijn neus gelijk dicht, krijg ik overal jeuk, krijg ik last van mijn ogen en krijg ik het benauwd. In de wintermaanden kom ik daar dus amper en als ik er al kom hoogstens een kwartier. In de zomermaanden kom ik wat vaker want dan kan ik in de achtertuin zitten.

Mijn schoonouders weten van mijn allergie en toch heb ik 3 jaar terug ruzie hierom gehad. Zij vonden het raar dat ik toendertijd wel met kerst naar mijn ouders kon, die ook een hond hebben maar niet naar hun toe kon komen. Nu is het zo dat ik op het ene ras veel allergischer reageer dan op het andere en op de hond die mijn ouders toen hadden reageerde ik bijna niet. Dit hadden wij heel duidelijk uitgelegd en toch wilde mijn schoonmoeder niet geloven dat dat kon en was boos op mij.

Op dat moment zat ik nog in mijn kraamtijd en tijdens het einde van mijn zwangerschap plus kraamtijd en de maanden daarna zat ik 24/7 helemaal onder de eczeem en mijn ogen waren continu ontstoken. Dit kwam door de hormonen, daardoor reageerde ik nog heftiger op dingen. Ook had ik net zware griep gehad in de eerste week van mijn kraamtijd. Ik voelde mij dus al zwaar beroerd toen zij ruzie met mij begon te maken en mij weigerde te geloven. Uiteindelijk is het weer goed gekomen maar uitgepraat is het nooit. En vergeven heb ik het haar eigenlijk ook niet...

Nu zijn ze de jaren daarna bij ons geweest met kerst, zodat we het toch samen konden vieren. Maar nu wil mijn schoonmoeder perse dat wij deze kerst bij hun komen. Mijn vriend heeft uitgelegd dat ik waarschijnlijk na een kwartier al naar huis kan ivm allergie en dat ze van harte welkom zijn bij ons, maar ze wilde dat wij daarheen komen.

Ik vind dit eigenlijk zo stom....Ik kan dus gewoon naar huis na een kwartier...en zit dat alleen thuis met tweede kerstdag want ik wil dat mijn kinderen en vriend wel daar blijven... Ik wil hun kerst niet verpesten...

Stel ik me nu aan?

2. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    Ik ben altijd de eerste die zegt dat iemand zich aanstelt en zeurt maar serieus....dit is echt bizar! Je wordt dus letterlijk ziek als je daar bent en toch willen ze dat je komt. Volgens mij snappen ze de kerstgedachte niet helemaal! Ik zou of helemaal niet gaan en alleen genieten van een grote schaal sushi en een foute kerstfilm of juist wel gaan en laten zien hoe ziek ik ervan word om mijn punt te maken. Fout maar waar haha

3. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Kun je iets doen waardoor je het wel langer uithoudt? Ik heb hetzelfde probleem met katten, maar als mijn broer moeite doet om hun huis schoon te maken en de kat uit de woonkamer te houden, doe ik moeite om mezelf lekker in allergietabletten en neussprays te marineren en dan hou ik het meestal wel een paar uur uit. Ja, de dag erna snotteriger en benauwder, maar wel hebben een leuke avond gehad en weer zijn elkaar tegemoet gekomen ;)

4. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8
    Ja ik vind het dus ook raar dat ze perse wil dat wij daar heen komen... Ik heb al gezegd dat ik het probeer, maar ze hebben al meerdere keren gezien dat ik in de wintermaanden na een half uur echt naar huis moet en het dan al benauwd heb en me tien slagen in de rondte nies...

5. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8
    Nee helaas niet... Ze zei dat ze de honden naar boven doet, maar zelfs al stofzuigd en stoft ze alles twintig keer, dan nog reageer ik heel heftig op die honden... Dit huidschilfers zitten overal, die krijg je niet zo weg. Ik vind het ook heel irritant...maar ik kan er echt niks aan doen.

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Nou. Ik ging mezelf met kerst echt niet opzettelijk ziek maken. Dus nee, ik zou er niet heen gaan en voor je eigen gezondheid en het delen van kerst met je gezin kiezen, willen ze bij jullie aanschuiven dan is dat prima.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Enorm lastig, ik heb er ook last van. Wel de ene keer erger dan de andere keer. Gelukkig heb ik er eigenlijk geen last van als mijn schoonouders de hond de kamer uit doen, maar helaas werkt dat bij jou dus niet lees ik net.

Dan zou ik gewoon niet gaan. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar als mijn allergie echt goed opspeelt kan ik er zo nog 5 dagen last van hebben. Dat zou ik er echt niet voor over hebben!!
    Wel heel vervelend dat je schoonouders er geen begrip voor hebben.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,481
    36,427
    113
    Ik zou niet gaan. Zo simpel is het toch, als familie om je geeft willen ze niet dat je ziek wordt. Ik ben ook allergisch voor honden en inderdaad op de een reageer ik heftiger dan de ander. Als ik een avondje op visite ben bij iemand met een hond ben ik daarna 2 dagen benauwd. Dat heb ik er niet langer voor over.

9. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8

Maar ik ben dan dus bang dat we weer bonje krijgen net als een aantal jaar terug... Ze weet nu ook dat mijn ouders een nieuwe hond hebben, die andere is overleden. En precies bij deze hond heb ik weer amper last, het is echt ongelooflijk maar wel waar.... Ze weet dus dat wij daar eerste kerstdag heen gaan. En ja, hoe ga ik haar uitleggen dat ik precies tegen die hond weer wel kan en tegen die van haar absoluut niet....

10. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8

Vervelend dat jij ook allergisch bent! Ik heb er inderdaad ook nog dagen erna last van.

11. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

No way dat ik zou gaan. De rest kan natuurlijk wel gewoon gaan. Voor jou wat minder leuk, maar je kunt er ook het beste van maken in je eentje 😉

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat slik je voor je allergie?
    Misschien kun je via de huisarts voor een dag iets krachtigers krijgen.
    Snap best dat je schoonouders het leuk zouden vinden als jullie weer eens bij hun komen. Daar zou ik wel een keer een extra pilletje voor willen slikken. Lukt dat ook niet, dan zou ik met z'n allen thuisblijven.
    Lekkere kerstgedachte om 1 iemand alleen ziek naar huis te laten gaan...

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zijn zij even gek dat ze verwachten dat jij daar kerst gaat vieren en ben jij even gek dat je gaat proberen.
    Echt no way dat ik dat zou doen. Mocht ik net als ffff iets kunnen doen om het langer vol te houden en niet al te heftig te reageren, dan zou ik dat wel doen. Jij geeft aan dat dit bij jou niets uithaalt....dan is het dus jammer voor schoonouders.

Ik jan me beste voorstellen dat ze het leuk zouden vinden als kerst bij hun gevierd kan worden, maar foto's toch wel een hele legitieme reden om die wens aan de kant te zetten.

14. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8

Nee dat begrijp ik heel goed...

15. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat wil je man? Daar naar toe en dan jij alleen naar huis en dus alleen zijn met kerst? Zo nee laat hem duidelijk maken aan zijn ouders dat het niet gaat worden. Zo ja dan weet je wat je tedoen staat. Jammer van je so. De kerstgedachte is toch samen zijn? Dat maakt toch niet uit waar? Krijg trouwens uit je openingspost het idee dat ze vinden dat je je aanstelt.

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Het scheelt toch ook nog dat zij 3 honden hebben en je ouders maar één. Serieus, je moet niet bang zijn voor ruzie of vervelende gezichten, nodig ze gewoon bij jullie thuis uit en dat is de enige optie. Of laat je man het doen, ik neem aan dat het voor hem toch ook geen optie is om zonder jou kerst te vieren omdat je allergisch reageert?!

17. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8
    Nee niks helpt, alles al geprobeerd....

18. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8

Ik zei dat ik het wilde proberen maar ik weet al dat het niet gaat werken...Echt stom dat ik dan zeg dat ik het wil proberen... Ik zei dat ik echt wilde dat hun dan daar bleven..

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zeg/denk ook vaak dingen als 'stel je niet aan, zet je er overheen, je zeurt' maar er zijn uitzonderingen en dit is er zo eentje.

Ik zou je man nog één keer goed laten uitleggen hoe je allergie werkt en dat ze bij jullie van harte welkom zijn. Komt het niet door dan zou ik thuis blijven en zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als je man dan wel zou gaan.

20. Knuffie87

Knuffie87 Lid

Oct 27, 2016
    57
    20
    8

Mijn schoonmoeder vind het lastig te geloven dat ik precies tegen hun honden niet kan... Alle drie van hetzelfde ras trouwens..

Share This Page